מה בין עגורן לעגור?

חשבנו על הדמיון בין המילה עגורן, המשמשת לתיאור מנוף, למילה עגור, המשמשת לתיאור ציפור בעברית, כפי שגם באנגלית השם CRANE מתייחס הן לכלי הצמ"ה והן לציפור.

המונח עגורן מתייחס לציוד מכני הנדסי מסוג מנוף גדול, המיועד להרמת ציוד כבד.עיקרון המנוף, כמכונה פשוטה המכפילה כוח, ידוע עוד מהעת העתיקה. יחודו של העגורן הוא בזרועו הארוכה, המאפשרת לו לשנע משאות במהירות וביעילות בין נקודות שונות באתר הבנייה, ומתבסס על מערכות כבלים חזקים, כננות וגלגלות המותקנות על תרני פלדה  ונמשכים באמצעות מנועים חשמליים.

לצורך מאמר זה, נתייחס לעגורנים מגדליים הנפוצים באתרי בנייה של בניינים רבי-קומות ומגדלים.

מקור השם עגורן נגזר מהעוף עגור, שכן העגורן המגדלי דומה לעגור כשהוא עומד על רגל אחת. העגור, כנרמז משמו, משתייך למשפחת העגוריים, משפחת עופות גדולים בעלי רגליים וצוואר ארוכים. העגורים הם ציפורים נודדות, המגיעות מארצות אירופה לארצות החמות וחולפות מעל שמי ארצנו בעונת הנדידה. בין השאר, ניתן לזהותם על פי צווחותיהם.

בארמית מכונה העגור כרוכיה, ומשמעות הביטוי "מצווח ככרוכיה" היא קורא כעגור. ככל הידוע, אין כל קשר בין הכרוכיה לבין הכרוכית (@).

בדקנו אם קיים דמיון בין שני המונחים גם בשפות נוספות, ומצאנו שאכן קיים דמיון בחלק מן השפות, רובן אך לא כולן נגזרות של שפות לטיניות. עם זאת, בשפות אחרות אין כל קשר בין השתיים.

כך בטבלה הבאה:

שפה

עגורן - מנוף

עגור - ציפור

אנגלית

Crane

Crane

צרפתית

Grue

Grue

איטלקית

Gru

Gru

פורטוגזית

Grua

Grou

הולנדית

Kraan

Kraan

ספרדית

Grua

Grulla

גרמנית

Kran

Kranich

שוויצרית

Chrane

Kranich

תורכית, הינדו, רוסית, יוונית, רומנית וערבית

אין דמיון

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר