ראיון: מהנדס יורם רז, מנכ"ל ובעלים של חברת אלומלייט

ספר על עצמך

אני מהנדס אזרחי עם התמחות בתכנון מבנים, בעל תואר שני מהטכניון בניהול בנייה. בעלים ומנכ"ל של חברת אלומלייט. לצידי ילדיי, איתי ואפרת, שנמצאים בעמדות ניהול בחברה. בשמונה השנים האחרונות אני מרצה באוניברסיטת בן גוריון בקורס בנושא 'תכן טפסות', כמו כן הנחיתי סטודנטים בטכניון בפרוייקטי גמר.

 

איך זה לעבוד עם הילדים ?

כאבא, זה סיפוק אדיר, אני נהנה מכל רגע. הם נכנסו חזק לעניינים, הם מקצוענים, הם יוצרים קשר טוב עם הלקוחות ואנחנו עובדים בתיאום מלא.

 

הם תמיד ביקשו להצטרף לעסק המשפחתי ?

איתי למד שנה כלכלה באוניברסיטת חיפה, החליט שזה לא בשבילו ועבר ללמוד בטכניון בפקולטה להנדסה אזרחית. אפרת רצתה בהתחלה ללמוד תזונה, כימיה, אבל שינתה את דעתה ולמדה גם הנדסה אזרחית בטכניון. למעשה, שלושתנו בוגרי הטכניון.

 

ניסיתי לשכנע אותם להצטרף אליך למקצוע ?

לא, הם בחרו לבד.

 

מה עשית לפני שהקמת את אלומלייט ?

ניהלתי פרוייקטים והייתי מנהל אזור בחברות בנייה, כמו כן הייתי מהנדס ראשי בחברת בנייה בקניה.

ומה פתאום החלטת להקים את אלומלייט?

לפני כ-25 שנה, נחשפתי לחברה בשם Aluma System, חברה מובילה בעולם בתחום הטפסות, ונוצרה הזדמנות לקשר עסקי איתם, שהובילה להקמת חברת אלומלייט.

 

אז מדובר בזכיינות מקומית של Aluma Systems ?

ממש לא. החברה אינה סניף מקומי או זכיינות. התחלנו מקשר עסקי עם Aluma, ואנחנו ממשיכים בקשר הזה גם היום. במקביל, אנחנו מנהלים קשרים גם עם חברות בינלאומיות אחרות, הן בעבודה בפרוייקטים משותפים והן ברכישת ציוד ייחודי מהם להשכרה ומכירה ללקוחותינו.

 

ספר על 'אלומלייט'

חברת אלומלייט עוסקת בהשכרה ומכירה של ציוד בנייה בתחום הטפסות. הציוד ברובו עשוי מאלומיניום. לאלומיניום מספר יתרונות ברורים: זהו חומר ידידותי לסביבה (הייצור שלו פחות מזהם), הוא לא מחליד, קל יחסית במשקל, בעל חוזק גבוה ואורך חיים ארוך במיוחד. ניתן לייצר פרופילים בחתכים שונים המאפשרים קבלת חתכים עם שטח חתך ומומנטי אנרציה המקנים לפרופיל חוזקי כפיפה, לחיצה וגזירה גבוהים. לחברה מחלקת הנדסה מקצועית אשר נותנת מענה לתכן טפסות לפרוייקטי החברה תוך שמוש אופטימלי בציוד שמוריד משמעותית עלויות ועומד בדרישות החוזק לפי התקן הישראלי לטפסות.

לאחרונה החברה החלה לספק תבניות מודולריות (Rasta). תבניות אלה מהוות ציוד השלמה לציוד המסורתי של החברה ומאפשרים לחברה לתת פתרונות תבנות מושלמים ללקוחות החברה. תבניות ה"Rasta" דומות בגודלן לתבניות מפלדה המצויות בשוק, ניתן להפעיל אביזרים דומים ולחבר תבניות "Rasta" לתבניות פלדה אחרות המצויות בשוק. היתרונות שלהן הוא החוזק שלה מחדש והמשקל הקל שלה מאידך. פועל אחד יכול להרים לבד כל גודל תבנית, דבר המהווה יתרון בפרוייקטים שאין בהם עגורן (כגון תמ"א 38) או בפרוייקטים שהעגורן עסוק ועל ידי כך ניתן להוריד את העומס ממנו. כמובן שניתן גם לחבר מספר תבניות באמצעות אביזרים מתאימים ולהניפם באמצעות עגורן כיחידת טפסה אחת.

 

היתרון היחיד שלכם על פני המתחרות זה העבודה עם אלומיניום ?

לא רק. החברה היא חברה הנדסית, יש לנו מחלקת הנדסה המספקת פתרונות הנדסיים מקיפים ללקוחותינו. היכולת שלנו בתכן היא לנצל אופטימלית את הציוד שלנו, לכן המוצר הסופי שאנחנו מספקים ללקוח שלנו הוא מוצר במחירים סבירים. כמו כן בנוסף לפתרונות ההנדסיים שלקוחותינו מקבלים החברה נותנת ללקוחותיה שרות טוב הן באספקת ציוד איכותי והן בעמידה בלוחות זמנים.

 

ספר לנו על אחד הפרויקטים הייחודיים שלכם

לאחרונה סיימנו את העבודה בקניון עזריאלי בראשון לציון. יצקו שם על גבי מגדלי האלומיניום שלנו קורות בגובה של 3 מ' ביציקה אחת ללא הפסקות. מעל הקניון נבנה מבנה משרדים בן 20 קומות. בהיקף היו קורות שיצקו אותם על גבי שולחנות יציקה ממגדלי אלומיניום שהונפו כיחידה מקומה לקומה.

כמו כן, לאחרונה סיפקנו תכנון ו'שולחנות יציקה' ל'גשר יצוק במקום' בעל כנפיים עגולות באזור בית שמש. במקום לטפסן ולפרק כל מקטע מחדש, תוכננו שולחנות יציקה גדולים מאוד (בגובה 12 מ') שהועברו על גבי גלגלים כשולחנות ממקטע למקטע. תכנון זה חסך זמן ועלויות לקבלן המבצע.

בימים אלו התחלנו לספק ציוד לפרויקט 'קמפוס טבע ברעננה' שמבצעות חברות תדהר ואלקטרה. פרויקט גדול וייחודי עם כמויות גדולות של ציוד.

 

איך העבודה על מגה-פרויקטים ?

אנחנו עובדים עכשיו בהיקפים יותר גדולים ממה שעבדנו בעבר. טבע למשל זה מגה פרויקט, מבחינת תכנון ופתרונות, מבחינת ציוד וכמובן ההדרכה. העבודה על מגה פרויקטים מחייבת תכנון הנדסי קפדני וליווי צמוד של הפרויקט. כמו כן, יש להיות מוכנים עם כמויות גדולות מאוד של ציוד על מנת לספק את צרכי האתר.

 

אתם מספקים ציוד להשכרה וציוד למכירה. האם יש הבדל בין השניים ? 

אין הבדל בין הציוד אותו אנו מוכרים ללקוחותינו לציוד שאנו משכירים, ההבדל הוא בדרישות הלקוח. במקרים שהפרויקט הוא בין 4-10 חודשים הקבלנים מעדיפים לשכור ציוד.

האם אנחנו מעדיפים להשכיר או למכור ? קשה לומר. לכל דבר יש את היתרונות והחסרונות שלו. היתרון בשכירות הוא שהציוד משמש אותנו להרבה שנים אחר כך (למשל יש לנו קורות אלומיניום בנות יותר מ25 שנה). החיסרון הוא השקעה כבדה מאוד ברכישת\ייצור הציוד. היתרון במכירות הוא שמקבלים את הכסף מהר יותר.

 

לאחרונה התוודענו לריבוי חברות מבצעות שפשטו את הרגל. האם יצא לכם להתמודד עם מקרים מאין אלו ? 

כמו כולם, גם אנחנו נתקלנו במקרים של פשיטת רגל של קבלן, למזלנו ההיתקלויות שלנו הסתיימו בנזקים קלים בלבד. מדובר בחברות שמזה כמה שנים קשה לעבוד איתן, ולכן קיבלנו כבר אז - החלטה שלא לעבוד איתן יותר. כמובן שאם פונים אלינו אנחנו עדיין נותנים הצעות מחיר, אבל ההצעה משקפת מחירים שאנחנו יודעים שאינם כדאיים ללקוח, אז בפועל אנחנו לא מקבלים את העבודה. עד כה, השיטה הזו הוכיחה את עצמה.

 

מה התוכניות שלכם לעתיד ?

התכנון שלנו ל-2017 הוא להמשיך להיות חברה מובילה בתחום התבניות בארץ, להכניס מערכות נוספות לשוק בארץ.

לדף הבית של חברת אלומלייט באינדקס החברות של פורטל CivilEng, לחץ כאן

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר