טיפים לכתיבת קורות חיים

תמי

קורות החיים הם כרטיס הביקור שלך. מטרתם היא ללכוד את תשומת ליבו של המעסיק הפוטנציאלי כך שיראה בך מועמד מתאים למשרה המבוקשת, וכתוצאה מכך לזמנך לראיון.                         

 

חשוב שתדעו, אנשי משאבי האנוש משקיעים בממוצע 10 עד 30 שניות לעיון בקורות החיים שלכם. דבר זה אינו נובע מזלזול כפי שנהוג לחשוב, אלא מתוך מיומנות שפיתחו המגייסים עקב העומס הרב בקורות החיים אשר מתקבלים לכל משרה. מסיבה זו, חשוב מאוד להבליט את ההתאמה שלכם לתפקיד, ולהסביר בכמה מלים ממוקדות - מי אתם ומה הרקע שלכם.ישנו קו מנחה בסיסי אחד שאותו יש לזכור בעת כתיבת קורות החיים: כל פרט בקורות החיים עליו להיות קשור לתפקיד המבוקש, ולכן, יש להשתמש באותם מונחים המצוינים בדרישות התפקיד ולציין הסמכות, השכלה ומיומניות נדרשות.

 

אופן הצגת קורות החיים: פרטים אישיים, פתיח, השכלה, ניסיון תעסקותי, רקע צבאי, מחשבים ושפות.

 

פרטים אישיים: מומלץ להקדיש לפרטים האישיים 2 שורות מאוזנות בראש העמוד. הפרטים האישיים יכללו שם מלא, כתובת, דוא"ל ואמצעי ליצירת קשר. ניתן להוסיף מצב משפחתי ותאריך לידה, אך אין זה הכרח ולעיתים עשוי להיות בעוכרייכם.

פתיח: הפתיח הוא הפרומו לקורות החיים שלך, יש למקם אותו בראש הדף (לאחר הפרטים האישיים) ולשמור בו על תמציתיות וענייניות. מטרתו, לספר למעסיק הפוטנציאלי מי אתה ומדוע אתה מתאים למשרה המבוקשת. חשוב לזכור שתמצית אשר אינה תואמת לדרישות המשרה עלולה לפעול לרעתכם ולגרום לפסילה מיידית.

השכלה: שדה זה מתייחס להשכלתם התיכונית והאקדמאית, וכן להשתלמויות מקצועיות בהן לקחתם חלק. יש לציין את טווח השנים, את שמות מוסדות הלימוד ואת סוג התעודה.

ניסיון תעסוקתי: זהו החלק העיקרי בקורות החיים אליו המעסיקים נוטים לדלג ולקרוא תחילה. בשדה זה יש לפרט את מקומות העבודה לפי סדר כרונולוגי ולהתחיל מההווה לעבר. יש לציין בכל אחד ממקומות העבודה את טווח השנים בהן עבדתם, את שם התפקיד אותו מילאתם ואת שם החברה. כמו כן, יש להוסיף תיאור קצר ומדויק של התפקיד ותחומי אחריותכם בו. שימו לב שהגדרת התפקיד אינה בהכרח כפי שהוגדרה על ידי מעסיקכם וניתן להגדירו באופן שיעלה את קרנכם ויותאם לתפקיד המבוקש, אך יש לשמור על פרופורציונאליות. כמו כן, רצוי להדגיש בפירוט התפקיד את החלקים בעבודה התואמים לדרישות התפקיד לו אתם מגישים מועמדותכם. חשוב לשמור על רצף בניסיון התעסקותי, היות והמעסיקים מחפשים "חורים" בזמני העבודה שלכם. ולכן, אם ברצונכם "להעלים" מקום עבודה אשר אינו משרת אתכם, זה עשוי להתגלות ולהזקף לרעתכם. יחד עם זאת, במידה וקיים מקום עבודה בו עבדתם זמן קצר יש לשקול האם לציינו בקורות החיים.

רקע צבאי: יש לציין יחידה או חיל ואת תפקידכם הצבאי. וכן קורסים מיוחדים בהם עברתם הכשרות\השתלמויות.

מחשבים: רמת השליטה בתוכנות ובמערכות ההפעלה. 

שפות:  ציון השפות אותן אתם מדברים ואת רמת השליטה בהן.

 

מס' כללים חשובים:

  1. שימו לב שאורך קורות החיים אינו עולה על שני עמודים מקסימום, עדיפות לעמוד אחד.
  2. קראו את קורות החיים לפחות 3 פעמים על מנת לוודא שאין שגיאות כתיב!!!
  3. ויזואליות - שימו לב שקו"ח רשומים בפונט וברווחים אחידים, וכן שימו לב לסימני פיסוק נכונים. כמו כן, מומלץ להעבירם בקובץ WORD, כיוון שרוב תוכנות הגיוס השונות מתקשות בקריאה של קבצים שונים.
  4. המנעו מהעמסת פרטים בתיאורים השונים, יש לשמור על עניניות, נהירות ותכליתיות לאורך כל הדרך.
  5. מומלץ לתת לאדם נוסף לעיין בקורות החיים לפני הגשתם.
ארועים