החל שלב הפיילוט במיזם פיתוח הטכנולוגיות לענף הבנייה של התאחדות בוני הארץ והממשלה

החל שלב הפיילוט במיזם פיתוח הטכנולוגיות לענף הבנייה של התאחדות בוני הארץ והממשלה

פועלי בניין עם טאבלטים? רחפנים שמתריעים עם טעות בבניה למהנדס? נציגי עשרות חברות בנייה נפגשו לראשונה עם סטראטאפיסטים בכנס בכפר המכביה, במטרה למצוא אתרי בנייה, בהם יבצעו פיילוט למערכות שיאיצו וישפרו את הבנייה.

כחצי שנה לאחר שקם מיזם החדשנות בתחום הטכנולוגיה לענף הבנייה* של התאחדות בוני הארץ  וממשלת ישראל, החל בו שלב בחינת השטח לקבוצה ראשונה של סטרט-אפים. הבוקר (18.7) קיימו חברי "פורום דור העתיד" בהתאחדות בוני הארץ ו-SOSA, מפעילת החממה שבה פועל המיזם, כנס בו נפגשו לראשונה עשרות קבלנים וסטארטפיסטים כדי לגייס אתרי בנייה לביצוע פיילוט לטכנולוגיות החדשות.

בכנס הציגה כל חברת סטרט-אפ את הפיתוח שלה לקבלנים בכמה דקות ("נאום מעלית"). בין השאר, הוצגו: רחפנים שעוקבים עבור מנהל פרויקט אחרי העבודה לאיתור עיקובים, ליקויי בנייה או סכנה לחיי העובדים, מערכת תכנון תשתיות ותחבורה על רחפנים, מערכות נישאות דמויות טבלט עבור מהנדסים שאפשרות איתור אי התאמה בבנייה בפועל לתוכנית, מערכות ניהול בנייה על גבי ענן המשרתת את כל הגורמים המקצועיים בפרויקט בנקודות קריטיות, ועוד.

נשיא התאחדות בוני הארץ, רוני בריק, אמר בפתיחת הכנס: "אנו פועלים כדי לייצר פתרונות וכלים שיאיצו את הבנייה וישפרו אותה, יפחיתו תאונות, ימנעו ליקויים, יזהו אוטומטית סיכונים בשלב התכנון והביצוע ולא פחות חשוב - ישפרו לכל אחד מאיתנו את שורת הרווח". בריק פנה אל הקבלנים וביקש מהם לפתוח את שערי החברות שלכם בפני מפתחי הטכנולוגיות. "הפעילות הזו היא הרבה יותר מעניין מקומי. זיהינו פוטנציאל ענק לתעשייה חדשה שלא קיימת בעולם. אנחנו בונים כאן 'עמק סיליקון' של טכנולוגיות בנייה שיהפכו לסטנדרט בעולם כולו. אני אומר לכם, מציון באמת תצא הבשורה".

באירוע נכחו החברות: אקספונט, Maxweb, BMBY, Just Manage, Shapedo, Datumate, Build-e, Safeguard, בנארית, building, bavel, Tamafix, We BIM, Anibone, Manam app, Infograde, דקל תוכנה, Conqum, keeperforms – פרומתיאוס, BIMproject, רמדור, knowedge, Ridartech.

*מיזם החדשות הטכנולוגית בענף הבנייה (Construction innovation zone) הוא שת"פ של התאחדות בוני הארץ, משרד הבינוי והשיכון, משרד הכלכלה, מיזם ישראל דיגיטלית הממשלתי וחברת SOSA העולמית, שהוקם במטרה להפוך את ישראל למוקד טכנולוגי עולמי בתחום זה. זו קהילה של כל החלקים בענף הבנייה: רגולטוריים, יזמים, קבלנים עם חברות טכנולוגיות שמאתרת צרכים עבור מפתחים, מגייסת אתרי בניה לפיילוט ומסייעת באיתור משקיעים ושווקים ייעודיים. כיום נבחנות בו טכנולוגיות נוספות כמו: מנופים אוטומטיים, מערכות בנייה רובוטיות, מדפסות לקונסטרוקציה, מערכות BIM לתכנון משולב של שכונות וערים שלמות ועוד.

  • קרדיט לתמונות: מר ניר ינושובסקי 
  • מאמר דעה של ניר ינושבסקי בנושא חדשנות כניסה

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר