כך תעשו זאת נכון: הקמת עגורן צריח (חלק א')

פתח דבר

המאמרים הבאים יתמקדו בהקמת והרכבת עגורן צריח (TOWER CRANE) העתיד לשמש לבניית מבנה מגורים בן 21 קומות. במאמר נסקור את השיקולים שהביאו לבחירת העגורן בהתאם לנתוני הפרויקט, נכיר את חלקיו השונים, נלמד על דרך הרכבתו באתר ותוצג שיטת הביסוס למרכב העגורן. בנוסף, יצורפו למאמרים תמונות "מן השטח" ובכך יומחשו הדברים הלכה למעשה.

 

נתוני הפרויקט

בקומת העבודה הטיפוסית, מורכבת מ 4 דירות בסה"כ – זוג דירות קדמיות בנות 4.5 חדרים וזוג דירות אחוריות בנות 5 חדרים כשביניהן לובי קומתי משותף ושני גרמי מדרגות. בחלקו העליון של המבנה (מעל קומות המגורים) ייבנו שתי קומות טכניות ובהן חדר המכונות למעליות, מאגר מים ועוד. לצידו של המגדל, במפלס המרתף ובמפלס הקרקע, יבנו חניון תחתון וחניון עליון שישרתו את הדיירים ויתבצעו עבודות פיתוח מגוונות.

 

המגדל בנוי ב"שיטת ברנוביץ" והטפסות המתועשות משמשות ליציקת הקירות החיצוניים, הפנימיים וקירות הגרעין. בנוסף לטפסות שיש להניף, משמש העגורן ליציקה עם "דוד פטנט", הנפת חומרים לעבודות גמר (ריצוף, חומרים רטובים, פרטי מסגרות, נגרות וכו`...) פריקת חומרים המגיעים לשטח, הרכבת מעקות בטיחות במרפסות, העברת פיגומים וכו`.

 

העגורן משרת ברוב שעות היום את קומת העבודה, אולם באמצעותו מתבצעת גם הנפת והעברת חומרים בין המרפסות ובין שטחי האחסנה.
 

נתוני העגורן

דגם העגורן: עגורן צריח RAIMONDI ER-240                                            

אתר החברה המייצרת: רימונדי
שנת ייצור העגורן: 1996

 

שיקולים בבחירת העגורן

שטח הכיסוי של העגורן עתיד לשרת את קומת העבודה היוצרת ריבוע שאורך צלעותיו 40 מ"א בקירוב וגובהו 80 מטרים. בנוסף, בסמוך למגדל מאוחסנים חומרים שונים, טפסות, ברזל לבנייה, ציוד בנייה ועוד. ספר העגורן מספק לנו כמה תצורות התקנה ואולם לנוכח צרכי הביצוע ונתוני המבנה, נוכל לגזור את התצורה המועדפת.

 


 

מנתונים אלה עולה כי די בקשירה אחת של תורן העגורן (בגובה אבסולוטי של 51.2 מטרים) בכדי לקבל גובה נקי לעבודה של 98.4 מטרים - ללא קשירה נוספת.

 

האילוץ המרכזי בבחירת אורך הזרוע לעגורן - סמיכות לבניין קיים, כמו גם קרבה לעגורן נוסף העתיד לפעול באזור, על אזור כיסוי משותף.

 

אורך הזרוע הקדמית לעגורן (JiB) בתצורה הנוכחית ובכפוף לאילוצים שהוזכרו - נקבעה ל 50 [מ"א]. מנתוני ספר העגורן נמצא כי סה"כ משקל לאיזון הזרועות (משקולות הנתלות על הזרוע האחורית) יהיה 13428 [ק"ג]. יכולת נשיאה בתצורה הנוכחית בקצה הרחוק של הזרוע הקדמית יהיה 5.9 [טון].

 

סידור האתר יהיה כדלקמן :

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר