מאות דירות נמכרו תוך שעות ספורות בשל הקדמת מס הרכישה

ערן רולס יו"ר מרכז הבניה הישראלי, "האוצר דחף אתמול ודוחף היום מאות משקיעים לביצוע עסקאות פזיזות ללא למידה של הפרטים על הדירה שהם רוכשים"

בחברת אלדר מדווחים על שיא במכירת דירות בישראל ביום אחד. רק ביממה האחרונה נחתמו 243 חוזים עם משקיעים בכל הארץ והיום צפויים להיחתם 150 חוזים נוספים עם משקיעים שהקדימו את רכישת הדירה

"טרוף מערכות". כך מגדירים בענף הנדל"ן את היממה שלאחר ההחלטה להקדים את ייקור מס הרכישה למשקיעים למחר. חברות הבנייה מדווחות על לחץ ומשקיעים שחותמים על עסקאות באופן פזיז כדי לחסוך את מס הרכישה. לדברי דן גינגיס מקבוצת אלדר המשווקת מעל 70 פרויקטים מרחבי הארץ, החלטת שר האוצר הפכה את השוק באופן זמני לשוק של מוכרים בלבד".

בחברת אלדר מדווחים כי ביממה האחרונה נחתמו 243 חוזים עם משקיעים בכל הארץ והיום צפויים להיחתם 150 חוזים נוספים עם משקיעים שהקדימו את רכישת הדירה.

לדברי ערן רולס יו"ר מרכז הבניה הישראלי ציין, כי "האוצר דחף אתמול ודוחף היום מאות משקיעים לביצוע עסקאות פזיזות ללא למידה של הפרטים על הדירה שהם רוכשים. הצורך היום של המשקיעים הקטנים היא לקנות דירה כהשלמה לפנסיה וכתחליף להשקעות אחרות במשק חזק יותר מהעלאה של מס בכמה עשרות אלפי שקלים. משקיעים שאין להם פשוט יקנו דירות זולות יותר ויחפשו אפיקי מימון חיצוניים להשלמת מס הרכישה. גם הקבלנים יבואו לקראת המשקיעים בתקופה הקרובה, כך לדוגמא במסגרת יריד הדירות הארצי שנערוך בסוף השבוע אישרו מספר חברות קבלניות שיתנו הנחוה נוספת מעבר להנחות המתוכננות של 3% לקהל המבקרים ביריד על מנת לאפשר להם לעשות עסקה שקולה יותר ללא קשר להעלאת מס הרכישה במהלך השבו ".

אור עקיבא מסתמנת ככוכבת של המשקיעים, קבוצת שכטר מדווחת על 12 עסקאות שייחתמו עם משקיעים עד היום בערב לעומת 2-3 עסקאות בשבוע בימים רגילים. אפי קפיטל מדווחת על 26 חוזים שנחתמו אתמול ועוד כ-20 חוזים שצפויים להיחתם עם משקיעים במהלך היום.

בחברת יוסי אברהמי מדווחים כי היום צפויים להיסגר 6 חוזים באילת, 3 חוזים בחיפה ו-2 חוזים בפרויקט נאמן בתל אביב

יורם אביסרור סמנכ"ל השיווק בחברת אביסרור משה ובניו אמר כי "במהלך כל השבוע הרגשנו עלייה בביקושים בקרב המשקיעים. אני יכול לומר שרק בימים האחרונים נחתמו 24 חוזים בפרויקטים אותם אנחנו מקימים בבאר שבע, 12 חוזים בפרויקט בשכונת אגמים באשקלון, 16 חוזים נחתמו ברחובות ועוד 6 חוזים בפרויקט אביסרור בראש העין. בנוסף היום צפויים להיחתם עוד כ- 12 חוזים בבאר שבע, כ-9 חוזים ברחובות ועוד כ- 3 חוזים בראש העין".

בפרויקט גרין פארק המוקם בצפון תל אביב מדווחים על 12 חוזים שנחתמו עם משקיעים ובחברת צ.פ מדווחים על 5 חוזים שנחתמו אתמול ועוד 7 חוזים שצפויים להיחתם היום לדירות להשקעה באפרת וכוכב יעקב ליד ירושלים. אבי זיתוני, מבעלי חברת א. זיתוני המקימה את פרויקט ECO בשכונה הירוקה בכפר סבא מציין, כי אתמול נחתמו 5 עסקאות והיום יחתמו עוד 5 חוזים עם משקיעים.

חברת יורו ישראל מדווחת על 5 חוזים שנחתמו באריאל, 6 בפתח תקווה ו-4 בנווה יעקב. היום צפויים להיחתם עוד 4 חוזים בפתח תקווה, 2 באריאל וחוזה אחד בנווה יעקב.

מקבוצת יצחקי נמסר כי בפרויקטים של החברה בכפר יונה, באר יעקב וגליל ים נמכרו ביומיים האחרונים 30 יחידות דיור למשקיעים. חברת דונה מכרה 29 דירות ביממה האחרונה בפרויקטים השונים שלה ברחבי הארץ. על פי המכירות, הערים חריש, ראש העין ואשקלון היו היעדים המועדפים על המשקיעים.
 

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר