תוצאות סקר השכר מבית CivilEng יוצא לדרך ! (2016)

מטרת הסקר

בדיקת מגמות ושינויים בשוק העבודה בענפי ההנדסה האזרחית, הבנייה והסביבה.

נתוני הסקר

כל נתוני הסקר מבוססים על שאלון אנונימי מקוון שמלאו הגולשים/ות - במהלך הרבעון האחרון של 2015 והרבעון הראשון של 2016.

  • תוצאות הסקר באלפי ש"ח - שכר ברוטו (לפי הוותק בתפקיד, בשנים)
  • לצפייה בסקר השכר לשנת 2015 ולכל הסקרים הקודמים לחץ כאן

זקוקים לעזרה במציאת העבודה הבאה ? נשמח לעזור

 

תוצאות סקר השכר לשנת 2016:

ניתוח תוצאות הסקר

השנה, כמו גם ב 4 השנים האחרונות, ניתן להבחין בהמשך מגמת התחזקות ועליית המשכורות, בכל הדיסציפלינות.

ההתחזקות ניכרת בעיקר בתחום הביצוע, הצמא לדרג ניהול הביניים - מנהלי העבודה, מהנדסי ביצוע ומנהלי הפרוייקטים (בעיקר בתחום המגורים והתשתיות).

למרות זאת ובניגוד לדעה הרווחת ש'קיים מחסור' באנשי מקצוע, עדיין מתקשים חסרי הנסיון והבוגרים הטריים - למצוא את עבודתם הראשונה.

הסיבה לכך נעוצה ככל הנראה בהתמחות הנדרשת ובסטנדרטים ההולכים ומחמירים הנדרשים מאנשי המקצוע, כמו גם בהכשרה הארוכה המתבקשת - על מנת להשיג איכויות מקצועיות גבוהות.

תחום התכנון, גם הוא זוכה לעדנה לאחרונה, קולט בשנה האחרונה מספר לא מבוטל של מתכננים, חלקם אף ללא נסיון כלל, בנסיון לעמוד בקצב הרב של הפרוייקטים הנמצאים על שולחן התכנון (בעיקר תשתיות ומבני מגורים).

לצד הביקוש הגבוה לאנשי מקצוע בתחום הביצוע והתכנון - ניכר כי בוגרי בתי הספר להנדסאים, עשויים להתקשות במציאת עבודה (בעיקר בוגרים טריים) ומשך החיפוש של העבודה הראשונה שלהם - עשוי להיות ארוך ולעיתים אף מתסכל.

 

התפלגות ממלאי הסקר לפי מקצוע [אחוזים]

 

התפלגות ממלאי הסקר לפי תחומי עיסוק [אחוזים]

התפלגות ממלאי הסקר לפי מין 

 
קרן השתלמות 
קרן השתלמות היא קופת חיסכון לשכירים ולעצמאיים, שנועדה לשמש את העובדים למימון השתלמויות כגון כנסים מקצועיים ולימודי המשך, אולם כיום משמשת על פי רוב כאפיק חסכון כללי לטווח בינוני - האפיק היחיד שלא לטווח ארוך, שנותר פטור ממס לאחר הרפורמות במיסוי שוק ההון בישראל.
 
עבודה בימי שישי 
בענף הבנייה, רוב החברות הקבלניות עובדות גם בימי שישי וכנגזרת מכך אנשי הביצוע. בחלק ממקומות העבודה, מתאפשרת "חלוקת עבודה פנימית באתר" ואז תקבע רוטציה בין צוות הניהול אולם תמיד ימצא מנהל עבודה בשטח. בחברות הניהול-פיקוח והחברות היזמיות, העבודה בימי שישי כמעט ואינה מקובלת, כמובן שהכל מותנה ונקבע בהתאם לחוזים האישיים.  
 
רכב חברה 
כחלק מההטבות אותן מבקש המעביד להעניק לעובד, יקבל העובד רכב חברה. הרכב יעמו לרשותו של העובד במהלך העבודה ומחוצה לה. השתתפות העובד בגין הרכב תהיה על בסיס שווי שימוש ברכב, על פי התקנות שנכנסו לתוקף בחודש ינואר 2011. לחישוב שווי רכב ראה כאן
 
 
טלפון חברה 
כחלק מההטבות אותן מבקש המעביד להעניק לעובד, יקבל העובד טלפון חברה. השתתפות העובד בגין שימוש בטלפון תהיה כ 100 [ש"ח\חודש].
 
משכורת 13 
תשלום הניתן לעובד כחלק מהטבה \ בונוס בגובה השכר החודשי של העובד. מאחר שמדובר בהטבה (תוספת לשכר) היא איננה מהווה רכיב לצורך חישוב פיצויי הפיטורים.
 
בונוסים
הטבה כספית הניתנת לעובד הנובעת בדרך כלל מהצלחת הפרוייקט או המשימה. גובס הבונוס יהיה לפי דיקול החברה ויהיה נגזרת של ההצלחה שהושגה (לדוגמא - רווחים מפרוייקט וכו'). ברוב המקרים, הבונוס יהיה חלק מהחוזה האישי של העובד או לחילופין - בהתאם לשיקול דעתו של המעסיק.
 

 

מעוניינים למצוא את העבודה הבאה ? כל הפרטים

 

 

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות
7 תגובות
התמונה של אנונימי
אנונימי
דרוש הסבר ופירוט האם הברוטו כולל רכב או לא.
התמונה של אנונימי
איגור
הבדלי משכורות צפון מרכז קשורות רק כשמחפשים עבודה אולי כי לא לוקחים איש מקצוע לפרוייקט אחד וזהו המשכורות המוצגות די נכונות ויש גם גבוה מזה ל "תותחים" שיש להם שם בשוק ותמיד מנסים למשוך אותם מחברה לחברה מנהל פרוייקט ממוצע 28 ויש כאלה גם עד 50 אלף מנהל עבודה ממוצע של 20 אלף ויש כאלה גם 30 אלף אין בשוק מנהלים ומה שלא יהיה ב 8 אלף אולי הנדסאי אחרי הלימודים שמתקבל כעוזר מנהל עבודה או מהנדס ביצוע חייב להראות מה ששווה כי הנייר לא שווה כמעט כלום באנף לידיעה לכולם בבניין רוב הבכירים בקושי הנדסאים ולפעמים גם לא
התמונה של אנונימי
רפי
חסר לכם את הפילוח הארצי - צפון, מרכז, דרום. כצפוני, השכר בצפון נמוך בכ-30% מהמרכז.
התמונה של אנונימי
ליאת
אנשים אוהבים לספר סיפורים. אני מנהלת כח אדם בחברת בניה/ביצוע גדולה, מעטים מרוויחים את המשכורות שציינתם. הרוב לא מתקרבים אליהם. תנסו לעשות סקר בקרב מעסיקים ותראו את תוצאות האמת. משכורת התחלתית של מנהל פרוייקטים היא סביב ה-8,000 ש"ח. נסיון של חמש שנים מביא אותנו ל-16,000 ש"ח. רכב וטלפון כמובן מקבל כל אחד. מנהל פרוייקטים בלי נסיון מקבל 18,000 ש"ח???? אני רוצה לראות תלוש משכורת אחד כזה. (בתנאי שזה לא הבן של הבעלים)
התמונה של אנונימי
ויסאם
השאלה :האם ממוצעי השכר כולל הרכב או לא ?
התמונה של אנונימי
י.
.לערכתי המספרים הם מוגזמים בייחס לכלל החברות. אף חברה לא ממהרת לשלם, בטח לא במגזר הפרטי. זוכים במכרזים במחירי הפסד, גם בחברות ניהול, ואז נגזר מכאן כל השאר. בקיצור אני ימשיך לחלום.
התמונה של אנונימי
יצחק חי בן הרבון
השכר שהוצג קרוב למציאות שאני מבין שהמספר למעלה מציין ותק. בסך הכל ענף הבנייה הוא עבדות מודרנית ,אל לכם לשכוח שהשעות ארוכות מאוד והתנאים בשטח 0חדרי אוכל,מים קרים, שירותים ועוד לא זוכים להתייחסות רצינית בנוסף לכך האחריות והדרישות לביצוע גבוהים כשחסר השתלמיות ובכל רענונים אל לכם להתפלא שאין רצון בתנאים אלה למתנדבים גם בשכר
על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר