הינך נמצא כאן

ראיונות

ישבנו לשיחה עם נחום יחזקאל, המהנדס הראשי במשרדו של דורון שלו הנדסה. שוחחנו על האהבה שלו לתחום התכנון, העבודה השוטפת במשרד שמתכנן גם כלי טיס (בין היתר), תמ"א 38, ואיך אפשר שלא - גם יתרונות שיטת ה'דריכה'.

חדשות

שר הבינוי והשיכון חתם על הוראה להקלות רגולציה, ומבטיח בכנס מועצת ענף הבניה: ״ב-2019 המכונה תעבוד בתפוקה מלאה, ונייצר יותר דירות״. 

לדברי רוני בריק, "אלפי אנשים חיים בדירות מתפוררות, מטפסים 4 קומות ללא מעלית ומחכים שהממשלה תעשה משהו". לדברי מנהלת אגף התחדשות עירונית, הגורם המעכב הוא ש"לוקח 5-10 שנים להוציא היתרי בנייה"

למרות הקשיים שמערימות המועצות המקומיות, הסטנדרטים הגבוהים ואתגרי התכנון - יותר ויותר יזמים בוחרים לבצע מבצעי שימור גם במסגרת תמ"א 38 באזורים היסטוריים ובעלי ערכים מיוחדים. כיצד מבוצע התהליך ומי קהל היעד?
 
 

תיקון 3א לתמ"א 38 אמור לסייע לדיירים ויזמים שמתעניינים בהריסה ובנייה מחדש של בניינים. אבל מאז שהתקבל, הבלבול רק גדל והמוטיבציה לתוכניות כאלה פחתה, הן אצל היזמים שלא מבינים מה זכויותיהם על הנכס והן בעיריות שנמנע מהן מס ההשבחה. עתה כל עיר מנסחת תנאים משלה לתיקון

רשות הכבאות מודאג מתוספות הבנייה בפרויקטים של הריסה ובנייה ומסרבת לאשר אותם. ברשות חוששים מהצרת הכבישים שלא יאפשרו מעבר כבאיות במצבי חירום

רשות הכבאות אישרה לאחרונה תקנה לפיה היא אינה מאשרת מתן היתרי בנייה לתמ"א 38, אם הרחוב צר מדי למעבר רכב כיבוי. בוועדת המשנה לשירותי כבאות בכנסת טענו הקבלנים: "מזהירים מאלפי הרוגים ברעידת אדמה - פרויקטים אלה משפרים מצב קיים מבחינה בטיחותית"

רשות הכבאות שינתה לאחרונה את התנאים לקבלת היתר בנייה והיא בוחנת עתה את רוחב הכביש המוביל לבניין ואם קיימת בחזיתו רחבת התארגנות. הרחובות הצרים של תל אביב לא עומדים בקריטריונים — ומאות דירות נשארות על הנייר

תיקון 3 א' לתמ"א 38 מביא לסיומה תקופה של כשנה, שבה יזמים, קבלנים ובעלי דירות היו במצב של חוסר ודאות באשר לכדאיות הכלכלית לביצוע פרויקטים של תמ"א 38 במסלול הריסה ובנייה מחדש

מאמרים

שימור מבנים נועד לשמר את מראה המבנה ולייחד את ערכו הנוסטלגי, בעוד שתמ"א 38 נועד לחזק את הבניין מפני רעידות אדמה והתקפות טילים ▪ על הדומה והשונה בין הפרויקטים

עמודים