הקבלנים הם לא בנק, חוק מוסר התשלומים יביא לעיכובים במסירת שכונות ופרויקטים חדשים ...

בתאריך  23.5.2016 ייערך דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא הצעת חוק מוסר תשלומים לספקים.

הצעת החוק נועדה לכאורה להקל על פעילותם של עסקים קטנים ובינוניים החסרים את היכולת להמתין פרקי זמן ארוכים עד לקבלת תשלום בגין שירותיהם. הצעת החוק קובעת מועדי תשלום מקסימליים הן לעסקאות בהן מזמין העבודה הוא מהמגזר הציבורי והן לעסקאות בין עסקים במגזר הפרטי.

אולם הצעת החוק מפלה באופן גס בין כלל העסקאות ובין עסקאות שעניינם עבודות הנדסה בנאיות וקובעת לקבלנים מועדי תשלום שונים וארוכים פי שניים ללא טעם ראוי או הסבר מספק.

אשר גרין סגן נשיא התאחדות בוני הארץ ויו"ר אגף בניה חוזית מסביר כי  בהצעת החוק מוצע שכל משרד ממשלתי שמתקשר עם ספק ישלם לו את התמורה תוך 45 יום ממועד קבלת החשבון או 30 יום מתום החודש בו התקבל החשבון אך בכל הקשור לעבודות הנדסה בנאיות על המשרד הממשלתי לשלם לספק תוך 85 ימים ממועד קבלת החשבון או 70 ימים מתום החודש שבו התקבל החשבון

כך גם לגבי רשויות מקומיות אלא שכאן נקבע שעבור עבודות הנדסה בנאיות הצעת החוק מאפשרת לרשות המקומית לעכב את התשלום למשך יותר מ – 3 חודשים ולשלם לספק תוך 90 ימים מתום החודש בו קיבלה את החשבון.

האבסרוד בהצעת החוק מסביר אשר גרין הוא שאותם קבלני עבודות הנדסה מחוייבים לפי אותה הצעת חוק לשלם לספקים שלהם תוך 45 יום ואת התמורה לעבודתם מהרשויות ומהמדינה הם יקבלו רק אחרי 90 יום  ובכך הצעת החוק מבקשת להפוך את קבלני עבודות ההנדסה הבנאיות בפועל לגורם מימון , גזירה שמרבית הקבלנים לא יכולים לעמוד בה.

"הצעת החוק באה לברך ויצאה מקללת. לא רק שמצבם של הקבלנים הקטנים והבינוניים אינו משתפר , אלא להפך מצבם מורע ביחס לשאר הספקים במשק ואף ביחס למצב הקיים שכן אפילו בחוזה המדף 3210 ( החוזה המשמש כיום את הממשלה להתקשרות עם קבלנים ) נקבעו מועדי תשלום קצרים יותר.

באם הצעת החוק תתקבל ומועדי התשלום לא יקוצרו הקבלנים הישראלים שסוללים היום את הכבישים, בונים את מוסדות הציבור והחינוך ומכינים את התשתיות לשכונות החדשות שנבנות יתקשו לעמוד בגזירה והתוצאה תהייה עיכובים במסירת שכונות חדשות ופרויקטים חדשים בשל מחסור בתשתיות".

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר