התאחדות קבלני השיפוצים על קריסת התקרה במזראטי: לחייב אישור מהנדס גם לתקרות גבס

כ- 100 תקרות גבס בשנה נופלות ורובן לא מדווחות.

3 תקרות גבס נפלו בשבועיים האחרונים. האחת בבאר שבע, אחת בחנות בגדים בבת ים  שם נפצעו ארבעה אנשים באורח קל, והשלישית שנפלה אתמול בתל  אביב. לדברי אנשים שנכחו במקום רק במזל אין הרוגים אך יש נזק גדול ברכוש.

ערן סיב יו״ר התאחדות קבלני השיפוצים קורא לשר  הבינוי החדש יואב גלנט להתקין תקנה חדשה שתחייב אישור קונסטרוקטור  מוסמך על כל התקנה של תקרת גבס,  שיאשר את תקינות העבודה.  אישור זה יפחית משמעותית את מקרי נפילת תקרות גבס המסכנות את שלום הציבור.   

סיב מדגיש שרוב התקרות נופלות עם הקונסטרוקציה ביחד, מה שמצביע על  כך שהתקנת הקונסטרוקציה  היתה רשלנית, ולא חוזקה לתקרה ולקירות.  בנוסף לניתן  לראות רשלנות  בקשירות המתאימות לכובד הגבס.  בהתאחדות מעריכים שבשנה נופלות כ 100 תקרות גבס. רב הנפילות כלל לא מדווחות. לזה מתווספות נפילות של   תקרות אקוסטיות שהן קלות יותר.

בהתאחדות קבלני השיפוצים לא ממתינים להחלטת השר והוציאו אמש מכתב לכלל החברים,  בו קורא ערן סיב לחברים להעביר את האחריות לתקרות הגבס למהנדסי הקונסטרוקציה בכך שכל קבלן שיפוצים החבר בהתאחדות יצטרך לקבל בסיום  העבודה  אישור  חתום על ידי המהנדס שמאשר את תקינות העבודה ואישור העומס בתיקרה, ובכך האחריות על תקינות התקרה תעבור למהנדס. 

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות
1 תגובות
התמונה של arielconstruction
אריאל
יש לסיים מידית את כל ה"תקנים.." או לאמץ תקנים ככתבם וכלשונם מארה"ב וגרמניה לא יתכן שרוב התקנים אינם אינם מחייבים או שהם ברויזיה או שהם בגדר טיוטא או כל שם מכובס אחר..... מרוב יועצים (בתחום הבנייה) אין כבר מי שיעשה את העבודה, כולם יועצים או מפקחים או מנהלי פרוייקטים- ללא ניסיון מוכח בשטח יש לקבוע תקנה שרק מגיל 40 ( אחרי שנות ניסיון בתור פועל) אפשר להיות יועץ או מפקח ולא יזיק גם למתכננים (מהנדסים) לבלות קצת זמן בעבודה פיזית בשטח בברכה
על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר