פיתוח של מערכת ביתית `ירוקה`

מערכת ייחודית, לייצור חשמל ואנרגיה לחימום באמצעות מיקרו-טורבינה, מפותחת בימים אלה. ייחודה של המערכת – שימוש בחומר קראמי לבניית המנוע, מבנה הנדסי ייחודי, וניצולת גבוהה ביותר של חומר הגלם – גז. לפרויקט שותפים מדענים מן המרכז למערכות אנרגיה של המרכז האוניברסיטאי אריאל, וממרכז המחקר הרוסי בויקו בסנט פטרסבורג. את הפיתוח מרכזת חברת היישום של המרכז האוניברסיטאי – "אריאל בע"מ". המדען הראשי הקציב לפרויקט כחצי מיליון דולר. כעת  מועבר המשך עבודת הפיתוח מבויקו ומאריאל לחברת הזנק בשם CMT אשר הוקמה במסגרת החממה הטכנולוגית "ל.נ. טכנולוגיות" בחיפה. עתה שואפים היזמים לגייס הון נוסף להאצת תהליך הפיתוח.


כאמור, ייחודו של הפיתוח הוא ביכולת ניצולת גבוהה ביותר של חומר הגלם. ניצולת מרבית זו מושגת בשל יכולתה של המערכת להגיע לטמפרטורות גבוהות במיוחד: הטורבינות הקיימות כיום בשוק עשויות מתכת, דבר שמגביל את גובה הטמפרטורות. המערכת הנוכחית עשויה קראמיקה, ובמקום להבי טורבינה - המבנה ההנדסי שלה מבוסס על תעלות בתוך הרוטור.
 
הטורבינה, שהיא למעשה מעין מנוע סילון זעיר, תהווה מערכת אחת לייצור חום ואנרגיה בו זמנית (CHP – Combined Heat & Power) שתתחבר למערכת הגז וגם למערכת החשמל. מערכת זו תחליף מערכת הסקה ביתית רגילה. בנוסף, על כל 3 יחידות חום, ניתן יהיה לקבל גם יחידת חשמל, וזאת ללא כל עלות נוספת, אלא בעלות הגז לחימום בלבד.

 

בעל המערכת יוכל למעשה לייצר לעצמו חשמל ללא עלות, ולהשתמש ברשת הארצית כ"רשת ביטחון" בלבד. עודפי ייצור חשמל, בעת צריכה נמוכה, יוכלו אף להימכר לרשת תמורת תשלום. כך למעשה ייחסך מן הצרכן לקנות חשמל מגורם חיצוני.

 

כאמור, המערכת מיועדת למשקי בית, בעיקר בחו"ל, באזורים שבהם נעשה שימוש בגז טבעי, כמו באזורים רבים באירופה ובארה"ב. מערכת זו אף ידידותית לסביבה. לדברי מייק ששון, סמנכ"ל הטכנולוגיות של CMT, מדובר בשוק חדש ומתפתח שהפוטנציאל העסקי שלו גבוה ביותר. המערכת תוכל להתאים לשימוש בכל יחידת דיור, תהווה גם פתרון אופטימאלי כמערכת לשעת חירום, ואף תתאים לשימוש במקומות מבודדים.
על המחבר
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר