סיכום הכנס התשיעי לבנייה ולתשתיות - הכנס הגדול ביותר בתחום הבנייה בישראל

הכנס התשיעי לבנייה ולתשתיות של איגוד המהנדסים התקיים השבוע, בימים שני ושלישי (16-17/11), בגני התערוכה בתל אביב. מדובר על הכנס הגדול ביותר בתחום הבנייה והתשתיות בישראל, בו נכחו מעל 2,000 מהנדסים, יזמים, קבלנים, מהנדסי ערים ומנהלים בכירים מכל החברות בתחומי הבנייה והתשתיות מישראל ומהעולם.

בכנס התקיימו 42 מושבים ב-7 מסלולים בתחומים שונים, כגון - הנדסת מבנים, ניהול פרוייקטים במבנים רבי קומות, תנועה ותחבורה, כבישים, השפלה וטיפול במי תהום, ניהול כלכלי ועוד. סה"כ הועברו בכנס 125 הרצאות, כאשר 7 מהן הועברו על ידי מרצים מחו"ל. במושבים השונים הרצו בכירי הענף על פרויקטים, חידושים, אתגרים הנדסיים, מחקרים ועתיד ההנדסה האזרחית בישראל.

בנוסף להרצאות המקצועיות, התקיימה בכנס תערוכה בנושא חדשנות בענף הבנייה, בה הציגו מעל 60 חברות מכול קשת התחומים בענף הבנייה טכנולוגיה חדשה.

את מושב המליאה פתח יו"ר הכנס, ירון שורק מנכ"ל אלקטרה בנייה, ובדבריו ציין כי הצורך במהנדסים הולך וגדל, וצפוי פער של כ - 10,000 מהנדסים בעשר השנים הקרובות. לאחר מכן הוסיף כי "האמהות כבר לא דוחפות את ילדיהם להיות רק עורכי דין", ובהשוואה למקצועות אלו אמר כי" צריך לזכור כי המשכורת ההתחלתית של מהנדס גבוהה יותר מכל עורך דין או רופא". בנוסף, פנה לסטודנטים ולבוגרים צעירים לקחת חלק בפעילות של איגוד המהנדסים.

רוני בריק, נשיא התאחדות בוני הארץ המיועד, אמר בכנס כי ״הממשלה הכניסה בפעם הראשונה את היד לכיס והוכיחה את מה שאנחנו אומרים שנים- ניתן לבנות דירה ב - 700 אלף שקל ולהרוויח. בפעם הראשונה, יבנו השנה מעל 52 אלף יחידות דיור. כמות העונה על הגידול הטבעי. אנו עדים למכרזים מאסיביים במחיר למשתכן ואני כולי תקווה שהמכרזים יסתיימו בהצלחה".

בריק הוסיף ואמר כי "אנחנו נהיה במצב טוב יותר אם יקדמו גם פרויקטי התחדשות עירונית. ראשי הרשויות לא מעוניינים בפרויקטי התחדשות עירונית ואנו עדים לכך שהם תוקעים לנו פרויקט אחרי פרויקט״.

דני מריאן, יו"ר איגוד המהנדסים, אמר כי ״רמת התיעוש בענף הבנייה בישראל נמוכה, ואינה עוברת 50% מהפרוייקטים. מחצית מדירות המגורים בישראל נבנות ללא מנוף בניגוד לעולם בו אפילו בצמודי קרקע יש מנוף. חובתנו לשאול את עצמנו באילו חומרים נוכל להשתמש ואיך מעלים את אחוז התיעוש כדי להקטין עלויות להשיג יעילות ולקצר לוחות זמנים״.

מריאן הוסיף כי לאחרונה בעקבות פעילות שהוביל איגוד המהנדסים, אושר תקן חדש לפלדה שעם כניסתו יביא להוזלה של 25% במחיר הפלדה. מדובר על 2 מיליארד שקל בשנה".

 

אורחי כבוד אשר השתתפו בכנס הם:

רשימת זוכי פרסי האיגוד:

ד"ר מהנדס יוסף דלין (דלינסקי) פרס מפעל חיים    
מהנדס דוד גת  מהנדס מצטיין בתחום הביצוע    
מהנדס אלדד בוקשפן  תרומה לציבור המהנדסים      
מהנדס מיכאל יצחק מהנדס מצטיין בתחום המבנים
מר דוד מעון  הצטיינות בתחום תוכנות הבנייה
מהנדס קרן קליצ'בסקי   מהנדס צעיר מצטיין
פרויקט כביש בגין דרום-חברת מוריה לפיתוח ירושלים פרויקט מצטיין בתחום התשתיות 
פרויקט היכל בית המשפט המחוזי בתל אביב- שותפות שיכון ובינוי סולל בונה תשתיות ואלקטרה מערכות פרויקט מצטיין בתחום המבנים 
בית הספר "רקפות"- עיריית קריית ביאליק פרויקט מצטיין בתחום המבנים 
אינג' צבי גלובינסקי פרס צייטלין 2015

 

בהזדמנות זו נרצה לעדכן כי עלה לאוויר אתר חדש לאיגוד המהנדסים. באתר החדש תוכלו למצוא מידע אודות חדשות מהאיגוד, כנסים ועוד. לכניסה לאתר החדש לחץ כאן.

ניפגש בעוד שנתיים, בתאריכים 13-14/11/2017 - בכנס העשירי לבנייה ולתשתיות של איגוד המהנדסים!

 

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר