נזקי הבתים משריפות נאמדים במאות מיליונים

גל השריפות שפקד את המדינה בימים האחרונים הוביל לפינוי של אלפי אנשים מבתיהם. בשעות האחרונות חלק כבר קיבלו אישור לשוב אל ביתם, אולם רבים אחרים ייאלצו להתמודד עם ההשלכות הכלכליות של הנזקים שנגרמו לנכסיהם בעקבות השריפות, שנאמדות במאות מיליונים. על פי ההערכות של התאחדות קבלני השיפוצים, המתבססות על מספר הבתים שנפגעו ועלות שיפוץ ממוצעת, הבתים שניזוקו מהשריפות רק באזור הצפון לבדו (זכרון יעקב, חיפה ויישובי הסביבה) יידרשו עבודות שיקום ושיפוץ בהיקף של יותר מ-100 מיליון שקל וברחבי הארץ בהיקף של כ-180 מיליון שקל.

לדברי ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, "בניגוד לנזקי המבנים בהתקפות הטילים, שרובם נוצרו מרסיסי פצמ"רים, השריפות 'תפסו' בניינים שלמים והנזק הוא לא רק חיצוני אלא בעיקר פנימי", מסביר סיב. "בזמן שריפה, גם המערכות הפנימיות של הדירה, מערכות האינסטלציה והחשמל, נפגעות - ולכן השיפוץ יקר הרבה יותר". לדבריו, "שיפוץ קוסמטי של דירה שנשרפה באמצעות צבע בלבד עלול ליצור כשלים במערכות לאחר הכניסה לבית, ולכן יש צורך בבדיקת הנזקים למערכות. במקרים רבים ייווצר צורך להחליף את כל המערכות, ולמעשה לבנות את הבית כמעט מחדש/ שיפוץ לאחר שריפה עשוי להגיע ל-2,000 שקל למטר - כ-25% יקר יותר משיפוץ רגיל", הוא ממשיך, "שיפוץ מסוג זה אלמנטים שאין בשיפוץ רגיל, כגון בדיקת יסודות על ידי מהנדס קונסטרוקציה על מנת לוודא שעמודי הבית, הבטון והברזלים לא נפגעו מהאש והחום הרב".

אילו פעולות שיפוץ יש לעשות לאחר שריפה?

בהתאחדות קבלני השיפוצים ממליצים על כמה דרכי פעולה שיש לבצע בבית לאחר השריפה. תחילה יש לבצע ניקוי פיח השחור, שנעשה לרוב על ידי קיטור מים בזרם חזק. כמו כן, חשוב ביותר להוציא את ריח העשן והפיח מהדירה. פעולה זו נעשית באמצעות מאווררים גדולים ועשויה לקחת זמן רב, מכיוון שהריח נספג בקירות וברצפה. במקרים רבים עדיף להחליף ריצוף ולקלף את כל הטיח גם כדי להתגבר על הריח. אשר לתשתיות חשמל ואינסטלציה, לרוב הצנרות הללו עשויות מפלסטיק, וכשהן באות במגע ישיר עם אש הן נמסות, ויש צורך להחליפן, כך מציינים בהתאחדות. 

לכתבה המלאה, לחץ כאן

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר