זינוק בשימוש בתחבורה הציבורית בישראל אך גם מספר כלי הרכב ממשיך לעלות

לקראת הוועידה ה-4 לתשתיות:

זינוק בשימוש בתחבורה הציבורית בישראל, אך גם מספר כלי הרכב ממשיך לעלות בין השנים 2011 ל-2014:

  • זינוק של 35% במספר הנוסעים ברכבת ישראל
  • זינוק של 12.2% בנסועה באוטובוסים בקווים קבועים
  • זינוק של 13.8% במספר כלי הרכב הפרטיים

לקראת הועידה ה-4 לתשתיות, ערכה חברת מידע כנסים בדיקה  לגבי השימוש בתחבורה הציבורית בישראל בשנים האחרונות. על פי נתוני הלמ"ס ישנו זינוק בשימוש בתחבורה הציבורית בישראל אך זו עדיין לא משפיעה על השימוש בכלי רכב פרטיים שמספרם ממשיך ועולה.

מנתוני הלמ"ס עולה כי בארבע השנים האחרונות יש זינוק של 35% במספר הנוסעים ברכבת ישראל. ב-2011 נסעו בקווי הרכבת השוני בארץ 35.9 מיליון נוסעים ואילו בסוף 2014 עמד המספר כבר על 48.5 מיליון נוסעים, והצפי הוא שבשנת 2015 נעבור את 50 מיליון הנוסעים.

מבחינת נסועה באוטובוסים ניתן לראות כי ב-2011 נסעו האוטובוסים בקווים הקבועים בישראל כ-484.7 מיליון ק"מ וב-2014 הסתכמה הנסועה על 543.8 מיליון ק"מ – 12.2% תוך ארבע שנים. למרות זאת גם מספר כלי הרכב רושם זינוק בישראל ומגיע לשיאים חדשים. מספר כלי הרכב הפרטיים בישראל בסוף 2014 עמדו על 2.46 מיליון שקל לעומת 2.16 מיליון רכבים פרטיים ב-2011 – 13.8% עלייה בארבע שנים.

לדברי אילן ירון, מנכ"ל מידע כנסים, "בוועידת התשתיות נדון בקשר בין תחבורה תשתיות ונדל"ן. בשנים האחרונות הממשלה הבטיחה לבצע רפורמות מרחיקות לכת בתשתיות התחבורה בישראל, אולם אנו רואים שלמרות הגידול בשימוש בתחבורה ציבורית התלות של האזרח הישראלי ברכב הפרטי עדיין גדולה בין אם הוא מתגורר בגוש דן וממתין לרכבת הקלה ובין אם הוא רכש דירה באחת מהשכונות החדשות בפריפריה וממתין לשיפור הנגישות באמצעות כבישים ומחלפים חדשים או תחנת רכבת חדשה".

הוועידה ה-4 לתשתיות ישראל  תערך ב-29 ביולי במרכז הקונגרסים Avenueותעסוק בתחומי התחבורה, הנדל"ן, אנרגיה, גז ונפט ומים.

בין המשתתפים בוועידה:

ד"ר יובל שטייניץ שר התשתיות, אמיר לוי הממונה על התקציבים במשרד האוצר,

עוזי יצחקי מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון תדמור יו"ר דלק קידוחים, ד"ר שוקי אמרני מנכ"ל משרד הפנים לשעבר ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ובניה, שמעון בן חמו מנכ"ל מקורות, ערן ניצן סגן הממונה על ענייני נדל"ן ופנים באגף התקציבים, ראובן קוגן סמנכ"ל פיתוח רכבת ישראל, אוהד דנוס יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, דני מריאן יו"ר איגוד המהנדסים, שלום בן משה ראש עיריית ראש העין, אילן שוחט ראש העיר צפת, אלוף במיל. יפתח רון-טל יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, מרדכי מרדכי יו"ר מקורות, ד"ר שמואל פלדל מנכ"ל סימנס ישראל, מנדי זלצמן מנכ"ל נמל חיפה, יצחק בלומנטל מנכ"ל בפועל חברת נמל אשדוד ועוד.

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר