קריסת המנוף באתר בנייה בבת ים

תאונה קשה באתר בנייה בבת ים: מנוף קרס אחר הצהריים (יום ב') בפינת הרחובות הנביאים והקוממיות בעיר, ופגע בין השאר במכונית. באירוע נפגעו ארבעה בני אדם, בהם מפעיל המנוף ואדם שעמד ליד המכונית - שניהם במצב בינוני. בנוסף נפצעו קל אב ובתו (בני 49 ו-9) שעמדו בחניה שעליה נפל המנוף. כוחות כיבוי הוזעקו למקום. משרד העבודה והרווחה החל בבדיקת האירוע. המשטרה עיכבה לחקירה שני מנהלים האחראים על האתר והפעילות בו.

ב-16:15 נמסר למד"א מרחב איילון על מנוף שקרס על כמה כלי רכב באתר הבנייה. חובשים ופרמדיקים העניקו טיפול ופינו לבתי חולים את ארבעת הפצועים: מפעיל המנוף, כבן 30, סבל מחבלות בגפיים ופונה בהכרה לבית החולים איכילוב בתל אביב.

בן 38 שישב במכונית שעליה קרס המנוף פונה עם פגיעה רב מערכתית לבית החולים וולפסון. כמו כן פונו לוולפסון שני הפצועים קל.

המנוף מופעל על ידי חברת "מבנים ונתיבים". המנכ"ל יובל עטיה ששוחח עם ynet אחרי האירוע לא ידע להסביר מה גרם לקריסה: "צריך לתחקר וללמוד את הנושא. יש שם בטח עניינים הנדסיים. יש לנו את כל הרישיונות האפשריים. צריך לראות איזה כשל היה. אני לא מסוגל לתת אינפורמציה כזאת עכשיו. אני מניח שזה ייחקר ויהיו לנו תשובות".

ממשרד העבודה והרווחה נמסר: "למקום הגיעו שני מפקחי מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית שחברו לכוחות המשטרה הנמצאים בשטח. מדובר בעגורן שמוקם באתר לפני כשבועיים. אחד מכיווני הבדיקה יתמקד בהלימה בין הקמת העגורן לנדרש בהנחיית מפקחת עבודה ראשית במשרד העבודה והרווחה, ולפיה טרם הקמתו של עגורן תבוצע סדרת בדיקות מקדימות, בהן בדיקת ביסוס הקרקע שעליה מוצב העגורן, ובסופן אישור בודק מוסמך טרם הפעלתו הסדירה".

חובש רפואת חירום במד"א, חגי נתני, סיפר: "הגענו למקום בכוחות גדולים שכללו אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועי מד"א. מדובר בזירה מורכבת מאוד. מנוף בגובה של עשרות מטרים קרס על הכביש ופגע בכמה רכבים. מפעיל המנוף נלכד ויחד עם כוחות הכיבוי חילצנו אותו תוך כדי טיפול רפואי. הפצוע שישב ברכב היה בהכרה מלאה וסבל מפגיעות בכל חלקי גופו. הפצועים קל נפגעו משברי המנוף שקרס".

מפקדת מרחב איילון במשטרה, ניצב משנה סיגל בר צבי: "יחד עם כוחות ההצלה האחרים אנחנו פועלים לזכות את המקום ולהחזיר את החיים למסלולם. הפעולות יקחו מן רב מאחר שמדובר במנוף גדול ונגרם נזק גם לחניון תת-קרקעי. אנחנו נפעל עד הבוקר והציבור מתבקש לא להגיע. מדובר בתאונת עבודה שתיחקר על מחלקת ההונאה בתל אביב".

לכתבה המלאה, לחץ כאן

על המחבר
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר