ראיון עם יוסף קובטי - מהנדס בכיר באגף בניין, במכון התקנים הישראלי

ספר על עצמך. מדוע בחרת לעסוק בתחום הבנייה?

שמי יוסף קובטי, מהנדס בכיר ביחידת "ענף איכות הבניייה" באגף בניין, במכון התקנים הישראלי.

עוד מילדותי אהבתי להרכיב ולבנות מבנים בלגו ובעץ וזה היה אך טבעי שאבחר לעסוק בתחום הבנייה כשאגדל.

במסגרת תפקידי אני עוסק בתחומים הבאים:

  • עריכת וכתיבת נהלי העבודה ובדיקה בהתאמה לדרישות התקן הישראלי להכשרת העובדים ואישורם לביצוע בדיקות לאיתור וגילוי ליקויי בנייה בדירות ובמבנים בשלבי הבנייה השונים במסגרת המוצר.
  • משמש כגורם מקצועי מוסמך לבדיקות "בקרה בתהליך". שירות המוצע ללקוחות משוק הבנייה דוגמת קבלנים ויזמים. ביצוע סיורים מקצועיים באתרי הבנייה הנבדקים ע"י ענף איכות הבנייה תחת הסכם "בקרה בתהליך" הסברה והדרכה ליזמים, קבלנים, מהנדסים, מפקחים, אדריכלים, מנהלי עבודה ובעלי מקצוע למיניהם בכל הנוגע לבדיקות בתחום ליקויי הבנייה לרבות אלו הנכללים במסגרת "בקרה בתהליך " ובנושאים שונים הנוגעים להתאמה ועמידה בדרישות התקן הישראלי ותקנות התכנון והבניה.
  • משמש כתמך מקצועי למערך בקרת התכנון האדריכלי ועריכת מפרטי מכר דירות, מערך המוצע גם הוא לקבלנים ויזמים בענף איכות הבנייה.
  • מעניק ללקוחות הפונים לענף איכות הבנייה במכון התקנים גם שירותי מורשה נגישות מתו"ס (מבנים תשתיות וסביבה) ומורשה נגישות שירות.
  • השתתפות פעילה כחבר בוועדות תקינה שונות ומגוונות בתחום הבניין.
  • מרצה בכנסים וימי עיון הנוגעים לתחום הבנייה בכלל ולחתום ליקויי בנייה בפרט.

 

מה מיוחד בקורס "מניעת כשלים בבנייה"? מה מייחד אותו משאר הקורסים העוסקים בענף הבנייה? 

הרעיון העומד בבסיס הקורס הוא מניעה, וזה מה שמיוחד בקורס, שמטרתו היא למנוע את הכשלים ולא ל"האשים" ו"להעניש" כאשר הכשלים מתגלים.

את הקורס מעבירים מרצים בעלי ניסיון מתחום התקינה ותחום ליקויי הבנייה. שילוב של תיאוריה עם הצרכים בשטח.

אין הרבה מרצים וקורסים אשר יכולים להציע זאת, ולהביא את התיאוריה לשטח ואת השטח לתיאוריה ואת כל זאת לפרוש בפני המשתתפים בקורס.

 

מהי תרומת הקורס לעוסקים בענף? האם הוא הכרחי וחשוב למקצועיות הענף?

המטרה שלנו כמכון התקנים הישראלי המוביל את תחום האיכות במדינה היא להכשיר מהנדסים /הנדסאים/מנהלי עבודה כך שיבינו את שיטות הביצוע וילמדו את העוסקים במלאכה איך לבנות נכון. הכוונה היא לתת הכוונה טרום מעשה כדי שהטעויות לא יתגלו אחר כך.

תרומת ומטרת הקורס היא לצמצם את ליקויי הבניה, היות ולא את כל הליקויים אפשר לתקן לאחר ביצוע ואז בעצם אנו בונים דירה/בניין לקויה לעד.

הקורס הכרחי וחשוב למקצועיות ענף הבנייה. אם נדע איך לבנות נכון מלכתחילה נקבל דירות עם פחות ליקויים. מה שיהיה לטובת הקבלנים/יזמים לטובת הלקוחות. WIN-WIN לכולם.

 

 

למי מיועד הקורס? מהו הערך המוסף שנותן הקורס לכל אחד מקהלי היעד?

הקורס מיועד לכל העוסקים בתחום הבניין מנהלי פרויקטים, מהנדסי ביצוע , מהנדסי בדק, מנהלי עבודה, מפקחים וכדומה.

הערך המוסף של הקורס הוא שהוא נותן לעוסקים בתחום: מוצר יותר איכותי, חיסכון כספי, הגנה על המוניטין שלא יפגע.

לפי מחקרים שבוצעו בנושא ליקויי בניה נמצא שחברות בניה משלמות כיום, בלי לדעת על כך, 10% מעלויות הבנייה על היעדר איכות. עלויות אי־איכות כוללות תיקונים, קניית חומרים נוספים, התארכות משך הביצוע ועלויות משפטיות.

 

יש הטוענים כי כיום כמעט ואין פרויקט בנייה שאין בו כשלים וליקויים. מה דעתך על כך? האם לדעתך בעתיד תחול ירידה במספר הכשלים והליקויים בענף?

במחקרים שבוצעו בתחום זה נמצא שב-100% מהדירות החדשות יש ליקוי כלשהו.

השאלה היא האם זה ליקוי שאפשר להתרגל אליו או שהוא ליקוי חמור מאוד. חייבים לזכור שמוצרים שנבנים אחד־אחד בידיים הם בגדר אבטיפוס, שהוא מוצר פגום בהגדרה.

בתעשיית המכוניות למשל, מייצרים בתחילה מאות ואף אלפי מכוניות שהן בגדר אבטיפוס, הן עוברות מבדקים רבים, מבחני ריסוק וסבבים של שיפורים לפני שמתחילים את הייצור ההמוני.

בענף הבנייה מוסרים את אבות הטיפוס ישירות למשתמש. אבל דווקא משום שאין אפשרות להגיע לאפס ליקויים, חובתנו לעשות הכול כדי למזער את שכיחותם וחומרתם.

ולכן ככל שירבו קורסים דוגמת קורס "מניעת כשלים בבנייה" וככל שירבו שירותים מקצועיים לבונה (דוגמת מערך "בקרה בתהליך" של מכון התקנים הישראלי) תחול ירידה במספר הכשלים והליקויים בענף.

 

רוצים לקבל פרטים על קורסים ואירועים נוספים של מכון התקנים הישראלי ? כנסו: מכון התקנים הישראלי

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר