הכנה לראיון עבודה טלפוני

תמי

לאחר שקידה והכנה של קו"ח מדוגמים ושליחתם למשרות הנחשקות, מגיעה שיחת הטלפון, זאת שתקבע האם תזומן להמשך התהליך במשרדי החברה או שתיפסל.

ראיון עבודה טלפוני ימשך בסביבות ה 10 דקות, במהלך אותן דקות המראיין ינסה להבין את הכיוון התעסוקתי שלך, ניסיונך המקצועי, ציפיות השכר מהתפקיד וכן, לקבל רושם ראשוני התנהגותי אשר יושפע מרמת ההתנסחות, כושר הביטוי ומידת הרצינות והמוטיבציה אשר תשדר במהלך השיחה. ראיון עבודה אשר יתנהל כמו שצריך ויותיר רושם חיובי יגרום לרמת ציפיה גבוהה אצל המראיין ויקנה לך יתרון מול יתר המועמדים המגיעים לראיון העבודה.

יש לקחת בחשבון שאם קיבלת שיחת טלפון מהמעסיק, ככל הנראה קיימת התאמה מקצועית לתפקיד או לפחות ערך מוסף כלשהו שבשלו המעסיק החליט להתקשר, שכן למשרה זו נשלחו עשרות קורות חיים אשר מהם קורות החיים שלך מוינו. מטרת הראיון הטלפוני מצד המעסיק היא לדלות פרטים נוספים אשר יגרמו לו להחליט האם כדאי לו להקדיש לך מזמנו בראיון עומק פרונטאלי או לא. לכן, כמו לכל שלב בתהליך הגיוס, יש להיות מוכנים!

אז איך עושים את זה?

טיימינג - הטלפון המיוחל עלול לתפוס אתכם במקום רועש, עם הילדים או במקום העבודה הנוכחי. במקרה כזה, אין לנסות ולנהל את הראיון באופן שאינכם חשים בנוח אלא להסביר באופן מנומס את המצב למראיין, ולבקש ממנו דרך ליצירת קשר בשעה מאוחרת יותר אותה תקבעו ביחד. בכל מקרה, אין לבקש ממנו להתקשר מאוחר יותר, כיוון שזה מעיד על זלזול ומפחית מכבודו, מה גם שלעיתים זה יכול להסתיים בכך שהשיחה המיוחלת פשוט לא תגיע.

דעו מי מתקשר - על תהליך חיפוש העבודה להתנהל באופן מאורגן ומסודר כך שתדעו אלו מעסיקים קיבלו את קו"ח שלכם וממי עליכם לצפות לשיחת טלפון. כאשר מתקבלת שיחה ואינכם זוכרים עם מי אתם מדברים או מהי בדיוק המשרה, עלול להיווצר רושם של אי רצינות ו"ירייה לכל הכיוונים" אשר עלול להיות בעוכריכם. בכל מקרה, חשוב בתחילת השיחה לוודא את סוג המשרה ומקום העבודה המדובר לפני שנכנסים לעומק הראיון על מנת להציג את התאמתכם לתפקיד בצורה הטובה ביותר.

הכינו תשובות מראש - בדיוק כמו לראיון העבודה הפרונטאלי, כך גם לראיון העבודה הטלפוני יש להיות מוכנים מראש. הכינו מראש תשובה מאורגנת ונהירה לשאלה הפותחת: "ספר לי על עצמך". דעו כיצד להציג את סיבת עזיבתכם\פיטוריכם מכל מקום עבודה המוצג בקורות החיים שלכם. בנוסף, חשוב גם להיות מוכנים בנושא השכר, מומלץ לבדוק מהו השכר הממוצע לשנות ניסיונכם בתחומכם ולענות בצורה בטוחה כאשר אתם נשאלים. זוהי שאלה טריקית במיוחד, שכן על ציפיות שכר גבוהות מדי אתם עלולים להפסל מיידית, ואילו ציפיות שכר נמוכות מדי יחשבו כפספוס מצדכן ואף עלולות ליצור את הרושם שאינכם מקצועיים מספיק.

טון הדיבור וניסוח - דווקא בראיון העבודה הטלפוני בו לא רואים אתכם, לשפה שלכם, לטון אמירת הדברים, אינטונציה ומהירות הדיבור, יש את המשקל הרב ביותר. שימו לב שאתם מציגים את הדברים בטון ברור ונעים בדיוק כפי שהייתם עושים בראיון עבודה פרונטאלי, דברו באופן ממוקד ונסחו את דבריכם בשפה המתאימה למעמד ולא בשפה חברית מדי.

מוטיבציה ונכונות - גם אם אינכם בטוחים בנוגע לסוג העבודה או לתנאי השכר, ראיון העבודה הטלפוני הוא לא המקום לשדר זאת. במידה וקיים מצדכם עניין בתפקיד, מטרתכם היא להרשים ולהראות נכונות גבוהה על מנת להתקדם לראיון הפרונטאלי. במהלך הראיון הפרונטאלי תהיה לכם האפשרות להרחיב בשאלות ולקבל את כל האינפורמציה על מנת להחליט אם משרה זו מתאימה לכם. הבעת ספקות או אי שביעות רצון מהשכר במהלך ראיון העבודה הטלפוני, עלול לגרום לפסילתכם המיידית.

ארועים