הגורם המפתיע שמעכב מיזמי תמ"א 38

רשות הכבאות אישרה לאחרונה תקנה לפיה היא אינה מאשרת היתרי בנייה לפרויקטים של התחדשות עירונית, אם הרחוב בו נבנה הפרויקט אינו רחב מספיק למעבר של רכב כיבוי (פחות מארבעה מטרים). לתקנה זו מתנגדים הן מינהל התכנון והן התאחדות בוני הארץ (הקבלנים), שמתייחסים רק לכביש הגישה לבניין ולא לרחוב עצמו, כמו ברשות הכבאות.

בגין המחלוקת הזו נערך ב-10.1 דיון בוועדת המשנה לשירותי כבאות בכנסת. יו"ר הוועדה, ח"כ נאוה בוקר (ליכוד), טענה כי התקנה מהווה "מצב בלתי נסבל - חטא על פשע". זאת משום שלשיטתה, ברשות הכבאות "מונעים קידום פרויקטים חיוניים לשכבות חלשות ולמעמד הביניים. לרבים הפרויקטים האלה הם הסיכוי היחיד לרכוש דירה".

עו"ד אמיר הלר, המשנה למנכ"ל התאחדות בוני הארץ, חיזק את דבריה של בוקר והסביר כי בניין חדש שעובר הליך של תמ"א 38 יאפשר גם כך פתרונות כיבוי טובים יותר ממה שמאפשר בניין ישן. "מינהל התכנון כותב שהפרשנות שלכם (רשות הכבאות - ה.צ) לרוחב כביש הגישה לא נכונה, שהכוונה רק לגישה בתוך המגרש ולא לרחובות שמובילים לבניין, ואתם ממשיכים לפרש פרשנות מחמירה". הוא הוסיף: "בבניין החדש יתקינו ספרינקלרים ויקבלו פתרונות כיבוי הרבה יותר טובים".

חיים תמם, ראש אגף בטיחות אש ברשות הכבאות, השיב להלר: "אבל הכבאית צריכה להגיע מתחנת הכיבוי לבניין". הוא ציין: "הכנו את התקנה יחד עם הקבלנים. הגדרנו מה צריך. ככל שיחזקו מבנים זה יתרון. רידדנו את הדרישות. אנחנו מסתפקים בחדר מדרגות קיים".

הוועדה תקיים דיון חוזר בעוד שבועיים. עד אז התבקשה רשות הכבאות להיפגש שוב עם התאחדות בוני הארץ על מנת "למצוא איזון בין בטיחות התושבים ודאגה לזוגות צעירים". ח"כ בוקר הדגישה כי "מדובר בפרויקטים בעלי חשיבות לאומית ולכן צריך לגלות יותר גמישות, לשנות תקנות ולדאוג לאוכלוסיות".

לכתבה המלאה, לחץ כאן

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר