עמדתו של האיגוד התקבלה! מהנדס\אדריכל זר יפעל בישראל רק בליווי מהנדס\אדריכל ישראלי

הודעה מאת דני מריאן, יו"ר איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות: 

 

עמדתו של האיגוד התקבלה! מהנדס \ אדריכל זר יפעל בישראל רק בליווי מהנדס \ אדריכל ישראלי.

לפני כשנה וחצי הוגשה לוועדת הכלכלה של הכנסת הצעת חוק שתאפשר לשר העבודה להסמיך בתנאים מסוימים אדריכל או מהנדס זר (המומחה הזר) לבצע בישראל באופן עצמאי פעולות שיחודו לאדריכלים ומהנדסים בעלי רישיון ישראלי.

ההצעה הייתה אמורה לשנות "סדרי בראשית" המקובלים בכל העולם שבמסגרתם פעלו גם בישראל אדריכלים ומהנדסים זרים.

במקום פעולה בשיתוף עמית (מהנדס או אדריכל) ישראלי שקיבל על עצמו את האחריות להטמיע בתכניות סטנדרטים, תקנים, תקנות ומקבל על עצמו את האחריות המקצועית המלאה לתכנון, הוצע שהמומחה הזר יוכל לבצע בעצמו וללא כל קשר לבעל מקצוע מקומי פעולות שיוחדו למהנדסים / אדריכלים רשויים בישראל ולקבל על עצמו אחריות מקצועית מלאה ובלעדית לפרויקט.

איגוד המהנדסים שהתנגד לתוספת זו פעל מול שר העבודה, חברי ועדת הכלכלה של הכנסת וגורמים נוספים לשינוי ההצעה שמלבד היותה יוצאת דופן וייחודית בעולם הייתה עלולה לפגוע בבטיחות הציבור ובאוטוריטה של בעלי המקצוע הישראלים במקצועות ההנדסה והאדריכלות.

בישיבה בועדת הכלכלה שנערכה ביום ג' 20 פברואר (אתמול) אושר החוק על ידי חברי הועדה לקריאה שנייה ושלישית כאשר הוכנסו בו שינויים מהותיים שמטרתם להבטיח הן את רצף האחריות ההנדסית ומכוח כך את שלום הציבור ובטיחותו והן את המשך הסמכות המקצועית של המהנדסים והאדריכלים בישראל.

בנוסח שאושר בוועדה לקריאה שנייה ושלישית חויב המומחה הזר לעבוד בשיתוף עם מהנדס רשוי או אדריכל רשוי ישראלי ורק חתימתם המשותפת של השניים תחייב סטטוטורית. אנו נמשיך ונעדכן לאחר שהחוק יאושר במליאה בקריאה שנייה ושלישית. אני מקווה שהנוסח שאושר בוועדה יהיה זה שיאושר גם במליאה.

יודגש שהאיגוד פעל בנושא זה מתוך דאגה כנה לשמירה על שלום הציבור ובטיחותו ולאי העברת האחריות לתכנונם של פרויקטים לגורמים שאינם מקומיים גם אם קיבלו סמכויות סטטוטוריות לזמן קצוב בישראל. אנו תומכים בשיתוף מהנדסים, אדריכלים ומומחים זרים אחרים בעשייה ההנדסית המקומית ורואים בכך השבחה של הידע והפרויקטים.

אני מבקש להודות לחברי הכנסת ולכלל הגורמים שתמכו בעמדתנו וסייעו לתיקון חשוב זה של הצעת החוק.
 

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר