כבר לא צריך לבחור. פתרונות העיצוב שגם צוברים ניקוד ירוק

 

בנייה כמעט לעולם איננה רק פונקציונאלית. בכל פרויקט בנייה יש גם היבטים חשובים של נראות, עיצוב ואדריכלות, וניתנת תשומת לב רבה גם לאסתטיקה של המבנה, מבפנים ומבחוץ. עכשיו ניתן לשלב בין האסתטיקה לבין שמירה על איכות הסביבה ולצבור ניקוד ירוק לפי תקן 5281 לבנייה ירוקה.
 

לחומרי הגמר תפקיד חשוב בנראות המבנה והם למעשה אלה המעניקים את היופי לפרויקט, בין אם המבנה פרטי, ציבורי, תעשייתי או מסחרי. מאז כניסתו לתוקף של תקן 5281 לבנייה ירוקה, הולך ומתרחב מגוון הפתרונות העיצוביים, החומרים הדקורטיביים וחומרי הגמר שגם מקנים ניקוד לפי התקן. חברת א.צ. טכנולוגיות מתקדמות לבניה, המייצרת ומשווקת פתרונות לכל שלבי הבנייה, מהיסודות והאיטום ועד חומרי הגמר הפנימיים והחיצוניים, מציעה לכם סל מלא של חומרים ברוח הבנייה הירוקה. במאמר זה קיבצנו עבורכם כמה מן הפתרונות העיצוביים והירוקים שהחברה משווקת.

 

רובה וסיליקון - משדרגים את העיצוב של כל מבנה

הרובה הוא החומר השכיח ביותר למילוי מישקים בין מרצפות ואריחים ולאיטום ממשקים בין קיר לרצפה. הסיליקון לעומת זאת, הוא חומר גמיש יותר, המתאים לגישור בין חומרים שונים ולאיטום באזורים רטובים כמו אמבטיה ובמטבח.

בניגוד לשנים עברו, היום הרובה והסיליקון כבר אינם חומרים פונקציונליים בלבד. יש להם גם ערך אסתטי חשוב והם יכולים לצבור ניקוד ירוק בפרק החומרים בתקן 5281. הרובה והסיליקון פוגבלה קולור (FUGABELLA COLOR) מגיעים ב-50 גוונים ייחודיים שעוצבו על ידי האדריכל Piero Lissoni יחד עם חברת KERAKOLL האיטלקית. החומרים אוטמים היטב ואינם משנים את צבעם בנוכחות רטיבות, תופעה שכיחה למדי בחדרי אמבטיה.

הרובה פוגבלה קולור יכולה לשמש למילוי מישקים ברוחב של 0-20 מ"מ, והיא בעלת עמידות כימית גבוהה. הסיליקון פוגבלה קולור מתאים לאיטום תפרי התפשטות ומילוי מישקים. בנוסף, שני החומרים עמידים בפני התפתחות פטרת ועובש הנוצרים לעתים קרובות בסביבה לחה, בייחוד על סיליקון, וזאת בזכות החומרים האנטי-בקטריאלים שהם מכילים.

היתרון הגדול בשימוש בהם, הוא שהגוונים שלהם תואמים אחד לשני והם מייצרים עיצוב איטלקי אסתטי ואחיד לפרויקט.

 

רובה וסיליקון של חברת KERAKOLL, מתוך הגלריה של דליה ארמוני

 

טיח מינרלי לחיפוי מבנים – חסכוני בחומר ועבודה

הגימור הסופי של קירות המבנה נעשה לרוב על ידי חיפוי בטיח, הן מבחוץ והן מבפנים. טיח ה-MONOREX המיובא לישראל בבלעדיות על ידי א.צ. טכנולוגיות מתקדמות לבניה, הוא טיח מינרלי המגיע כבר צבעוני ולכן מספק צבעוניות אחידה בכל שימוש. ניתן להשתמש ב- MONOREX גם כטיח חוץ וגם כטיח פנים, והוא חסכוני במיוחד כיוון שניתן ליישם אותו בשכבה אחת במקום שלוש שכבות הטיח המסורתיות.

טיח ה-MONOREX מגיע ב-96 גוונים שונים, ואם זה לא מספיק - יש אפשרות להזמין גוונים נוספים, הכל על מנת לקבל את העיצוב שהלקוחות חולמים עליו: אורבני, כפרי, מודרני, תעשייתי, וינטאג', או כל עיצוב אחר. בנוסף, על ידי שימוש בטיח ה-MONOREX ניתן ליצור מרקמים מגוונים: חלק, מחוספס, מגורד, מגורד חלקית, וכדומה.

 

גוונים וטקסטורות, טיח מינרלי מונורקס

 

מלבד היתרון העיצובי הברור, לשימוש בטיח המינרלי יתרונות נוספים- הוא חוסך בזמן עבודה ובחומרים באתר, ניתן ליישום בשכבה אחת רבת עובי, נושם ואוטם (ביישום בעובי מעל 1 ס"מ) ועמיד בפני תנאי סביבה אגרסיביים.  יתרון נוסף: ה-MONOREX שומר על נראות אסתטית לאורך שנים כיוון שהוא טיח מינרלי ולכן עמיד בסביבות אגרסיביות שונות. ויש לו גם יתרון ירוק: MONOREX עבר תהליך ניתוח מחזור חיים (LCA) והינו בעל הצהרת EPD. השימוש בטיח המינרלי מעניק ניקוד לפי תקן 5281, בפרק החומרים, סעיפים 4.4 , 4.5 ו-4.7

 

יישום מונורקס בכפר הנופש עין גב

 

פתרון דקורטיבי נוסף לחוץ המבנה הוא ה- COLOR PA של חברת REMMERS. ה- COLOR PA הוא צבע אקרילי המספק הגנה על המבנה מפני מפגעי הסביבה וקרינת UV, קרינת השמש שהורסת חומרים פולימריים הנמצאים לעתים בשימוש במבנה. יתרון נוסף הוא שה- COLOR PA מונע פטרת ועובש, עובדה חשובה מבחינה בריאותית ואסתטית. מוצרי הסדרה מגיעים במגוון צבעי ה-RAL וניתן לבחור בהם על מנת לעצב את קירות הפרויקט בסטייל מעורר השראה.

 

ציפויי רצפות – מראה מודרני וייחודי

הבטון הוא חומר הבנייה השכיח ביותר בארץ ובעולם, אך לו מספר חסרונות. הבטון הוא חומר פריך אשר עובר תהליך שחיקה באזורים הנושאים משקלים כבדים. בנוסף, העיסה הצמנטית, המרכיב בבטון האחראי על חוזק הבטון, אינה עמידה בסביבות כימיות מסוימות, ביניהן סביבות חומציות ובסביבת סולפאטים. אז מה עושים במבנים תעשייתיים, בהם התנאים הלא רצויים לבטון מתקיימים? לרוב, בשלבי גימור הפרויקט מצפים את הרצפות במערכות פונקציונאליות בעלות תכונות הנדרשות למשטח, כאשר ישנן מערכות המשלבות בין הפונקציונאליות אשר מגנה על הבטון לבין הדקורטיביות של הרצפה.

סוגי המבנים בהם נדרש ליישם ציפוי לרצפות כוללים מוסכים, חניונים, בתי מלאכה, אזורי אחסון, חדרי איסוף פסולת, אולמות ייצור, אולמות תצוגה (של רכבים, לדוגמא), מבנים של תעשיית המזון, תעשיית הדפוס, התעשייה הכימית, בתי חולים ועוד.

למערכות הציפוי שונות ישנן תכונות שונות, המעניקות למשטח עמידות כימית גבוהה, יכולת לפרק מטען חשמלי שנוצר עקב חיכוך (אנטי-סטטיות), עמידות בפני טמפרטורות גבוהות, התנגדות להחלקה (אנטי-סליפ), עמידות גבוהה בלחצים ועומסים מכאניים ועוד. אך מלבד היתרונות הפונקציונאליים הרבים, ציפויי הרצפה מהווים גם פתרונות דקורטיביים המאפשרים גימורים ועיצובים שונים, ולכן מעלים את הערך העיצובי הכולל של החלל. זו הסיבה שבנוסף למקומות בהם יש צורך ממשי לצפות רצפות, החלו לצפות רצפות גם במרכזי מסחר, חנויות ואף בבתים פרטיים.

 

ציפוי רצפת חדר קירור של רשת מאפים

 

א.צ. טכנולוגיות מתקדמות לבניה משווקת בישראל את מערכות הציפוי של TECNOPOL ו-REMMERS, אשר להן שלל יתרונות. הציפויים מגיעים במבחר רחב של צבעי RAL ומאפשרים לתת לכל חלל מראה מודרני וייחודי, תוך הגנה על הרצפה למשך שנים רבות. ניתן לתת לרצפה מראה מחוספס באמצעות תוספת חול קוורץ מפוזר וליצור מנעד רחב של מרקמים נוספים בשיטות אחרות.

יתרון משמעותי נוסף לשימוש במערכות הציפוי של TECNOPOL ו-REMMERS הוא האפשרות לצבור בזכותן ניקוד על פי תקן 5281 למבנה ירוק ולכוכב ירוק. שתי החברות מחזיקות תעודות הסמכה מטעם ISO המאשרות שחומרי הייצור שלהן הם ממקור אחראי, ולכן ציפויי הרצפה שלהן עונים על דרישת תקן 5281 בסעיף 4.4.

הצוות הטכני של א.צ. זמין לייעץ בכל שאלה הנוגעת לבחירת ציפוי הרצפה המתאים לפרויקט, הן מההיבט הפונקציונאלי והן מבחינת הסגנון העיצובי המתאים למבנה, על ידי עזרה בבחירת החומרים, הדגמים, הצורות גאומטריות והטקסטורות.

 

אריחי קרמיקה

בחירת אריחים היא החלטה עיצובית חשובה המשפיעה מאוד על נראות המבנה, אופיו וסגנונו. האריחים שמשווקת "פיניקס קרמיקה", חברת בת של קבוצת א.צ., מספקים את סגנונות העיצוב והטרנדים החמים בשוק למבנים ציבוריים, בתים פרטיים, חצרות בתים, מטבחים, חדרי אמבטיה ועוד. כל המוצרים אותם משווקת החברה הם בעלי תו תקן ומבטיחים עמידות והגנה מפני שחיקה לאורך שנים רבות.

בין מוצרי פיניקס קרמיקה ניתן למצוא מבחר ענק של אריחי ריצוף וחיפוי, כאשר השילוב ביניהם נותן את הטאץ' המדויק לפרויקט. כאן המקום להתפרע מבחינת צבעים, גדלים וגימורים כדי להעצים את חווית המשתמש של דרי המבנה. חשוב להבין שמעבר לנראות האריחים, הם צריכים להיות בעלי איכות גבוהה, ולכן קבוצת א.צ. מייבאת מוצרים מבירות העיצוב האירופאיות הגדולות ונשארת כל הזמן עם היד על הדופק תוך הקשבה לצרכי השוק הישראלי.

אריח טיטניום גרפיט מט, משווק על ידי פיניקס קרמיקה מבית קבוצת א.צ.

 

שילוב מנצח: פונקציונליים, דקורטיביים וצוברים ניקוד ירוק

התקן הישראלי לבנייה ירוקה ת"י 5281 שהפך בשנה האחרונה למחייב, גובש במטרה להפחית את השפעותיהם המזיקות לסביבה של תהליכי הבנייה והבניינים המאוכלסים. אחד מפרקי התקן עוסק בחומרי הבנייה, וקובע כי שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה בפרויקט מקנה לו נקודות לעמידה בתקן. חברת א.צ. טכנולוגיות מתקדמות לבניה נרתמה למאמץ להפחית את הנזקים הסביבתיים הנגרמים מתהליך הבנייה ומציעה מגוון פתרונות ירוקים המסייעים ליזמים, קבלנים וחברות בנייה לעמוד בתקן, זאת מבלי לוותר על האסתטיקה ומגוון הצבעים והטקסטורות העומדים לרשות הבונים.

התפיסה של א.צ. היא שחומרי גמר יכולים וצריכים להיות שילוב מנצח של פונקציונליות, יופי וצבירת ניקוד ירוק. לדוגמה: הרובה פוגבלה קולור מעניקה ניקוד על פי פרק 4 של תקן 5281, בסעיפים 4.1 (תו ירוק), 4.2 (חומרים ממוחזרים), 4.4 (חומרים ממקור אחראי) ו-4.5 (ניתוח מחזור חיים LCA/EPD). הרובה צוברת ניקוד גם בפרק 5 - בריאות ורווחה, בסעיף  5.2.1 העוסק בצמצום תרכובות אורגניות נדיפות.

גם טיח ה-MONOREX צובר ניקוד לפי תקן 5281 לבנייה ירוקה. כאשר משתמשים בטיח MONOREX לחיפוי חוץ ונמנעים מחיפוי הבניין באבן טבעית, צוברים ניקוד לפי פרק 4 בתקן (פרק החומרים) בסעיפים 4.4 , 4.5 ו-4.7.

וכאמור, מערכות הציפוי של TECNOPOL ו-REMMERS צוברות גם הן ניקוד למבנה ירוק ולכוכב ירוק הודות לשימושן בחומרים ממקור אחראי, כנדרש בפרק החומרים בסעיף 4.4.

 

יישום מונורקס בבית פרטי בתל מונד

 

טוב מראה עיניים

הנראות העיצובית היא כרטיס הביקור של כל פרויקט, וכדי לבחור נכון, מומלץ להגיע ולהתרשם ממגוון האפשרויות. מוצרי הרובה והסיליקון מסדרת פוגבלה קולור של חברת KERAKOLL מוצגים בגלריה לעיצוב של דליה ארמוני בנתניה, בעמדה מיוחדת של א.צ. טכנולוגיות מתקדמות לבניה. מוזמנים ליהנות מסיור בגלריה ולגלות עיצובים מפתיעים עם רובה וסיליקון דקורטיביים.

למידע נוסף על מוצרי הגמר הדקורטיביים והירוקים של א.צ. ולהתייעצות צרו איתנו קשר.

 

על המחבר