מכונת הכרייה הראשונה של מנהרות הרכבת הקלה יצאה לדרך

מכונת הכרייה הראשונה של מנהרות הרכבת הקלה יצאה היום (19.2) לדרך, מאתר גלי גיל לכיוון תחנת ארלוזורוב  הנבנית בימים אלה ומשם היא תמשיך דרומה על ציר בגין עד לתחנת קרליבך. בעוד כחודשיים תצא מכונה נוספת שתחפור מנהרה נוספת לאותו כיוון. הבחירה בשתי מנהרות מקבילות קטנות יחסית, במקום במנהרה אחת גדולה, נעשתה בשל האדמה החולית ספוגת מי התהום בה המנהרות נחפרות.

מכונת ה-TBM שהחלה היום לפעול מתוכננת להתקדם כעשרה מטרים ביום, ועד סוף השנה יצטרפו אליה שבע מכונות נוספות, שיחפרו מנהרות לאורך 12 ק"מ, בתוואי שעובר בין קריית אריה בפתח תקווה, רחוב ז'בוטינסקי, דרך בגין ורחוב יהודה הלוי, ומסתיים בתחנת הרצל פינת לילינבלום בתל אביב. השלמת המנהרות מתוכננת לעוד כשנתיים, בסוף 2018 או תחילת 2019.

מכונות הכרייה הן באורך 115 מטר כל אחת, במשקל 900 טון ובקוטר 7.5 מטר. בכל רגע נתון נמצאים בתוך כל מכונה 20 פועלים ומהנדסים מחברת הכרייה הסינית CRTG, המוודאים את פעילותה התקינה. כל מכונה מפנה את העפר אחורה, מזריקה תערובת בטון למניעת חדירת מי תהום ומדפנת את המנהרה בטבעות בטון. בהתאם למסורת הנהוגה בהזנקת מכונת כרייה, ניתן למכונה הראשונה שהוזנקה השם "גולדה".

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, הסביר כי המכונה נקראת על שם גולדה מאיר, ראשת הממשלה הראשונה והיחידה עד כה, משום שהיא מאלה שהניחו בעבר אחת משש אבני פינה לרכבת תחתית בגוש דן. כץ הוסיף כי ישראל נמצאת בצומת הכרעה מנהיגותית, בדברים שקשה שלא לפרש כסימון עצמו כמועמד ראוי לרשת את בנימין נתניהו אם וכאשר הדבר יעמוד על הפרק.

"מנהיג נמדד בפרמטר אחד ויחיד: יכולתו לשנות את המציאות לטובה", אמר כץ. "המציאות אינה גזירת גורל, היא מעשה ידי אדם. תפקידנו לחולל בה תמורות. הציונות שינתה מציאות ויצרה יש מאין: מדינה יהודית כנגד כל הסיכויים. שיבת ציון של ממש. מיליוני יהודים מצאו כאן בית אישי ולאומי".

כץ הדגיש כי מיזם הרכבת הקלה הוא דוגמה ליכולת לקבל החלטות. "מנהיגות לא נרתעת מאתגרים. מנהיגות חותרת למגע, דוחפת לביצוע ללא הפסקה על מנת לממש מדיניות משנה מציאות. רבים חתמו על הצהרות ותכניות. רבים הניחו אבני פינה. אנחנו מבצעים.

 

"ההחלטות שקיבלתי בשלוש הממשלות האחרונות כשר התחבורה משנות את המציאות ללא היכר. אנחנו מחברים את הפריפריה למרכז, מייצרים שינוי חברתי, מצמצמים פערים, בונים כלכלה וסוללים מסילות לשלום אזורי. כוחות רדיקלים עסוקים ביצירת מנהרות תופת וטיהור אתני ודתי, בעוד אנחנו בונים מנהרות ומסילות לשלום, לשגשוג ולקדמה".

לכתבה המלאה, לחץ כאן

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר