ברית הגנה: 3 טיפים לעוסקים במיגון מבנים

בימים האחרונים אזרחי ישראל בילו זמן רב במרחבים המוגנים, בשל ההסלמה הבטחונית. למרות הרגיעה המסוימת,  המיגון, כלי שמוכיח את עצמו יעיל ומציל חיי אדם, כל הזמן משתכלל וחשוב לבצע אותו בצורה נכונה בכל פרויקט.

 

 

זה הזמן לשים את הדגש על הדברים החשובים בכל הקשור לביצוע המיגון. לשם כך שוחחנו עם מיכאל ואטנמכר, שותף ומהנדס ראשי של חברת I-Cepa, שמתמחה בתחום המיגון. "חשוב לי לציין שהמרחב המוגן הוא פתרון שעובד וראינו זאת בהסלמה האחרונה", הוא מבהיר. "תפקידנו כמהנדסים הוא לבצע את המרחב המוגן ולשפר אותו בצורה הטובה ביותר כך שהוא ימשיך להיות פתרון יעיל ומציל חיים. כמו כן, הבנייה בישראל חזקה. אמנם, זוהי לא בנייה ממוגנת אבל מספיק שאדם נמצא בחללים פנימיים במבנה והחומרים שממנו הוא מורכב - בטון ובלוקים בעיקר - הם מספיק חזקים כדי להקטין את השפעות הרסיסים וההדף. ולחברינו שעובדים בשטח, כדאי תמיד בשעת משבר לחפש את שיפולי הקרקע הבטוחים יותר ואף להביא לאתר אמצעי מיגון ניידים".

 

מיכאל ואטנמכר

 

הנה כמה טיפים של ואטנמכר בנושא ביצוע המיגון:

שאלו כמה שיותר. "במובן מסוים, אני מרגיש שהביצוע של מרחבים מוגנים הוא חוליה חלשה, שכן חלק מאנשי השטח פחות מכירים את הדרישות. הם אכן מבצעים את המרחבים המוגנים על פי התכניות אבל לא מעט פעמים ישנן דקויות קטנות בתכניות שיש להבין ולהכיר מעבר לכתוב. לכן, אני ממליץ בחום, שאם כאנשי ביצוע לא נתקלתם בדברים ועולות בכן תהיות או שאלות, העלו את אותו בפני יועצי המיגון. למשל - כתוב בתכנית דלתות הדף רסיסים. כיצד אני מוודא שהן אכן כאלה?איך אני יודע שזו הדלת הנכונה ומה עלי לומר למזמין? כמובן שזה עניין של ניסיון אך אם לא בטוחים, מתייעצים עם יועץ המיגון. הסיבה היא פשוטה: כדי שלא נגיע למצב שביצענו את הדלתות, הגענו לטופס 4 אבל גילינו שהן אינן נכונות ואז צריך לעקור אותן, דבר שעולה כסף וזמן. התייעצו עם יועצי המיגון בכל שאלה שאיניכם בטוחים בה".   

 

שינויי דיירים דורשים התייעצות. "פעמים רבות אנו מגלים ששינויי דיירים שלא עודכנו בהם יוצרים בעיות עבור פיקוד העורף. כן, גם כאלה שלא בהכרח קשורים לממ"ד באופן ישיר, יכולים להשפיע על נושא המיגון לפעמים. שיניתם קיר? חלון? מחיצה פנימית? שיניתם כיוון דלתות? העבירו זאת ליועץ מיגון, דונו בסוגיה טרם הביצוע וודאו שהכל עומד בדרישות. כך, כשנציג פיקוד העורף יגיע למקום, השינויים שעשיתם יעמדו בדרישות שכן יועץ המיגון אישר אותם.

 

דרשו מיועץ המיגון הדרכה על הכנת המבנה לטופס 4 בהיבטי מיגון. "בעיני, זהו טיפ חשוב מאוד שיכול לחסוך זמן רב. הדרכה כזו תספק לכם את המידע הדרוש בזמינות גבוהה. אני למשל, הכנתי ללקוחות שלנו מדריך קצר, בן 2-3 דפים, שמסביר איך מכינים את המרחב המוגן, איזה מסמכים צריך ואיך מגישים לפיקוד העורף. כך, עוברים את הבדיקה של פיקוד העורף ללא הזדקקות יתרה של יועצי המיגון". 

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה
תגובות
4 תגובות
התמונה של אנונימי
אריה בוימל
תשובה לדימה אין צורך לשנות את תקנות המיגון. המרחבים המוגנים מתוכננים כנגד איום גדול ממשקל חומר הנפץ שציינת תשובה לאופיר ובן אם לא הבנתם מדובר במאמר פירסומי שאפשר היה לצמצם לטיפ אחד : תפנו ליועץ מיגון ורצוי אלי...
התמונה של אנונימי
דימה
כיצד בדיוק השתנו פרויקטים מיגון בגלל המשקל המוגבר של רקטות חמאסה וחיזבלה? כיום מדובר על 650 קילוגרמים ללא חומרי מילוי כימיים.
התמונה של אנונימי
בן
מצטרף לתגובה של אופיר. כתבה ריקה מתוכן. ציפיתי ליותר.
התמונה של אנונימי
אופיר
קראתי בצפיה לקבל טיפים מעשיים ודוגמאות לא תאם את ציפיותיי

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר