מנכ"ל BdiCoface: "אנחנו צופים שנראה השנה מספר פרויקטים שלא יגיעו לקו הסיום"

"אנחנו עדים בשנה וחצי האחרונות למצוקה פיננסית קשה של קבלני הביצוע בישראל שהובילה לקריסות ונפילות של חברות בכל הרמות: גדולים, בינוניים וקטנים. השפעת הקריסה של חברות הביצוע בכלל ושל אורתם סהר בפרט על הענף היא דרמטית. יש בעיה קשה של זמינות קבלני ביצוע לפרויקטי מגורים ומבני ציבור וניכר כי הבעיה הפיננסית הקשה צפויה להימשך אם לא יווצר שינוי במגמה. בעיית הזמינות של קבלני ביצוע איכותיים והמצוקה הכלכלית עלולה להשפיע גם על איכות הבניה וגם על ההיצע של דירות . בתקופה זו של ניסיונות, שלא צלחו עד כה, להביא להורדת מחירי הדיור זוהי בהחלט בעיה קשה", ציין אייל ינאי, מנכ"ל חברת המידע העסקי CofaceBdi.

מבדיקה של BdiCofaceעולה כי תחילת תופעת פשיטות הרגל של קבלני הביצוע החלה לקראת סוף שנת 2014 עם קריסת צ.לנדאו ונמשכת עד היום. בשנה וחצי האחרונות (2015 ועד היום) הכריזו מעל ל-10 חברות על פשיטת רגל כאשר היום הצטרפה אורתם סהר להודעת האחים שגראוי משבוע שעבר.

לדברי ינאי, "אנחנו רואים הרעה בענף הביצוע בתחום הנדל"ן, בעיקר בתחום הבניה כמו למגורים, ולא בתחום התשתיות, וזאת בין היתר לאור השחיקה הקיימת בשנים האחרונות ברווחיות, והרזרבות שנצברו בשנים הטובות הולכות ואוזלות. השנה אנחנו צופים שנראה מספר פרויקטים שלא יגיעו לקו הסיום, והתארכות נוספת בזמן הבנייה של פרויקטים".

מנתוני BdiCofaceבנוגע לדירוג הסיכון הענפי של קבלני הבניה עולה כי מאז הרבעון הראשון של 2016 חלה הרעה משמעותית בדירוג זה, והוא עומד על 7.15, לעומת הסיכון הכללי במשק העומד על 6.62, ו-6.52 בענף הבנייה הכללי.

דירוג סיכון ענפי של תתי ענפים נבחרים מענף הבנייה (לפי רבעונים):

סרגל דירוג הסיכון של חברת BDI

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר