מנכ"ל אזורים: "אשמח אם יכניסו פועלים סינים, לא מוטרד"

בשבוע שעבר פורסמו נתוני הלמ"ס וסקירת הכלכלן הראשי במשרד האוצר, ולפיהם חלה האטה בתחום הביקושים לדירות בשנת 2016 בישראל - במיוחד בפלח הדירות החדשות. ב-11 החודשים הראשונים של 2016 חלה ירידה של 7% ברכישת דירות חדשות, כשברקע המדינה עצרה כמעט לחלוטין את שיווקי הקרקעות שלא במסגרת מחיר למשתכן והוציאה נתח נכבד מהמשקיעים משוק הנדל"ן, באמצעות העלאת מיסים והקשחת התנאים לבעלי יותר מדירה אחת.

דרור נגל, מנכ"ל חברת אזורים, מהגדולות בחברות הייזום בישראל, טוען שמכרזי מחיר למשתכן מעכבים את השיווקים, וזאת אחת הסיבות המרכזיות לירידה החדה.

כיצד מתמודדת חברת אזורים עם נתוני השוק הנחלש?

"מספר הדירות שמכרנו בשנה האחרונה גבוה ממה שקבענו בתוכנית העבודה בסוף שנת 2015. מכרזי מחיר למשתכן משפיעים על אופי הדירות ועל מספרן. השיווקים במחיר למשתכן תלויים בהחלטות ועדה, לוקחים זמן, ומעכבים את השיווק. בניגוד למצב בו אנו בעלי קרקע ויכולים לחתום על חוזים עם התניות לקבלת היתר ולווי בנקאי".

בראשית דרכה בנתה אזורים שיכונים ציבוריים. לתוכנית מחיר למשתכן הכניסה שלכם מדודה.

"אנחנו ניגשים לפרויקטים של מחיר למשתכן כאשר הם יכולים לייצר שולי רווח נאותים. אנחנו לא קבלנים מבצעים, לכן שווה לנו להיכנס בעיקר באזורי הביקוש, בעיקר כאשר חלק מהפרויקט נמכר לשוק החופשי. במודיעין ובמבשרת, 20% מיועדים לשוק החופשי ואז אנו מוצאים רווח לחברה. אין ספק שהרווחיות בפרויקטים האלו נמוכה מבעבר, אבל זה הגיוני. הסיכון נמוך ולכן הרווחיות נמוכה. זה כמו השקעה סולידית יותר בשוק ההון לעומת השקעה עם רכיב סיכוני גבוה יותר.

"בכל אופן, אני תומך במהלכי המדינה ובמאמצים בתוכנית מחיר למשתכן שמסייעים לזוגות הצעירים לרכוש דירה במחירים נוחים יותר. זה גם נכון ששר האוצר כבר לא רואה צורך להוריד את מחירי הדירות באופן כללי, אלא לאפשר לזוגות צעירים לרכוש דירות".

היזמים פורחים, בעוד חברות הביצוע קורסות. הן מאשימות בין היתר את היזמים במוסר תשלומים ירוד.

"אם יזם לא משלם כמו שצריך, שהקבלן לא יעבוד איתו. מוסר התשלומים נורא בישראל וצריך להפסיק את התופעה הזאת. אצלנו אם יש קבלנים מבצעים שצריכים עזרה, אנחנו משלמים להם לפני הזמן. אין אצלנו דברים כאלו".

איך מתכוננים אצלכם לתוכנית להבאת חברות זרות לארץ?

 

"אני אשמח אם יכניסו פועלים סינים לארץ, ואני לא מוטרד מכניסת חברות קבלן סיניות. אני בטוח שהחברות הסיניות לא יהיו יזמיות. מעבר לכך, אם החברות הללו יפגעו במישהו - זה בקבלנים הקטנים ולא בחברות הגדולות".

לכתבה המלאה, לחץ כאן

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר