הועדה המחוזית סירבה לאשר לבת ים להגדיל את זכויות הבניה בפרויקט פינוי בינוי ברח' כצנלסון

לפני כחודשיים הגישה עיריית בת ים התנגדות להחלטת הועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב על הפחתת זכויות הבניה בפרויקט פינוי-בינוי ברחוב כצנלסון. העירייה ביקשה תוספת של 50 דירות שייעודן השכרה, והשבוע החליטה הועדה לדחות את הבקשה לתוספת הדירות. יחד עם זאת, אישרה הועדה להגדיל את הדירות ב-5 מ"ר, כך שגודלן יעמוד על 95 מ"ר. סה"כ יתווספו למיזם 2,350 מ"ר נוספים, שיזכו את העירייה בהיטלי השבחה.

ע"פ התוכנית המאושרת יפונו ויהרסו שיכוני רכבת ובהם 6 מבנים הכוללים 104 דירות ומבנה גן ילדים ובמקומם ייבנו 5 מגדלי מגורים בני 27 קומות, עם 470 יח"ד, וכן גני ילדים ומעון יום. כל מגדל יכלול קומת כניסה גבוהה אחת ו-25 קומות למגורים, עם 3 קומות של חניה תת קרקעית. הדירות החדשות ייבנו בגודל ממוצע של 100 מ"ר. סה"כ מציעה התכנית כ-48,000 מ"ר למגורים (כולל מרפסות) וכ-10,000 מ"ר למבני ציבור. השטח למבני ציבור כולל את מוזיאון "בית ריבק" – מבנה לשימור, אודיטוריום עירוני ומבני חינוך.

התוכנית קודמה לראשונה לפני עשור על ידי הקבלן י. זילברמינץ ובמתכונתה הראשונית תוכננו להיבנות 600 יחידות דיור, אולם הועדה המחוזית צמצמה את התוכנית ל- 470 יח"ד בלבד, דבר שהביא לפרישת היזם. בעקבות זאת התארגנו התושבים והתקשרו עם יזם חדש – מעוז דניאל, שהסכים לקדם את התוכנית ע"פ החלטת הועדה.

ראש עיריית בת ים, יוסי בכר אמר כי "חבל שהועדה בחרה שלא להגדיל את כמות הדירות, שכן השוק צמא לדירות להשכרה במחירים סבירים. עם זאת, אני שמח על האישור להגדלת הדירות, שירווח את הדירות לתושבים וגם יזכה את העירייה בהיטלי השבחה בהיקף של כ-8 מיליון ₪, שישמשו לצרכים ציבוריים וישרתו את התושבים בחזרה".

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר