נחתם הסכם להבאת אלפי עובדי בניין מסין

מנסים לפתור את המחסור בעובדים בענף הבנייה: המדינה חתמה על הסכם בילטרלי עם ממשלת סין להבאת אלפי עובדי בניין סינים לענף הבניה בישראל במטרה להאיץ את קצב הגדלות הבניה.

בחודשים האחרונים קיים ראש מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי, מגעים להשלמת ההסכם עם ממשלת סין. הסכם זה צפוי להצטרף למספר הסכמים נוספים שנחתמו בשנים האחרונות, עם בולגריה, אוקראינה, רומניה ומולדובה להבאת עובדים בענף הבניין.

ההסכם נחתם בטקס רשמי שהתקיים היום במסגרת המשלחת שיצאה לביקור בסין. הצדדים נערכים להבאת כ-6,000 עובדים בחצי השנה הראשונה לקיום ההסכם.

הסכמים בילטרליים שונים קודמו במהלך השנים האחרונות בעקבות החלטת ממשלה שהתקבלה בשנת 2011 וקבעה כי העסקת עובדים תחת בקרה ופיקוח תאפשר שמירה על זכויותיהם. לפי האוצר, אחת ממטרותיהם העיקריות של ההסכמים היא למגר את תופעת דמי התיווך ותופעת הסחר בבני אדם. "הסכמים מסוג זה מאפשרים בקרה, פיקוח וליווי הגעת העובד והעברתו בישראל טרם הגיוס ועד לסיום עבודתו בישראל".

שר האוצר, משה כחלון, אמר: "אחרי מאמצים שנמשכו יותר משנה וחצי אני שמח שנציגנו חתמו היום על הסכם להבאת אלפי עובדים סינים שיהוו זריקת מרץ לפתרון משבר הדיור. ההישג הזה הוא התחלה מצוינת לשנת 2017 לאחר ששנת 2016 הסתיימה עם שיא כל הזמנים בתכנון ושיווק קרקעות ועשרות אלפי עסקאות במסגרת תכנית מחיר למשתכן. נמשיך את המאבק שלנו עבור הזוגות הצעירים עד לפתרון משבר הדיור".

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, אמר: "החתימה על ההסכם היום, היא צעד נוסף לפתרון משבר הדיור. היום מדינת ישראל מסוגלת לבנות כ-40 אלף יחידות דיור בשנה והיעד שלנו הוא להגיע ל-60 אלף יחידות דיור בשנה. על מנת להגדיל את ההיצע יש לפעול להבאת טכנולוגיות חדישות מחד, והעסקת כוח אדם מיומן בענף הבנייה מן הצד השני. כניסת העובדים הסינים תביא לקיצור משמעותי במשך הבניה ולהוזלת העלויות במיוחד עבור הזוגות הצעירים ומחוסרי הדיור".

שר הפנים, אריה דרעי, אמר: "תקופה ארוכה אנו נמצאים במשא ומתן עם ממשלת לסין והחתימה על ההסכם מהווה קפיצת מדרגה משמעותית בכל ענף הבניין ויסייע בפיקוח ובליווי העסקת עובדי הבניין מסין אך מעל הכל-תם הפרק העגום של גביית דמי תיווך לא הגיוניים״.

לכתבה המלאה, לחץ כאן

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות
1 תגובות
התמונה של אנונימי
יצחק חי בן הרבון
זריקת מרץ זו תחריף את תאונות העבודה והקורבנות,יש לטפל בנושא פקוח הבנייה,מנ"ע מוסמכים,מנופים ועוד....
על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר