ירידה בהתחלות בנייה בחיפה וזינוק בהתחלות בנייה בקריות

האם תנופת הבנייה עוברת מחיפה לקריות? מנתוני הלמ"ס שנותחו על ידי ארגון קבלני מחוז חיפה עולה כי בשנת 2016 הוחל בבניית 922 יח"ד בחיפה לעומת 1050 בשנת 2015 – ירידה של 12%.

לעומת זאת, בקריות הייתה עלייה בהתחלות בנייה בשנה החולפת. בקריית מוצקין הוחל בבניית 358 יח"ד, זינוק של 90%. בקריית ביאליק התחלות הבנייה בשנת 2016 עמדו על 299 דירות לעומת 258 דירות בשנת 2015 ובקריית אתא הוחל בבניית 644 דירות בשנת 2016 לעומת 433 דירות בשנת 2015, עלייה של 49%.

יש לציין כי למרות הזינוק בהתחלות הבנייה ביישובי הקריות, חיפה עדיין מרכזת את עיקר התחלות הבנייה. בשנת 2017 צפויים לצאת לשיווק פרויקטים נוספים כמו 80 יח"ד בקריית מוצקין על ידי פרץ בוני הנגב, ופרויקטי התחדשות עירונית בחיפה.

בענף הנדל"ן מתריעים כי היצע הדירות באזור עדיין אינו מספק את הביקושים. יו"ר ארגון קבלני מחוז חיפה, חיים פייגלין אמר בכנס של הארגון שנערך לפני כשבוע במלון דן כרמל בחיפה כי ״למרות מאמצי הממשלה, מחירי הדירות ממשיכים לעלות ורמות הסיכון שלנו ממשיכות לעלות. גם את הסחרור הזה חייבים לעצור. ניתן יהיה לעשות זאת בהורדת המיסוי על ענף הבנייה״.

יו"ר מטה הדיור, אביגדור יצחקי השיב ואמר כי "כדי לייצר את התנאים הנוחים ליזמים אנחנו מסירים חסמים. סיימנו את 2016 עם 111 אלף יח"ד בתב״עות מאושרות והמספר עוד יגדל השנה. יש עדיין בעיות שאנחנו פועלים כדי לפתור אותן. הוועדות המחוזיות מייצרות הרבה התניות למימוש בתב"ע כמו למשל אי קבלת היתר עד לפיתרון תחבורתי. יצרנו מכשיר שהוועדה הארצית יכולה לבטל כל התנייה. אם יש בעיית תחבורה - שאנשים יעמדו עוד רבע שעה בפקק. צריך להבין, אין איפה להכניס יותר מידי כבישים. לכן, אנחנו מאוד מקווים שהתחבורה הציבורית היא זאת שתיתן את הטון בשנים הקרובות״.

 

 

 

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר