קייס סטדי: הגדלת הרווחיות ב- 1.5% בפרויקט בניה ציבורי באמצעות מערכת ShapeDo

הפרויקט הינו במתווה תכנון-מכרז-ביצוע בהיקף של 170 מיליון ש"ח. מדובר על מפעל רפואי בצפון הארץ עם אזור ייצור, חדרים נקיים, אזור לוגיסטי ומשרדים. לוח הזמנים הצפוי לביצוע העבודה הינו שנתיים.

שייפדו נכנסה לתמונה לאחר פרק זמן של שנה מצו תחילת עבודה, כאשר עבודות השלד התקרבו לסיומן. נכון ליום תחילת העבודה עם התכנה, הפרויקט הכיל מעל 1,000 תכניות עם יותר מ-600 עדכונים, כאשר לקבלן הראשי נקבע תאריך יעד להגשת כל התביעות עקב השינויים והתוספות על מנת לשמר את הזכויות בעבורן. מנהל הפרויקט היה מודע לשינויים הגדולים, אבל כמו בכל פרויקט בין מאות עדכוני הגרסאות התחבאו עוד עשרות שינויים קטנים שלא עלו מקבלני המשנה אותם קשה למצוא וכמעט בלתי אפשרי לתעד ולדרוש.

לאחר שכל גירסאות התכניות הועלו למערכת שייפדו, החל מגירסאת המכרז ועד גירסאת הביצוע המעודכנת ביותר, מהנדס בודד הצליח להשוות 600 עדכוני תכניות בפרק זמן של 2.5 ימים, וליצור 150 דו"חות שינויים חדשים, כאלו שלא זוהו קודם לכן. סך התביעה החדשה עמדה על 1.32 מיליוני ש"ח.

על פי מנהל הפרויקט, מניסיונו בפרויקטים קודמים נדרשים כ-5 חודשי עבודה של מנהל הפרויקט וצוות המהנדסים על מנת לבצע את ההשוואות ולבנות את הדו"חות באופן ידני, ולכן לא היה ניתן לבצע זאת תוך כדי ביצוע, ורוב הזכויות היו אובדות ללא התוכנה.

דו"חות השינויים שנוצרו באמצעות מערכת שייפדו מסודרים, בפורמט קבוע, עם האסמכתאות הדרושות ומוכנים לליטיגציה. בחלוף ארבעת החודשים הבאים, עדכונים נוספים בוצעו ע"י היזם, וכיום קיימים בפרויקט מעל 200 דו"חות המפרטים 2.34 מיליוני ש"ח של תוספות בתכולת העבודה.

יותר מכך, למרות שהפרויקט כרגע עומד בלוחות הזמנים וצפוי להסתיים בזמן ובהסכמות מסחריות בין הצדדים, אם תעלה מחלוקת חוזית כלשהי בהמשך הדרך, לקבלן קיימת תשתית משפטית איתנה. עם מעל 200 דו"חות "מוכנים למשפט" המפרטים את השתלשלות האירועים מתכנית המכרז ועד לגירסא האחרונה, וכן את השפעת השינויים על הביצוע ולוחות הזמנים, ליזם יהיה קשה מאד לערער על זכויות הקבלן ופתרון יעיל ומהיר לכל טענה שתעלה צפוי להתקבל.

מהנדסי האתר חסכו שעות רבות באמצעות לימוד השינויים בצורה מהירה יותר, וזאת מבלי להוסיף עבודה נוספת, אלא במהלך יום העבודה הרגיל שלהם, ממש "בין לבין". צוות האתר לא רק שעשה פחות טעויות ביצוע ויותר עבודת תיעוד יקרת ערך, אלא גם פינה זמן לעשות את מה שהם עושים הכי טוב – לנהל את הביצוע בצורה חלקה.

ניהול שינויים כמעט מבלי לפספס פרטים (וזאת ללא הגדלת תקורת הניהול) צפויים להעלות את רווחיות הפרויקט בלפחות 1.5% מבלי להגדיל את היקף העבודה - דבר שישפר את שורת הרווח של הפרוייקט באופן דרמטי.

--------------

החברה מציעה הדגמה, וניתוח ראשוני בחינם על תכניות לדוגמא לקוראי CivilEng, ניתן לבקש לממש את ההטבה על ידי השארת פרטים במייל Zack@shapedo.com.

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר