קאנו מבטון - המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון (קמפוס אשדוד)

כחלק מהמסורת של השנים האחרונות, פרויקט קאנו מבטון הינו חלק מעשי בקורס "מבנים מרחביים", אשר נלמד בסמסטר א' של השנה הרביעית במכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון (קמפוס אשדוד) והביצוע נמשך לאורך כל שנת הלימודים. 

הפרויקט נבנה ותוכנן לפי ההנחיות ותקנון התחרות הארצית, המאורגן ע"י איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות בישראל ועיריית מעלות תרשיחא.

תכנון ראשוני

התכנון הראשוני בוצע ע"י תוכנת DELFT SHIP בה נבדקו מספר חלופות לעיצוב הראשוני של הקאנו תוך התחשבות בחישובים הידרוסטטיים והגעה לבחירת המודל המוצלח ביותר. האנליזה בוצעה ע"י תוכנת STRAP תוכנת אלמנטים סופיים ובעזרתה בדקנו את המאמצים המקסימאליים בקאנו ובהתאם לכך נבחרו המידות בתיאום עם תקנון התחרות וזאת לאחר מחקר ולמידה בבחירת הגיאומטריה המתאימה.

מודל DELFT SHIP: 

 

בניית התבנית

לאחר התכנון והאנליזה הוחלט ע"י קבוצת הדיון על בניית תבנית עץ בשילוב יריעות PVC מסוג "נקבה" (כלומר תבנית שיוצקים את החומר לתוך חלקה הפנימי ולא על חלקה החיצוני בשונה מתבנית "זכר"), זאת בכדי לקבל רמת גימור חיצוני גבוהה ביותר.

תערובת הבטון 

תערובת הבטון הייתה צריכה לעמוד בדרישות של משקל מרחבי נמוך ויחד עם זאת להיות בעלת חוזק לחיצה ומתיחה גבוה יחסית, ספיגות מים מינימאלית ועבידות טובה אשר תתאים ליציקה פנימית בעזרת היד וכל זאת תוך כדי שמירה על חומרים "ירוקים" כגון: אפר פחם שהובא מחברת "רדימיקס" הפועלת באזורינו. 

התערובת הנבחרת הכילה בתוכה אגרגטים חלולים מזכוכית ממוחזרת. לצורך קבלת כוחות המתיחה השתמשנו בסיבי זכוכית אשר הונחו בתוך היציקה בשלוש שכבות. הרשת עצמה גם היא מורכבת מחומרים ממוחזרים מה שמדגיש ומחזק את הרציונל של קבוצתנו שהוא כאמור בנייה "ירוקה" תוך שימוש וניצול של חומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה.

                          

 

  • תחרות קאנו מבטון 2013: המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון - במקום הראשון כניסה
  • אוניברסיטת בן גוריון והטכניון - ההכנות לתחרות השטת קאנו 2014 נכנסו להילוך גבוה כניסה
על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר