יו"ר איגוד המהנדסים לבנייה ולתשתיות, דני מריאן: ענף הבנייה תקוע בשנות החמישים

"יש לנו אייפונים, אנחנו אומה חדשנית, כל הענפים במשק התקדמו אבל בכל מה שקשור לענף הבנייה, פריון העבודה נשאר כמו בשנות החמישים". כך אמר דני מריאן, יו"ר איגוד המהנדסים לבנייה ולתשתיות בכנס בנושא תיעוש ענף הבנייה שערך האיגוד בשבוע שעבר.

לדבריו, "ב-70% מהבניינים עד תשע קומות לא משתמשים במנוף. כלומר בכמעט מחצית מהבנייה בישראל אין מנופים. בארצות המערב לעומת זאת, אפילו בבניית צמודת קרקע יש מנוף שמייעל את תהליך הבנייה ומקצר את לוחות הזמנים".

לדברי פרופ' יחיאל רוזנפלד, ראש המכון לחקר הבנייה בטכניון "כיום מדברים על מחסור מאוד גדול בכוח אדם בענף אך תיעוש הבנייה יכול להקל משמעותית במצוקת כוח האדם. בעוד שבנייה קונבנציונלית נזקקת לכ-24 שעות עבודה למ"ר של בנייה למגורים, הרי תיעוש הבנייה יכולה להסתפק ב-10 עד 17 שעות למ"ר. מדובר בבנייה בה אחוז הטעויות הוא נמוך משמעתית ביחס לבנייה קונבנציונלית. צריך לזכור כי היום עלויות התיקונים הסופיים בדירה לאחר מסירתה הן בסדר גודל של 2%-5% ממחירה. בתיעוש הבנייה זה לא קיים מעבר כמובן לקיצור זמן הבנייה. מה שחשוב כדי לבנות מצורה מתועשת זה תכנון לטווח ארוך והשקעה בציוד והעשרת הידע".

נתן חילו מנהל האגף הטכני בהתאחדות בוני הארץ ציין: "המצב בארץ לא כל כך גרוע בהתחשב בזה שמגדלים בונים רק בבנייה מתועשת. צריך לזכור, שכדי לעודד בנייה מתועשת זה לא מספיק לזמן להשתלמויות את המהנדסים. צריך לגרום לפועלים ללכת ללמוד ולהעשיר את הידע הטכני שלהם. זה דבר שלא קיים היום. המדינה צריכה לעודד הכשרות והשקעה בתחום הבנייה המתועשת ולהשתתף במאמץ לקדם את הענף מבחינה טכנולוגית. היו לאור השנים רעיונות שעלו במשרדי הממשלה הרלוונטיים ובשורה תחתונה, נשארו על הנייר בלבד".

בשבוע הבא ( 23-25 במאי 2016 ) תערך תערוכת בילדינג של מרכז הבנייה הישראלי במסגרת התערוכה יוצגו מספר טכנולוגיות של תיעוש הבנייה.

ערן רולס יו"ר מרכז הבנייה הישראלי מציין כי תיעוש הבנייה הוא צו השעה. המחסור בעובדים מקצועיים מחייב שימוש בטכנולוגיות חדשניות שיצמצמו את הצורך בפועלי השלד המסורתיים ויתרמו לשיפור של איכות הבנייה. בבנייה לגובה נעשה היום שימוש בבנייה מתועשת  אבל יש לזכור שמרבית הבנייה בישראל  נבנית בבניינים של פחות מעשר קומות ובפרויקטים נמוכים נעשה שימוש בעיקר בשיטות הבניה המסורתיות. יש להבין שבניה מתועשת אמנם מהירה יותר ויעילה יותר מבניה מסורתית אך לרוב היא לא זולה יותר ומחייבת הערכות של חברות הבנייה גם מבחינת ציוד וגם מבחינת הכשרת עובדים.

בתערוכת בילדינג יוצגו מספר טכנולוגיות של בניה מתועשת שמסייעות בצמצום מספר העובדים, בקיצור משך הבנייה ובשיפור איכות הבנייה .

חברת Eco Build תציג בתערוכה את שיטת הבנייה של חברת NUDURA הקנדית הנחשבת לאחת החברות המובילות בעולם בפיתוח של מוצרי בנייה אקולוגיים המבוססים על טכנולוגיות בנייה מתועשות. בעולם נשעה שימוש בשיטה כבר עשרות שנים לבניית כל סוגי המבנים אך לישראל היא היא מיובאת לראשונה בבלעדיות על ידי Eco Build.

מדובר בשיטת בנייה אקולוגית ומודולרית על בסיס חומר מיוחד בשם פוליסטירן מוקצף באמצעותו יוצריםתבניות מבודדות ליציקת קירות בטון. השיטה מביאה לחיסכון משמעותי בתקורות הבנייה ובצריכת החשמל לאורך כל חיי המבנה, היא אינה דורשת כוח אדם מיומן עבור ההליך ומקצרת משמעותית את זמן הבנייה.

חברת איטונג תציג שיטת בנייה  המשלבת תבניות ( שיטת ברנוביץ ) בשילוב לוחות איטונג, המאפשרת בנייה מהירה ואיכותית עם חיסכון בשטח הדירות, תוך עמידה בתקני בידוד תרמי ודירוג אנרגטי.

חברת אורבונד תציג את AQUAPANEL מערכת לבנייה מתקדמת המשלבת באופן ייחודי יתרונות של עלות, קיימות וביצועים. מערכת קיר עם לוחותAQUAPANEL קלה יותר עד 75% בהשוואה לבנייה קונבנציונלית, מגדילה את השטח הפנימי השמיש בבניין עד 8%, ומאפשרת קירות ועיצובים מעוגלים או צורתיים כמעט ללא מגבלה. שימוש במערכת AQUAPANEL  מאפשרת זמני בנייה קצרים יותר – עד 27% מהיר יותר עד לשלב גמר קירות בהשוואה לבנייה בבלוקים. המשמעות, המבנה יכול להיות מוכן מוקדם יותר להשכרה או למכירה. מערכת קיר עם לוחות AQUAPANEL אידיאלית לכל סוגי המבנים ומתאימה לכל  מקום. בזכות הגמישות התכנונית, השטח הנוסף, אפשרויות עיצוב, ערכים תרמיים ואקוסטיים גבוהים ועמידות בכל תנאי מזג אוויר.

חברת טרמודן תציג שיטה לחיפוי בניינים באבן מתועשת "אבן דן" הינו פטנט ייחודי ובלעדי לחיפוי בניינים בבנייה רוויה. מדובר באבן אדריכלית מתועשת שמהווה תחליף לאבן הטבעית בה מחפים בניינים בצורה מסורבלת ויקרה. זה מוצר שהולך לשנות את דפוס הבנייה וישליך על עלויות הבנייה ומחירי הדירות בארץ.

חברת אקרשטיין תציג אף היא שיטה של בנייה מתועשת המבוססת על  ייצור האלמנטים מבטון אדריכלי  במפעלי אקרשטיין והרכבתם באתרי הבנייה. צביקה אקרשטיין, מנכ"ל אקרשטיין תעשיות מציין כי  "בנייה מתועשת בסטנדרטים החדשים בהם משתמשים כיום, מקצרת משמעותית את משך הבנייה, משפרת את האיכות ומביאה לחיסכון ניכר בעלויות. כיום ניתן לבנות בבנייה מתועשת כמעט כל דבר- החל ממבני ציבור דוגמת כיתות לימוד וכלה בבנייני מגורים – בנראות ברמה הגבוהה ביותר.

לדוגמא, אקרשטיין תעשיות הייתה אחראית על עיר הבה"דים שנבנתה כולה בבנייה מתועשת וסיפקה את כל מבני המגורים בפרויקט. לצורך הפרויקט, אקרשטיין הקימה את המפעל בירוחם, בו השקיעה עשרות מיליוני שקלים, והוא שסיפק את האלמנטים המתועשים לפרויקט. בנוסף מחזיקה החברה שני המפעלים הנוספים, בראש פינה ואשדוד, המספקים  אלמנטים מתועשים לפרויקטים של בנייה, מהגדולים בארץ. "

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר