זרקור אנשים: מהנדסת עינת רוזן, סמנכ"לית בחברת פורן שרים

שם ושם משפחה: עינת רוזן

שנת לידה: 1966

מצב משפחתי: נ+ 3

השכלה: מהנדסת אזרחית - בוגרת הטכניון מסלול מבנים ותחבורה

תפקיד נוכחי: סמנכ"לית בחברת פורן שרים

 

ספרי לנו קצת על עצמך, המסלול המקצועי שעברת עד כה.

ההיכרות שלי עם ענף הבניה ותחום ההנדסה האזרחית החל כבר בתיכון. בתיכון למדתי באורט טכניקום בגבעתיים במגמת הנדסת בניין. המשכתי באותו מוסד תוך דחיית השירות הצבאי בשנתיים נוספות ללימודי הנדסאית בניין. התגייסתי לצבא למרכז בינוי לתפקיד של מנהלת פרויקטים כהנדסאית בניין. תפקיד שהיה די חריג לבנות באותה תקופה. כחיילת צעירה טיפלתי בפרויקטים בגבול הצפון וברמת הגולן במחנות ובמוצבים. כחלק מתוכנית שירות, יצאתי לקורס קצינים וללימודים אקדמאים בטכניון לתואר מהנדסת אזרחית. במהלך תקופה זו נישאתי ותוך כדי הלימודים גם נולדה בתי הבכורה. לאחר הלימודים חזרתי לשירות הצבאי ולמסלול תפקידים מגוון, עשיר ונרחב. במסגרת התפקידים נפלה בחלקי הזכות לעבוד מול חיל ההנדסה האמריקאי ה – COEולהכיר תהליכים חדשים ושיטות בניה וחשיבה שונות מהמקובל באותה תקופה בארץ. סיימתי שירות פורה ומאתגר לאחר 25 שנות שירות בדרגת סא"ל כאשר התפקיד האחרון אותו מילאתי היה ראש ענף צה"ל לנגב. במסגרת תפקיד זה הייתי שותפה למהלך הלאומי של העברת בסיסי לנגב. במסגרת תפקידי האחרון החלו הזרעים לאתגרים והפרויקטים הידועים כיום כ"קריית ההדרכה (עיר הבה"דים)", קרית התקשו"ב, קריית המודיעין ופרויקטים רבים נוספים.

לאחר פרישתי מצה"ל בשנת 2011 הצטרפתי לחברת פורן שרים כסמנכ"לית בחברה.

 

כיצד נראה יום טיפוסי שלך בחברת פורן שרים ?

לרוב אני מתחילה את היום בשעות הבוקר המוקדמות. מקיימת שיחות עדכון עם לקוחות, ואנשי הצוות, ובשעות הבוקר מתחילה ברצף פגישות עבודה, במשרד ומחוץ למשרד. בדרך כלל הפגישות מסתיימות בשעות הערב המאוחרות ואז אני מתפנה לעבור על הודעות דוא"ל, סיכומי דיונים והערכות ותיאום יומנים עם הצוותים להמשך השבוע, בדרך כלל אני מסיימת את היום בשעות הערב המאוחרות.

 

מהם האתגרים העומדים בפנייך בתפקידך ?

בשנים האחרונות החברה בתהליך גדילה וכך גם גדלה כמות הפרויקטים ותחומי האחריות עליהם אני מופקדת, האתגרים רבים אך כפי שנהגתי בתחילת דרכי כמנהלת פרויקטים, גם היום עמידה ביעדים של הפרויקטים והצורך להעמיד לרשות הלקוחות פרויקט מצליח הוא האתגר אשר נשאר צורך בסיסי

כמובן שחניכה של האנשים וקידום של החבר'ה הצעירים, שיווק וקידום החברה והובלה מתמדת למצוינות ומקצוענות הם הבסיס שעליו ניצב תפקידי כסמנכ"לית בחברה ומהווה אתגר חשוב בפני עצמו.

 

פרשת מצה"ל בדרגת סא"ל, אחרי שבמשך 3 שנים היית אחראית במרכז הבינוי באט"ל, על פרויקט מעבר צה"ל לנגב. איך מנהלים פרויקט בסדר גודל כזה?

מילת המפתח עבודת צוות, אנשים, ושיתוף פעולה של כלל העוסקים במלאכה. התחלתי את התפקיד עם שני מנהלי פרויקטים בדרגת רס"נים והקמתי את הענף מראשיתו, בסיום תפקידי הענף כלל 17 אנשי צוות ועבודה שהספיקה לעוד רבים נוספים, כיום הענף פוצלל  3 ענפים שפועלים לטובת הובלת הפרויקטים וקידומם. מדובר בפרויקטים בסדר גודל שקשה לתאר ולהבין את גודל האירוע עד שמתחברים ומבינים על מה מדובר. צריך להיות בעל חזון וחשיבה מערכתית וראיה ארוכת טווח כדי להכיל ולהבין איך לנהל מהלך שכזה. הקמנו צוותי מתכננים, וצוותי ניהול לכל פרויקט בהתאמה ויחד עם המנהלות בזרועות ובמשהב"ט בשיתוף פעולה של כל הגופים המהלך צלח. ולראייה קריית ההדרכה היום כבר מאוכלסת ומתפקדת, בקרוב ייצאו לדרך הפרויקטים הבאים של קריית המודיעין והקמפוס הטכנולוגי שבשעתו קדמנו ואישרנו את התוכניות הסטטוטוריות שלהם. בסה"כ מדובר על מעל ל 500,000 מ"ר בניה שהחלה בפועל לפני 5 שנים וצפויה להסתיים במהלך העשור הקרוב.

 

אחרי שניהלת את פרויקט מעבר צה"ל לנגב, כיצד החלטת מה יהיה האתגר הבא שלך ב"אזרחות"?

אחרי אתגר המעבר דרומה ופרויקטים בסדרי הגודל שעסקתי בהם בצה"ל היו לי הרבה לבטים וגם הרבה הצעות וכיוונים. האתגר שבסוף הוביל אותי להשתלב בחברת פורן שרים היה חברה לניהול פרויקטים צעירה, מתפתחת, עם חשיבה אחרת מחוץ לקופסה שעובדת במתודולוגיה שונה מחברות ניהול אחרות. כראש ענף בצבא שהעסיקה חברות ניהול בעבר חיפשתי את הכיוון האחר והשונה, ומצאתי את המקום שבו אוכל להשפיע, להתפתח ולגדול עם החברה. מקום שמאגד בתוכו את כל הכלים הנדרשים למנהל הפרויקט תחת קורת גג אחת. רציתי להיות חלק מחברה שבתוכה אוכל להשפיע ולהביא את הכלים אותם למדתי ב – 25 שנות שירותי ולראיה בשנים האחרונות אנו מצליחים לשלב אצל לקוחותינו בישראל שיטות עבודה שהיו נהוגות בעבר רק בפרויקטים בינלאומיים.

 

מהם הפרויקטים המתוכננים בפורן שרים לשנים הקרובות?

חברת פורן שרים מנהלת את הספרייה הלאומית, האקדמיה של בצלאל, בית האוצרות ביד ושם, פרויקטים תחבורתיים עבור נתיבי ישראל ורכבת ישראל, DATA CENTER לגופים שונים, פרויקטים עבור מערכת הביטחון, קידום תב"עות, ליווי מהלכי פינוי קרקעות וכן פרויקטים קטנים כמו בתי ספר עבור רשויות מקומיות וכד'.

 

כנס איגוד המהנדסים הקרוב הוא הזדמנות מצוינת לנטוורקינג, עדכונים, למידה משותפת ועוד. אילו בעלי תפקידים/ סוגי חברות ישתתפו בכנס השנה?

בתחילת השנה פנתה אלי מנכ"לית איגוד המהנדסים לבניה ותשתיות בהצעה להוביל את כנס מנהלי הפרויקטים הקרוב. לכנס נרשמו כבר מאוד מהנדסים, אדריכלים, קבלנים, יזמים, מתכנני ערים, בכירים במשק ומקבלי החלטות בתחום הבנייה והתשתיות ואנו צופים כי נגיע למעל ל – 1,000 משתתפים.

 

באילו נושאים עיקריים הכנס יתמקד השנה?

הכנס השנה בסימן מבט רחב את תחום ניהול הפרויקטים, תוך התמקדות בטכנולוגיות חדשות, שיטות התקשרות, פרויקטים אורבאניים, רישוי והיתרים, איכות מול בטיחות ופרספקטיבה עתידית בתחום.

בכנס השנה יהיו למעלה מ 36 הרצאות מקצועיות ב-4 מסלולים שונים בהם ירצו מומחים מובילים בתחום אשר יאפשרו להיחשף לפרויקטים מיוחדים, לסוגיות משפטיות, למגמות השוק המשתנות והשפעתן על בעלי התפקידים. במסגרת הכנס תוצג תערוכה מסחרית לצד הרצאות מקצועיות.

 

בנימה קצת אישית - כאישה הנמצאת בתפקיד ניהול בענף הנחשב כגברי, ספרי לנו קצת על ההתמודדות שלך: ההישגים, האתגרים, היתרונות שלך בתחום זה, והאם קיימים חסמים מסוימים?

אני חושבת שבדומה לכלל המשק הישראלי גם ענף הבניה עובר תמורות. כמי שגדלה בתחילת דרכה במערכת הצבאית לא הרגשתי בחסמים ו/או הפליה מגדרית. לאורך הקריירה שלי נבחנתי בהתמודדות עניינית ונראה שבזכות כישוריי המקצועיים נפלה בחלקי הזכות לעמוד במגוון אתגרים מקצועיים וניהוליים. כיוון שלא התמודדתי עם הצורך לעבוד כפועלת באתר הבניה לא נדרשתי להתמודד במקצוע הנחשב גברי... אני חושבת שבעידן של היום צריך לבחון אדם על פי כישוריו המקצועיים ולא על פי מגדר. אני חושבת שמבחינה ניהולית בתחום הבניה לנשים יש יתרון רב בראיה ניהולית, עניינית ומערכתית רחבה ואין לי ספק שלאורך השנים נראה עוד נשים רבות נכנסות לתחום ומתברגות בתפקידי ניהול בקדמת העשייה.

 

מה הן השאיפות המקצועיות העתידיות שלך ?

אני מאוד אוהבת את העשייה והיצירה שבתחום ניהול הפרויקטים. אני מאוד אוהבת להסתכל ולראות שפרויקטים אני מנהלת ובהם אני מעורבת מוקמים ומסתיימים. אני כמובן רואה את עצמי מובילה פרויקטים גדולים ומורכבים ומלמדת דור חדש של מהנדסים ומהנדסות לעסוק בניהול פרויקטים בהנדסה אזרחית.

 

בקצרה, איך את רואה את ענף הבנייה מתפתח בשנים הקרובות, ומהם האתגרים העיקריים מולם הוא ניצב?

להערכתי מדינת ישראל תמשיך להתפתח בקצב מואץ, האתגר העיקרי עימו יהיה עלינו להתמודד הינו מחסור באנשי מקצוע ובמהנדסים בכלל התחומים בתכנון, בניהול וכד'. השוק רווי בפרויקטים מאתגרים ומעניינים וקיים חוסר באנשים מקצועיים, וחרוצים שיובילו את הפרויקטים.

 

ספרי קצת על העולם שמחוץ לעולם המקצועי (תחביבים וכו').

אני מאוד אוהבת לקרוא ספרים, להיפגש עם חברות איתן גדלתי והתבגרתי במהלך שירותי הצבאי וכמובן, לטייל בחו"ל.

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר