תכנון חכם יותר יוביל לערים חכמות יותר

כפי שאנו יכולים לראות מפרויקט הבנייה הגדול באירופה – הקרוס-רייל (מסילת הרכבת הקלה בלונדון) – רשת הרכבות והתחבורה עוברת מהפכה של ממש באמצעות הכנסת טכנולוגיה חכמה שעלותה מיליוני לירות שטרלינג המושקעות בחיישנים חכמים וטכנולוגיית מנהרות מתקדמת. הטכנולוגיה לא עוצרת רק ברשת התחבורה, אלא משפיעה גם על תהליך הבנייה עצמו, שהופך להיות חכם יותר תודות לעבודה עם מערכות מידע גיאוגרפיות (GIS), המשחקות תפקיד מפתח בהבטחת הבטיחות באתרי בנייה, הפיכת תהליכי ניהול פרויקטים באתר לפשוטים יותר והגברת היעילות התפעולית, תוך כדי הבאת מימד חדש לרישומי ה-CAD.

הדמיה בתלת מימד, בהקשר למרחבים של העולם האמיתי (כפי שמציע ה-GIS) הולכת להפוך ליותר ויותר משמעותית בתהליך הבנייה. כתוצאה מהגידול באוכלוסייה, יש ביקוש הולך וגדל למרחב, וזה שם לחץ על ענף הבנייה שיהפוך לחכם יותר ולמחובר יותר.

ערים חכמות זקוקות לתכנון חכם; השימוש במידע משחק תפקיד חשוב כאן. אלו העובדים בענף הבנייה ובאדריכלות צריכים כלים לניתוח וחיזוי מידע שעוזרים לעצב ולתכנן בניינים חכמים. ביטוי חזותי של המידע הוא בד"כ השיטה הנוח ביותר לשימוש בתוך מחזור החיים של הבנייה. BIM הוא תהליך משמעותי עבור העובדים על פרויקטים ממשלתיים. יחד עם זאת, יש יותר ויותר פרויקטים בשוק הפרטי שמאמצים את ה-BIM  בעקבות היעילות שהוא מציע למנהלי עבודה.

BIM קיים כבר כעשור או יותר, יחד עם זאת רק באפריל 2016 נוספה חובה לחברות העובדות בשוק הציבורי בבריטניה להשתמש ב-BIMרמה 2 (לכל הפחות) במהלך העבודה על פרויקטים ציבוריים. היה זה שינוי משמעותי עבור המתכננים, המעצבים, האדריכלים והמהנדסים, שהיו צריכים להיפטר מהניירת ולעבור לעידן הדיגיטלי. GISהיא אחד הכלים המשמעותיים ביותר בתהליך ה-BIM, במיוחד כיון שהוא מאפשר תנועה של מידע בתוך מחזור החיים של ה-BIM; החל מהתכנון והעיצוב, וכלה בביצוע ותפעול. חברות מאמצות את ה-GISכחלק מאסטרטגיית ה-BIMשלהן, במטרה לפעול ביעילות ולתמוך במעבר הדיגיטלי בין גורמים שונים.

ל-GIS מספר שימושים: מיפוי החלל בו בונים, מיפוי מערכות התשתיות הקיימות, מיפוי המערכות המתוכננות לבנייה. שימוש ב-GISככלי ניתוח מרחבי מאפשר לאתר טעויות יקרות בשלב מוקדם בתהליך ה-BIM (לפני שהבנייה מתחילה). GIS גם יכול למלא את דרישות ה-BIM לשיתוף מידע בין קבלנים שונים העובדים בתחומים שונים של הפרויקט, בכך הוא מסייע לנתב את מחזור החיים של פרויקט כבר מתחילתו.

לסיכום, אנו לא יכולים לבנות בריק; אנו חייבים לתכנן, לעצב, לבנות ולתפעל מבנים ותשתיות במסגרת עבודה רחבה יותר, שרואה לא רק את הבניינים הקיימים, אלא גם עושה הערכה של הסביבה הטבעית, ואיך היא משתלבת בתוך התמונה הגדולה. החיזוי האינטראקטיבי של מידע מציג יתרונות עצומים עבור תהליך הבנייה. זה מאפשר ראייה יותר שלמה של המידע הזמין ונותן למנהלי פרויקטים את ההזדמנות להעריך ולהתמודד עם נושאים בשלב התכנון, לפני הבנייה.


המאמר פורסם לראשונה במגזין האינטרנטי Construstion Global, בתאריך 16 בפברואר, 2017, מאת כריס אבנדן.

לקריאת המאמר המלא: לחץ כאן

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר