בכיר באוצר: מתכננים השקעות עתק בתחבורה הציבורית

האוצר מתכוון להציג שורת צעדים לשיפור היכולת להקים תשתיות תחבורה ציבורית והשימוש בתחבורה ציבורית במסגרת חוק ההסדרים הקרוב שיוגש יחד עם תקציב 2017-18, כך גילה היום (ג') סגן הממונה על התקציבים באוצר אודי אדירי. במושב בכנס אלי הורביץ של המכון הישראלי לדמוקרטיה, שהוקדש לתוכניות האסטרטגיות של האוצר, אמר אדירי כי התחבורה הציבורית הוא הראשון משלושת האתגרים המרכזיים בתחום התשתיות שבפני האוצר, לפני אנרגיה נקייה ופיתוח משק הגז הטבעי.

אדירי הציג מצגת שהראתה כי מטרופולין תל-אביב עומד להיות פקוק לחלוטין בשנים הקרובות. "אם נסתכל 15 שנה קדימה, בהינתן כל המודלים הכלכליים והם די מתקדמים, כל אדם ממוצע שנוסע לעבודה יבלה עוד שעה ביום בפקקים. מספר המוכניות גדל באופן אקספוננציאלי להערכתנו הדרך היחידה להתמודד עם המציאות הזו היא תחבורה ציבורית. למעשה אנחנו מדברים גם על רשתות של רכבות קלות גם על תחבורה ציבורית שיתופית".

אדירי המשיך: "אנחנו מקווים בתכנית הכלכלית עכשיו נביא שורה של צעדים לשיפור היכולת להקים תשתיות של תחבורה ציבורית והשימוש בתחבורה ציבורית – זה הרבה כסף ציבורי אבל חשוב מאד להפיק לקחים גם מהעבר למצוא את האיזון הנכון בין סקטור פרטי לממשלתי לעשות את זה בשיתוף פעולה תוך מיצוי היתרונות של כל צד. היעד שלנו ל-2030 להגיע ל-40% מהנסיעות (לעומת 22%) בתוך המטרופולין בתחבורה ציבורית".

בתחום האנרגיה הנקייה ציין אדירי את היעד של ייצור 17% מהחשמל בישראל ממקורות אנרגיה מתחדשת כשבתחום זה לדבריו "כאן התפקיד של הממשלה הוא בעיקר הסרת חסמים ויצירת רגולציה מאפשרת. עשרות אלפים מאתנו יכולים להיות יצרני חשמל מאנרגיה מתחדשת, אבל כדי שזה יקרה הממשלה צריכה להסיר חסמים בעיקר בתחום ההיתרים, הסטטוטוריקה המיסוי".

בתחום הגז הטבעי אמר אדירי שכדי להוציא לפועל את המתווה יש לבצע את מהפכת הגז הטבעי לתעשייה ולתחבורה אך גם כאן מה שנדרש מהממשלה זה בעיקר רגולציה. נוכל להיות עשור מהיום לא רק עם תשתיות יתירות אלא גם עם תשתיות שמהוות קטר אמיתי לצמיחה והגברת הפריון".

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר