עובדים ביום הבחירות ? דעו את זכויותיכם

ס' 10 לחוקי יסוד הכנסת קובע כי יום בחירות יהיה יום שבתון, כלומר שעובדים שנהנים מיום השבתון זכאים לקבל מהמעסיק שכר בעבור יום העבודה וזאת בתנאי שעבדו אצלו 14 יום רצופים לפחות סמוך ליום הבחירות. עם זאת, יש סוגי שירותים אשר בהתאם להודעת וועדת הבחירות המרכזית יש להפעיל כסדרם.

עו"ד דוד בכור ממשרד שלמה בכור המתמחה בדיני עבודה מסביר כי העסקים אותם יש להפעיל כסדרם הם שירותי תחבורה, חניונים ותחנות דלק, כוחות הביטחון ושירותי הצלה, אפיית לחם והובלתו ויצור מוצרי חלב, שירותי תקשורת, מפעלי מים וחשמל, אספקת דלק והעברתו, עיתונות ,רדיו וטלוויזיה, בתי אוכל ומסעדות, בתי קפה וקיוסקים, בתי מלון, תיאטראות, בתי קולנוע ובתי שעשועים אחרים, מפעלי חרושת וחקלאות שתהליכי היצור בהם מתנהלים ברציפות,הובלת פירות, ירקות ותוצרת חלב (עד שעות הצהריים) וכיו"ב.

אז מה דינם של עובדי אותם עסקים? ברור שאותם עובדים זכאים לפיצוי אולם גובה התשלום לעובדים העובדים ביום הבחירות אינו מוסדר בחוק. בהתאם לפסיקת בתי הדין לעבודה ולפי הנוהג אשר השתרש במקומות רבים , עובד המועסק ביום הבחירות זכאי לקבל בגין עבודתו ביום זה 200% מהשכר הרגיל או לחילופין שכר רגיל ומעבר לכך יום חופש נוסף . זה תופס גם לגבי עובדים שעובדים מרצונם ביום הבחירות .

כמו כן יש לשלם לעובדים אלה בנוסף לאמור את מלוא הזכויות המגיעות עבור עבודתם לרבות החזר הוצאות נסיעה, גמול עבודה בשעות נוספות וכיו"ב ויש לאפשר להם לצאת ולהצביע. .

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר