זרקור אנשים: גד ומור רגנסבורגר - מהנדסים אזרחיים (רילוקיישן לניו-יורק)

שם: מור רגנסבורגר (גמליאל)

שנת לידה: 1983

מצ"ב משפחתי: נשואה + 1

תפקיד נוכחי: Estimating Manager בחברת דניה סיבוס USA

היסטוריה תעסוקתית ותפקידים קודמים: מהנדסת פרויקטים בחברת אמי מתום. התפקיד בעיקרו כלל ניהול ותיאום התכנון עבור פרויקטים, עבודה שוטפת עם גורמי רשויות וגורמים שלישיים, וכלה בהיערכות והכנה למכרז לפרויקט לבחירת הקבלן הזוכה.

תואר / השכלה:

  1. תואר ראשון - הנדסת מבנים, אוניברסיטת בן גוריון
  2. תואר שני - מנהל עסקים התמחות בייזום וניהול חברות, Brown University
  3. Accounting Courses, Harvard Business School & Finace

--

אג'נדה מקצועית

לומר: "דווקא טוב לי איפה שאני נמצא" לא באמת מקדם מבחינה מקצועית ואישית. לומר: "טוב לי איפה שאני נמצא.. אבל הייתי מעדיף להיות במקום אחר.." זהו הצעד הראשון בדרך לקידום מקצועי ואישי.

 

הגאווה הפרטית שלי

ביצוע מהלך זה שכלל בראשיתו את תהליך הקבלה הארוך לאוניברסיטת בראון, אותו תהליך אשר המשיך בלימודים מורכבים עם קורסים מקצוע יים תובעניים מאוד, והסתיים בטקס קבלת התואר המיוחל.

 

ספרי על הלימודים בבן גוריון

תכנית הלימודים באוניברסיטת בן גוריון כוללת היקף רחב של קורסים מקצועיים מעשירים וכן מאפשרת לסטודנט לבחור אחד מבין שני המסלולים העיקריים אשר קיימים בענף: מסלול התכנון ומסלול ניהול הבנייה.

מבחינה אישית, הלימודים בבן גוריון שילבו עבורי מצד אחד תוכנית לימודים מגוונת ומקצועית ומצד שני חיי חברה מהנים. הגישה שלי היא שבכל רצינות דרושה מעט הנאה ומאידך בכל הנאה דרושה מעט רצינות. בצבא ישנו מושג שנקרא "השילוב הראוי" וזהו בהחלט השילוב הראוי למתכון המוצלח להצלחה בלימודים.

 

ספרי על המעבר לארה"ב

העתקת חיים שלמים ומעבר למדינה זרה זהו תהליך לא פשוט בהגדרה. הסביבה וההתנהלות עבורנו השתנו מהקצה אל הקצה. ממצב של חיי עבודה עמוסים חזרנו לחיים הסטודנטיאליים. מסביבה שהיא מוקפת בחברים וקרובי משפחה עברנו לסביבה שהיא בעיקרה חברים (בשלב הראשון זרים) ומעט משפחה אם בכלל. מעבר לכך יש גם את ההסתגלות לדברים החדשים שאנחנו לא תמיד חושבים עליהם כמו שפה, סידורים וחשבונות, בירוקרטיה וחוקים מקומיים , מנטליות שונה וכד'. האמת, שדווקא מבחינת המנטליות הייתי אומרת שלנו הישראלים קצת יותר קל להסתגל למנטליות האמריקאית (המערבית) מאשר לאנשים שמגיעים ממקומות שונים בעולם. דוגמא טובה לכך היא שבאחד מאירועי הפתיחה של שנת הלימודים ארגנו ערב שכלל מוזיקה עם המון מגשי פיצה לקהל הרחב. כל אחד בתורו התקרב לשולחן העמוס ולקח לו משולש פיצה. לפני בתור עמד סטודנט סיני שבשנייה שהוא נעמד מול מגשי הפיצה הוא החל לחפש את המפיות או את הצלחות או את הסכו"ם ומרוב תסכול דיבר לעצמו בקול ותהה "מה, עם הידיים ?!?!"

 

ספרי על ההתלבטויות וההחלטה לעשות רילוקיישן

היה מאוד ברור לי שתואר שני בארה"ב יוכל לקדם אותי מבחינה מקצועית וכן גם להוות חוויה אישית מסוג אחר. אוניברסיטת בראון נחשבת למוסד לימודי אקדמי מאוד יוקרתי ומוערך בארה"ב והיה ברור שכשאסיים שם יפתחו בפני יותר דלתות וביתר קלות, הן בארה"ב והן בארץ. כמובן שישנן גם התלבטויות אישיות בתהליך של רילוקיישן שיכולות די להקשות על תהליך הבחירה, אך בסופו של דבר עלו היתרונות על החסרונות וידענו בעלי ואני שאנו עושים את הצעד הנכון.

 

ספרי על חיי החברה בארה"ב

המעבר לכאן נתן לי את ההזדמנות להכיר אנשים שונים ממדינות שונות, בעלי תרבות שונה, ואורח חיים שונה. במהלך הלימודים יצא לי ליצור חברויות עם אנשים טובים ממדינות שונות ברחבי הגלובוס כמו תאילנד, הודו, פנמה, סין , צרפת, דרום קוריאה ועוד. כולם מגיעים עם מטרה אחת - ללמוד ולהצליח.

אגב, עם חלק מהחברים עדין נשמר קשר טוב ובכל הזדמנות שיש אנחנו נפגשים לקפה או טסים אליהם לביקור כשהדבר מתאפשר.

מעבר לכך, זוג נשוי שמגיע לאוניברסיטה ללמוד את אותו התואר, לשבת באותה הכיתה, עם אותם שיעורי הבית ואותם המבחנים - זה משהו שונה שאנשים מאוד הופתעו לראות. כמה פעמים כבר יוצא לבן אדם לעבור חוויה כזו שונה ומעניינת בחיים ? אמנם היינו הסטודנטים הכי מבוגרים בכיתה אבל זה לא הפריע בכלל. להיפך, ישנו יתרון לאנשים שמגיעים ללימודים בגיל יחסית בוגר. היינו תורמים מהידע והנסיון שלנו המון בדיונים כיתתיים ובעבודות קבוצתיות. היו אפילו בנות שהתייעצו איתי על נושאים שכלל לא קשורים ללימודים. כשמגיעים למודי נסיון אז התוצאה היא שמפיקים יותר מהתכנים הלימודיים ומהמרצים שכשלעצמם היו אנשים מצליחנים בדרכם. כל דבר שמנתחים מגיע מתוך נקודת ראייה בוגרת ומנוסה ואז ההחלטות שנתנות שקולות ומחושבות המסתכלות בראייה כוללת ולא נקודתית. ובאופן כללי, הייתי אומרת שישראלים מגיעים עם בגרות אישית ברמה אחרת וזאת בלי כל קשר לגיל. אנחנו הישראלים חווים הרבה חוויות מעשירות, בין אם מבחירה או לא מבחירה (צבא, טיולים בעולם וכד'). לכל אלה יש יתרון מובהק בכך שהן מעצבות את האישיות, מבגרות אותנו ותורמות לבטחון ועצמאות. זה בא לידי ביטוי בהרבה מאוד רבדים וזה מאוד בולט ביחס לאנשים שחוו חיים יחסית "בנאליים".

 

האם קיימים הבדלים בתפקידים עבור גברים \ נשים בארה"ב ?

לא ממש. אפשר למצוא נשים בארה"ב ממלאות משרות שונות באותה מידה כמו גברים, אם זה בתקשורת, בפוליטיקה או בכל תחום עיסוק אחר. פה במנהטן זה מאוד בולט ולא מעט נשים מצליחות מכהנות בתפקידים בכירים.

 

באילו תפקידים עוסקות נשים בענף הבנייה בארה"ב ?

בענף הבנייה בארה"ב ניתן לראות נשים שממלאות את אותם התפקידים שנשים בענף הבנייה בישראל ממלאות. כמובן שבפרויקט מורכב ותובעני הסיכוי להיתקל במנהלת פרויקט נשואה פלוס ילדים הוא די נמוך וזה כבר לא משנה באיזה לוקיישן מדובר, ישראל ארה"ב או כל מדינה אחרת.

ספרי על העבודה בחברת דניה סיבוס USA

העבודה של מחלקת מכרזים בחברה מאוד ייחודית ומאתגרת. מצד אחד (בדומה לארץ) אנו מקבלים סט של תכניות ומפרטים עבור פרויקט יזמי מסוים, לומדים את הפרויקט על כל מרכיביו, ובסופו מתמחרים את העלות הכוללת לביצוע הפרויקט על כל מרכיביה. מצד שני, מטבע הדברים שישנם מרכיבים רבים אחרים (השונים מהארץ) שיש להכיר ולקחת בחשבון כמו: עלויות חומרים שונה (מחיר לקו"ב בטון בארה"ב שונה מהמחיר בארץ), חוקי בנייה ודרישות שונים (על פי חוק באזורים קרים בארה"ב חייב לבצע בידוד תרמי לקירות החיצוניים של המבנה וישנם פרטים מיוחדים לשם כך), שיטות גימור שונות לפנים המבנה (למשל ביצוע רצפות עץ וקירות פנימיים מגבס) ועוד.

כמובן שהצלחה של חברה כזו או אחרת תלויה ברובה בהון האנושי המרכיב אותה, ואצלנו בחברת דניה סיבוס USA אני בהחלט יכולה לומר שנמצאים אנשים מקצועיים ומוכשרים כל אחד בתחומו. דבר חשוב נוסף שניתן לראות אצלנו בחברה הוא שקיימת אוירה שמעודדת שיתוף של מידע בין אחד לשני וכל בעל תפקיד (בין אם הוא מנהל פרויקט, אחראי רכש, או מנהל מכרזים) מסייע ומנדב מנסיונו האישי לטובת הצלחת הפרויקטים. וזה עובד פשוט מעולה !

בתמונה: Brown university

 


 

שם ושם משפחה: גד רגנסבורגר

שנת לידה: 1982

מצ"ב משפחתי: נשוי + 1

תפקיד נוכחי: Chief Engineer and M&A

היסטוריה תעסוקתית ותפקידים קודמים: מהנדס ביצוע ומנהל פרויקט בחברת אורתם-מליבו

תואר / השכלה:

  1. תואר ראשון - הנדסת מבנים, אוניברסיטת בן גוריון
  2. תואר שני - מנהל עסקים התמחות בייזום וניהול חברות, Brown University
  3. Finance& Accounting Courses, Harvard Business School
  4. Corporate Finance Courses, MIT
     

--

אג'נדה מקצועית

ניהול משאבים, מחשבה יצירתית ולמידה של הפרוייקט והפרטים - הם 50% מההצלחה.

 

מה דעתך על ענף הבנייה בארץ ?

הענף לוקה בחסר מהמון סיבות שרובם בשליטתנו - הדבר ניתן לתיקון.

 

הגאווה הפרטית שלי

סגירת מימון והגדלת שטחים בפרויקט מגורים בטורונטו $274 מיליון.

 

הפספוס האישי שלי

שלא קניתי נכסים בניו יורק ב-2008.

 

ספר על הלימודים בבן גוריון

אוניברסיטת בן גוריון הקנתה לי את אבני היסוד הבסיסיים בהבנה הנדסית, כמו גם רקע תיאורטי בענף הבנייה.

 

ספר על המעבר לארה"ב

המעבר לארה"ב היה מדהים ונכון. חבריי לספסל הלימודים היו מהאנשים החכמים והמדהימים שפגשתי. באוניברסיטת בראון (שהיא חלק מה Ivy League) מלמדים אותך תמיד לשאול ולחשוב, זאת לפני שנותנים לך את הכלים המקצועיים ומטמיעים בך צורת מחשבה.

בנוסף לכך, תמיד נחמד ללמוד על ספסל משותף עם אמה ווטסון, הבן של סגן נשיא צילה והבת של ראש העיר של בייג'ין.

 

ספר כיצד מתנהל פרוייקט הנדסי בארה"ב ?

ישנם מספר דברים שחייבים להבין, יש הבדל בין מנהטן שבניו יורק, לטורונטו שבקנדה, ואיטיקה שבאפ סטייט ניו יורק. ההבדלים המהותיים הם:

מנהטן, ניו יורק - במנהטן ישנם קודים ברורים, וכמו כן ברור לכל שיש חוסר בדירות ומסחר, ולכן העירייה תעזור ליזם ולקבלן בתנאי שהוא עומד בתנאים ולא מבצע עבירות בנייה. במידה וקבלן יבצע עבירות בטיחות הדבר יעלה לו ביוקר. דבר נוסף ששונה בכלל בתפיסה ביבשת צפון אמריקה זה שגם לקבלן יש כוח. במידה ויש מחלוקת כספית הקבלן יכול לשים "Lien" על הפרויקט ובכך למנוע מהיזם למכור (מה שקרה לתשובה בפלאזה) עד שיגיעו להסדר לגבי החוב או המחלוקת המדוברת. במנהטן יש מחלקה מעולה שעוסקת בכל מה שקשור לאישורים והינה בעלת אנשים מעולים בעלי השכלה והבנה כלכלית והנדסית. לפני שמתחילים לבנות ישנם הגדרות מה אפשר לבנות על תא השטח וזה מה שייתנו לך. לא מעניין אותם איך תחלק את הדירות, כמה חדר אחד, כמה סטודיו וכמה שני חדרים, כל עוד היזם עומד בתנאים של סה"כ שטח בנוי.

טורונטו, קנדה - בטורונטו התרבות היא מאוד מיוחדת (טורונטו ממוקמת מספר אחת בעולם ביושרה). אם מישהו הבטיח אז מילה זו מילה. דבר מעניין נוסף בטורונטו הוא שברגע שאפשר כבר סוגרים את מעטפת הבניין (90% מהמקרים זה אלומיניום וזכוכית) בגלל הקור העז. על פי חוק חייבים לסגור את הבניין שלא יהיה קר לפועלים (יכול להגיע ל30- מעלות). דבר נוסף בטורונטו הוא שברור לכל שחשוב ליצור דירות באיזורים המרכזיים של העיר. הבניין שלנו התחיל עם 39 קומות, במהלך הבנייה בקשנו עוד 8 קומות, אחרי הבקשה העירייה נתנה לנו אפשרות לבנות יותר. אמנם הדיירים שקנו בהתחלה היו נגד (מכרנו 60% פריסייל) אך העירייה משתפת פעולה עם היזם מתוך הבנה של היצע וביקוש (לטורונטו עוברים יותר מ- 100,000 איש בשנה). במהלך של 30 שנה המיסים הישירים והעקיפים על בניין 47 קומות שווה ערך לפרויקט (במקרה שלנו 274$ מיליון.

איטיקה, ניו יורק - באיטיקה ישנם הרבה קשיים מטעם הרשויות בכל הנוגע לבנייה באזור, וכמעט על כל דבר הם נגד. בנוסף, הם שואפים שכל מבנה יעשה בשיטת הבנייה הירוקה ומכאן מעמירים קשיים אדירים. ישנה וועדה המורכבת ברובה מפרופסורים מאוניברסיטת קורנל (לא מבינים כלום בעסקים), מה שמצוין לנו (אנחנו בעלים של מעל 1,200 יח"ד בעיר) . כתוצאה מכל הקושי שהרשויות יוצרות עבור יזמים באזור, נוצר מצב שכמעט ואין בנייה חדשה באזור, כך שדירת סטודיו מושכרת בסכום יחסית גבוה של 1,600$ בחודש. לנו כמובן יש יתרון בכך שהעירייה מקשה על קבלת היתרים ומקשה על המתחרים.
 

 

ספר על השוני בהתנהלות התכנון והביצוע

בארץ בענף הבנייה לא צריך הכשרה מיוחדת, בצפון אמריקה ישנם הגדרות מדויוקות של מה צריך וזה לא קשור לניסיון  שהוא חשוב אלא גם הבנה תיאורטית של הענף.

 

ספר על ההתלבטויות וההחלטה לעשות רילוקיישן

בארץ הרגשתי שאני לא מתקדם ואין אתגר גם כשעבדתי מול קבלנים עניין אותי הסיבה וההבנה מאחורי ההחלטות (את רוב האנשים זה לא מעניין) בנוסף עניין אותי איך מרווחים כסף מלהיות קבלן/יזם ולא רק לגלגל כסף למדתי ש70% מעסק מצליח זה לדעת לממן ולמנף נכון.

 

מהן המשכורות בענף הבנייה

בענף הבנייה בארה"ב מהנדס בינוני (בכל קשת המקצועות) מתחיל מ-120 אלף דולר בשנה לפני מיסים. מהנדס ראשי טוב ירוויח מעל לחצי מיליון דולר לא כולל בונוסים לפני מיסים.

 

ספר על הקשיים ברילוקיישן עם המשפחה (בניגוד לתנאי רווקות)

הקושי אצלי מתבטא בכך שכל כמה ימים אני בלוקיישן אחר. החברה היא בין לאומית עם מספר סניפים. בהתחלה אשתי היתה מצטרפת אלי אך כשהתחילה לעבוד היא נשארה במנהטן ואני הייתי חוזר כל שבועיים הביתה.

 

ספר על החברה בה אתה עובד

החברה היא חברה פרטית ולה שלושה סניפים ראשיים:

  1. איטיקה ניו יורק: 1,200 יח"ד וכ 50,000 מ"ר של מסחר ומשרדים הכנסות סדר גודל של 25 מיליון $ עם 65% NOI - Net Operating Income ויש עוד 5 קרקעות לפיתוח של עוד 600 יח"ד.
  2. מנהטן ניו יורק: 50,000 מ"ר משרדים ומסחר כאשר ישנם 3 שטחים על Park Avenue לבניית 3 מגדלים של 24 קומות ועוד 2 מגרשים מול אוניברסיטת Columbia עם שני מגדלים בני 12 קומות.
  3. טורונטו קנדה: כרגע בביצוע מגדל בן 47 קומות (529 יח"ד) ועוד שניי בניינים של 15,000 מ"ר כל אחד - שמושכרים במלואם.

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר