טיפים לחיפוש עבודה באמצעות חברות השמה

תמי

האם כדאי להיעזר בחברות השמה ?

בעידן הנוכחי קיימת תחרות גבוהה ביותר על כל משרה שמוצעת. ניתן לראות אנשים מוכשרים ומשכילים מחפשים עבודה תקופה ארוכה ומתקשים למצוא את העבודה שמתאימה להם.

שימוש בחברות השמה, ובייחוד כאלו אשר מתמחות בתעשייה מסוימת, מעניק למועמדים יתרונות רבים. החברה מעניקה הכוון תעסוקתי ויודעת להציע למועמד משרות שונות אשר יכולות להתאים לנסיונו המקצועי. המשרות הקיימות בקרב חברות ההשמה עשויות להיות יחודיות ואטרקטיביות, והרבה פעמים קיים קושי להגיע אליהן באופן עצמאי. יתרה מכך, חברת ההשמה מכירה ויודעת את אופי המועמדים אותו כל מעסיק שאיתו עובדת מחפש, ולכן תדע לעשות את המטצ'ינג בצורה הטובה ביותר.

יחד עם כל זאת, יש לדעת לבחור בחברת השמה איכותית אשר תוכל להנות מיתרונייה שצויינו לעיל, ולא לבזבז זמן יקר. כיצד תדע אם חברה השמה היא אכן איכותית ?

המתקצעות - חברת השמה אשר מתמקצעת ועובדת רק בתעשייה מסוימת, תשרת את מטרותייך בצורה הטובה ביותר. שכן, היא תדע לדבר איתך בשפה שלך ותדע להיות ממוקדת בסוגי התפקידים אליהם תפנה אותך.

לקוחות החברה - מומלץ לבדוק מראש עם אלו לקוחות עובדת אותה חברה. חברת השמה אשר עובדת עם חברות מובילות במשק, או חברות אשר ידועות באיכותן, תהיה חברה מקצועית, שכן אחרת לא הייתה צוברת לה לקוחות מהסוג הזה.

ותק - חברת השמה בעלת ותק של מספר שנים, לרוב תהיה מוצלחת יותר מחברה אשר הוקמה לפני תקופה קצרה. שכן היכולת לבצע השמות נובעת גם מהקשרים הקיימים מול אנשי הגיוס בחברות השונות. קשר טוב עם החברה, יפתח את הדלת למועמדים המגיעים מאותה חברת השמה.

לאחר שאיתרת את חברת ההשמה העונה על צרכיך, כדאי לדעת כיצד להתנהל מול יועץ ההשמה:

יועץ ההשמה הוא הפנים של חברת ההשמה, יועץ איכותי ימדד באיכות השירות אשר יתן לך ובמקצועיות שיגלה במהלך חיפוש העבודה שלך.

חשוב לדעת כיצד להתנהל מול יועץ ההשמה באופן שיקדם אותך. יש לזכור שיועץ ההשמה רואה או מדבר עם עשרות מועמדים ויותר. לכן, כדאי להשאיר חותם ולהשקיע בראיון אשר מתנהל מולו, כך שכאשר תפתח משרה נחשקת, הוא ידע להגיע אליך ולהציע אותה לך. בנוסף, יש לתחזק את הקשר; במידה ועבר זמן מסוים מאז שיחתכם האחרונה, לא להסס להתקשר ולהזכיר כי חיפוש העבודה שלך הינו עדין אקטואלי ולברר על משרות קיימות. יחד עם זאת, יש לעשות זאת במינון מסוים ולא באופן אשר עלול להתפרש כהטרדה.

היתרון הממשי של פניה לארגונים\חברות באמצעות יועץ הוא שקורות חייכם מגיעים עם חוות דעת והמלצה, כך שגם במקרים ואתם לא עומדים לגמרי בקריטריונים המבוקשים של התפקיד, עשויה להנתן לכם הזדמנות ותהיו מזומנים לראיון. כמו כן, לראיון אליו תהיו מזומנים, תוכלו לקבל הכוונה והכנה מיועץ ההשמה בזכות המידע שקיים בידו על אותה חברה. כך, תקנו לעצמכם יתרון על פני שאר המועמדים.
גם בנושאי שכר, חברת ההשמה תדע לכוון אותך בצורה הטובה ביותר לשכר אותו כדאי לבקש, לרוב נתונים אלו ימצאו בידייה, ואם לא מתפקיד זה, אז מהשמות קודמות בארגון זה לתפקידים דומים. על ידי כך תדע לבקש טווח של שכר אשר עליו לא תפסל או לחילופין, תצא מופסד.

לסיכום

כבר בתחילת תהליך חיפוש העבודה מומלץ לאתר חברת השמה איכותית, אחת או שתיים (לא מומלץ יותר), אשר מתמחות בתעשייה בה אתם מחפשים עבודה. כדאי להעביר ליועץ ההשמה את כל המידע הנדרש לגביכם על מנת שיוצעו לכן המשרות המתאימות ביותר, כמו כן, כדאי לשמור על קשר רציף ומתוחזק וכן להשתמש במידע הקיים בידי חברת ההשמה על מנת לקבל יתרון על פני יתר המועמדים.

ארועים