היוזמה החדשה של כחלון: הקבלן לא בנה תוך 6 שנים? המדינה תיקח לו את הקרקע

מועצת מקרקעי ישראל צפויה לדון בישיבתה הקרובה ביוזמת שר האוצר, משה כחלון, להחרים קרקעות מקבלנים ויזמי בנייה אשר רכשו קרקעות מדינה מרשות מקרקעי ישראל וממשרד השיכון ולא עמדו בלוחות הזמנים לבניה שהכתיבו הסכמי הפיתוח שנחתמו במסגרת המכרז, העומדים על 4 עד 6 שנים. על פי היוזמה, יחויב הקבלן בתשלום קנס בשווי 8% מערך הקרקע כפי שהוא במועד ההחרמה.

המהלך נועד על מנת להגביל את יכולתם של הקבלנים "לשבת על הקרקע" תוך המתנה לעליות מחיר, ובתוך כך להפחית את רמת ההיצע. בעוד שכיום נוטה רשות מקרקעי ישראל לקבל כמעט את כל בקשות ההארכה מצד קבלנים שאינם עומדים בלוחות הזמנים של הסכמי הפיתוח, ויש רבות כאלה, כוונתו של כחלון היא שברירת המחדל תהיה קודם כל להשיב את הקרקע.

יחד עם זאת, כוללת היוזמה גם לא מעט סימני שאלה. כמו למשל, מה לעשות במקרים שבהם נסיבות אובייקטיביות הן אלה המעכבות את הבנייה. למשל - תנאים שטרם התממשו שמכתיבה התב"ע, או קשיים שמערימה הרשות המקומית. עוד עולה החשש כי גם במקרים שבהם אין נסיבות מיוחדות שהביאו לעיכוב, אשר בהם תהיה ההחרמה מוצדקת, יגרור המהלך מאבקים משפטיים חריפים בין היזם והמדינה, שיביאו לעיכוב גדול בהרבה בבנייה של 10 שנים ומעלה.

 

 

 

 

את היוזמה פרסם אמש (ד') לראשונה ערוץ 10, ובסביבת שר האוצר אישרו את הדברים.

לכתבה המלאה לחץ כאן

 

 

 

 

 

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר