מכון התקנים הישראלי: גיבוש תו איכות לקבלני שיפוצים

במסגרת התכנית הכוללת של התאחדות קבלני השיפוצים למיסוד ענף השיפוצים והמלחמה בחאפרים, נרתמו רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון ומכון התקנים הישראלי לסייע בהסדרת הענף וזאת באמצעות בקידום תו איכות לקבלני שיפוצים.

במסגרת השת"פ ועל פי בקשת רשם הקבלנים נקבע כי מכון התקנים יקיים מבחנים לקבלני שיפוצים. רשם הקבלנים והתאחדות קבלני השיפוצים יאפיינו את מרכיבי הענף ואת תחומי הידע שנדרשים מקבלן שיפוצים. איפיון חד משמעי של הענף יאפשר לפתח קורס מקצועי להכשרת קבלני שיפוצים ותיקים שיעבדו בסיווג חדש יקרא 131א קבלן שיפוצים לעבודות קטנות, וכמו כן יפתחו מבחנים לקבלני שיפוצים הרוצים להירשם ברשם הקבלנים.

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים "זהו נדבך משמעותי ביותר בדרך להסדרת ענף השיפוצים במדינת ישראל , תו איכות לעבודות קבלני השיפוצים הינו מהפכה בענף שהלקוח הסופי יזכה לעין מקצועית בוחנת ולתו איכות בדיוק כמו במדינות ה-OECD. אין ספק שמדינת ישראל עוברת מהפכה שעמלנו בשבילה הרבה שנים. אני חייב להודות למכון התקנים הישראלי, לרשם הקבלנים אילן אליהו לשר השיכון יואב גלנט ולמנכ"ל משרדו לחגי רזניק, שללא תמיכתם דבר זה  לא היה יוצא לפועל".

מכון התקנים יקיים קורסים מקצועיים שיספקו למשתתפיו את הידע הנדרש בתחומי העיסוק של הענף. מתן הכרה בכשירותו של קבלן השיפוצים תיעשה באמצעות תו תקן או תו איכות של המכון, בדומה לתו התקן שהמכון מעניק ליצרני מוצרים. תו התקן יינתן כאמור על בסיס הכשרה ומבחני שטח.

תו האיכות לקבלן השיפוצים יידרש רק לקבלנים הרשומים ברשם הקבלנים ואשר יתנו הסכמתם לביקור של מכון התקנים ונציגיו במהלך העבודה של קבלן השיפוצים. הביקורים יהיו בהתחלת העבודה ולאחר הפירוקים, לפני סגירת מערכת האינסטלציה ולקראת סיום העבודה לבדיקת הפינישים. במידה ומכון התקנים יאשר את העבודה ללקוח יהיה מכתב ממכון התקנים על תו איכות לעבודת קבלן השיפוצים.  

המהפכה ברישום קבלני השיפוצים הינה בהוספת דירוג נוסף לקבלן שיפוצים. נכון להיום רק קבלנים שמבצעים עבודות שיפוץ בהיקף של כ-1.5 מיליון שקל יכולים להירשם ברשם הקבלנים. רשם הקבלנים מקבל פניות רבות מקבלנים שמעולם לא עברו הכשרה פורמלית, ולמדו את העבודה "תוך כדי תנועה", ומבצעים עבודות בהיקפים נמוכים.

עבור קבלני שיפוצים אלו תתווסף מדרגת רישוי עד סכום של 350,000 שקל, שתאפשר מתן רישיון לקבלן שיפוצים ללא ידע נרחב כפי שמתבקש מקבלן שיפוצים המבצע פרויקטים בהיקף כספי גבוה. מתווה זה ישנה את המצב הקיים כיום המונע מקבלני שיפוצים ותיקים העוסקים בעבודות בהיקף כספי נמוך מלהירשם בפנקס הקבלנים.

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות
2 תגובות
התמונה של אנונימי
נועם
מעונין לדעת מתי נפתח קורס בנושא גיבוש תו איכות לקבלני שיפוצים.
התמונה של אנונימי
רועי לוי
יישר כוח. הגיע הזמן. מתי אפשר להרשם?
על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר