תוצאות סקר השכר מבית CivilEng יוצא לדרך ! (2015)

מטרת הסקר - בדיקת מגמות ושינויים בשוק העבודה בענפי ההנדסה האזרחית, הבנייה והסביבה.

תוצאות הסקר

הנדסה אזרחית \ בנייה 
 
 
 
סביבה וקלינטק
 
 
 
 
התפלגות ממלאי הסקר לפי מקצוע (אחוזים)
 
התפלגות ממלאי הסקר לפי תחומי עיסוק 
 
 
התפלגות ממלאי הסקר לפי תואר אקדמאי 
 
 
התפלגות ממלאי הסקר לפי מין 
 
קרן השתלמות
קרן השתלמות היא קופת חיסכון לשכירים ולעצמאיים, שנועדה לשמש את העובדים למימון השתלמויות כגון כנסים מקצועיים ולימודי המשך, אולם כיום משמשת על פי רוב כאפיק חסכון כללי לטווח בינוני - האפיק היחיד שלא לטווח ארוך, שנותר פטור ממס לאחר הרפורמות במיסוי שוק ההון בישראל.
 
 
רכב חברה
כחלק מההטבות אותן מבקש המעביד להעניק לעובד, יקבל העובד רכב חברה. הרכב יעמו לרשותו של העובד במהלך העבודה ומחוצה לה. השתתפות העובד בגין הרכב תהיה על בסיס שווי שימוש ברכב, על פי התקנות שנכנסו לתוקף בחודש ינואר 2011. לחישוב שווי רכב ראה כאן
 
 
טלפון חברה
כחלק מההטבות אותן מבקש המעביד להעניק לעובד, יקבל העובד טלפון חברה. השתתפות העובד בגין שימוש בטלפון תהיה כ 100 [ש"ח\חודש].
 
 
משכורת 13
תשלום הניתן לעובד כחלק מהטבה \ בונוס בגובה השכר החודשי של העובד. מאחר שמדובר בהטבה (תוספת לשכר) היא איננה מהווה רכיב לצורך חישוב פיצויי הפיטורים.
 
 
בונוסים
הטבה כספית הניתנת לעובד הנובעת בדרך כלל מהצלחת הפרוייקט או המשימה. גובס הבונוס יהיה לפי דיקול החברה ויהיה נגזרת של ההצלחה שהושגה (לדוגמא - רווחים מפרוייקט וכו'). ברוב המקרים, הבונוס יהיה חלק מהחוזה האישי של העובד או לחילופין - בהתאם לשיקול דעתו של המעסיק.
 
עבודה בימי שישי
בענף הבנייה, רוב החברות הקבלניות עובדות גם בימי שישי וכנגזרת מכך אנשי הביצוע. בחלק ממקומות העבודה, מתאפשרת "חלוקת עבודה פנימית באתר" ואז תקבע רוטציה בין צוות הניהול אולם תמיד ימצא מנהל עבודה בשטח. בחברות הניהול-פיקוח והחברות היזמיות, העבודה בימי שישי כמעט ואינה מקובלת, כמובן שהכל מותנה ונקבע בהתאם לחוזים האישיים.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
על המחבר
הוספת תגובה
תגובות
6 תגובות
התמונה של אנונימי
זוהיר
השכר מהנדס יחסית לאחריות הוא שכר עלוב ונמוך שכר ממוצע כולל רכב למהנדס בכיר לא יגיע ל-15 אש״ח בנטו עם שכר זה אין אפשרות לסיים את החודש בכבוד והבנק לא מתלהב ממנו. מהנדס שלוקח אחריות של 50 שנה על תכנון בניין מקבל שכר עלוב , מהנדס שמנהל פרויקטים בעלות עשרות מליונים של שקלים ואולי יותר מקבל שכר עלוב עובדי הקבלן ואנשי התחזוקה למינהם מקבלים שכר יותר טוב ממנהל הפרויקט עם אחריות זניחה יחסית לאחריות מהנדס הפרויקט . האחריות של מהנדס נכנסת לתחום הפלילי בהרבה אספקטים . ולדעתי עם שכר עלוב מה שהמשק הישראלי מציע לא שווה בכלל לעסוק בתחום זה . תקופת הלימודים ארוכה וקשה חוק המהנדסים אכזרי ונוגע בפלילים . עבודה בתנאי לחץ ועצבים . כל זה לא שווה את השכר העלוב שהמשק הישראלי נותן למהנדס אזרחי בלי מהנדס אזרחי אין תשתיות ואין מדינה . צריך להשוות שכר מהנדס לשכר מהנדסים בעולם המתקדם כפי שנעשה עם הרופאים
התמונה של אנונימי
שימי לי עוד רום
לא להסכים לשכר פחות מ10000 - קצת כבוד עצמי גם בתכנון
התמונה של אנונימי
אלון ב.
תודה רבה על פרסום הסקר. אין ספק שזה עוזר לקבל תמונת מצב על הענף כולו וכמובן באופן אינדוידואלי. ל - l.li, אני מסכים שיהיה נפלא לראות חתך לפי אזורים, אבל גם בלי זה ניתן להסיק המון מהמספרים, ודווקא הטווח הגיוני מאוד. סביר שאם אתה מהנדס ביצוע מתחיל (0 שנות ניסיון) בצפון, תרוויח בערך 9. אם אתה כבר עם שנתיים ניסיון במרכז, כנראה אתה סביב ה - 14. יש עם מה ללכת למכולת (: כל אחד יעשה את האקסטרפולציה שלו.
התמונה של אנונימי
I.li
למנהלי האתר שלום, ראשית, ברצוני להודות לכם על המאמץ והרצון לבדוק ולבצע סקרים שנתיים. עם זאת, הסקר לוקה בחסר בנתונים רבים: טווח השכר גבוה מדי- להגיד שהמהנדס ביצוע מרוויח בשנתיים הראשונות בין 9-14 זה לא כל כך יעיל עבור מי שמעוניין לבדוק ולדעת מה השכר ההגיוני לפרמטרים שלו. אזור העבודה - אין התייחסות כלל לשכר המהנדסים ביחס למקום העבודה במרכז הארץ השכר גבוה יותר מבצפון. שכר נמוך - מהבנתי מהתחום, הסיבה לשכר הנמוך הוא התחרות בהצעות המחיר לפרויקטים, בעלי משרדים מתחרים בעצמאיים ונדרשים להוריד מחירים על מנת להצליח לזכות במכרז. סיבה שניה לשכר נמוך היא פשוט התפיסה השגויה של היזמים של לחסוך בעליות התכנון, הסכומים שמשולמים למפקח ולאדריכל גבוהים בהרבה מהסכום לקונסטרוקטור. הצפה בענף- לדעתי ההצפה נובעת מריבוי ההנדסאים. ישנם הרבה מאוד הנדסאים בתחום, בין אם בביצוע או בתכנון או בפיקוח, בסופו של יום, לאחר מספיק ניסיון בתחום, ההנדסאים לא נופל יותר מדי מהמהנדסים ולכן לפעמים למעסיק עדיף להעסיק הנדסאי ולא מהנדס מכיוון שהנדסאים מוכנים לעבוד תמורת שכר נמוך יותר. מספר מוסדות הלימוד אשר מעניקים תעודת הנדסאי בניין בארץ הוא רב מאוד ומספר בוגרי ההנדסאות גבוה פי כמה ממספר בוגרי ההנדסה, וזו לדעתי הסיבה העיקרית להצפה בשוק. לסיכום, שאפו על השכר ועדכון התכנים באתר אך אשמח אם תכניסו היבטים וניתוחים נוספים לשכר המהנדסים בענף על מנת לתת הצצה נכונה ומדויקת יותר לתחום.
התמונה של אנונימי
DC
הענפי ההנדסה האזרחית והסביבה, ישנו ביקוש רק למהנדסים/מנהלים בדרג בינוני (3-5 שנות ניסיון) וגבוה (5+ שנות ניסיון), אם בכלל. באופן כללי, אני אישית מבחין במגמת ירידה בביקוש למהנדסים בתחום. הדבר נגרם בין השאר בגלל חוסר התאמה בין כמות המהנדסים שיוצאים מהפקולטות של מוסדות הלימוד לכמות המהנדסים הדרושים בתחום בפועל - והתחרות הגבוהה מסבירה את התנאים והשכר ה"ירודים" יחסית (בהשוואה למקצועות הנדסה אחרים), כמו גם את כמות המהנדסים שיוצאים מהתחום (ע"י הסבות מקצועיות, תואר שני בתחום שונה וכו') בשנותיהם הראשונות לאחר סיום התואר. לגבי "עדכון" הפקולטות השונות - שים לב שמוסדות לימוד הם, בראש ובראשונה, עסק. ככה הם פועלים על מנת לשרוד, בדיוק כמו עסקים אחרים - רק שכאן, הם מייצרים מידע ומחקר ע"י מהנדסים. להגיד להם להוריד/להגביל את כמות הסטודנטים יהיה שווה ערך לדרישה מעסק להגביל את כמות העובדים שלו (ובכך את הפוטנציאל שלו לייצר רווח) כי רווחת העובדים עלולה להיפגע שנים לאחר מכן. אני מסכים איתך בהחלט שיש להגביל את כמות הסטודנטים, אבל אני לא בטוח אם פנייה למוסדות הלימוד עצמם תעזור - צריך למצוא דרך אחרת.
התמונה של hasahrr
hasahrr
שלום למנהלי האתר. דבר ראשון תודה על הסקר השנתי, הוא חשוב ביותר לענף כולו. האם אתם יכולים בעזרת נתוני הסקר ובעזרת הקשרים שלכם, לבצע מחקר על המחסור בקונסטרוקטורים בענף. קיימת שמועה שחסרים קונסטרוקטורים, אבל הדבר לא משתקף כלל בנתוני הסקרים. בכל ארבע הקטגוריות של הוותק והנסיון, תכנון מבנים נמצא בשכר הנמוך ביותר. לו זה היה כך רק בשנים הראשונות, ועולה אח"כ, היה ניתן לתרץ זאת בצורך בנסיון ובאחריות שמגיעים אחרי סיום ההתמחות. אבל, ניתן לראות כי גם בוותק של 8 שנים, עדיין השכר נמוך ביחס לשאר המקצועות. וכן, כמעט ולא הוצעו באתר משרות לקונסטרוקטורים בשנה האחרונה. למיטב הבנתי שני הפרמטרים הללו מצביעים על כך שאין ביקוש לקונסטרוקטורים - אם זה כך, צריך לעדכן את הפקולטות ולפרסם את הנושא על מנת לא להטעות את אלו שמתחילים בתהליך הלימודים. תודה מראש
על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר