במרחק שיחה: 5 טיפים לקראת ראיון עבודה טלפוני

תהליך חיפוש עבודה חדשה יכול להיות קשה ומייגע, כפי שכולנו יודעים. אם פעם זה היה מסתכם בשליחת קורות חיים, היום יש ציידי ראשים, פרופיל בלינקדאין ועוד. העולם נהיה תחרותי ועלינו לרתום את היתרונות שלנו לטובת תהליך החיפוש. 

 

שיחת הטלפון הראשונה היא קריטית. היא זו שקובעת אם קורות החיים יועברו הלאה להמשך התהליך או שלא. לכן, אספנו עבורכם כמה טיפים שיסייעו לכם בשיחה החשובה.  

 

ראיון עבודה טלפוני יימשך כעשר דקות. במהלך פרק הזמן הזה ינסה המראיין להבין את הכיוון התעסוקתי שלך, ירצה לשמוע על ניסיונך המקצועי, על ציפיות השכר מהתפקיד ויקבל רושם ראשוני התנהגותי שיושפע מרמת ההתנסחות, מכושר הביטוי וממידת הרצינות והמוטיבציה אשר תשדר במהלך השיחה. אם השיחה תלך טוב, היא תקנה לך יתרון לקראת ראיון העבודה עצמו.

 

יש לקחת בחשבון שאם קיבלת שיחת טלפון מהמעסיק, ככל הנראה קיימת התאמה מקצועית לתפקיד או שלפחות יש לך ערך מוסף כלשהו שבגללו החליט המעסיק להתקשר. בסופו של יום, המעסיק רוצה לדעת אם שווה לו להשקיע את הזמן בראיון פרונטלי עם המועמד.

 

 

הכל עניין של טיימינג. הטלפון המיוחל עלול לתפוס אתכם במקום רועש, עם הילדים או במקום העבודה הנוכחי. במקרה כזה, אין לנסות לנהל את הראיון באופן שאיניכם חשים בנוח אלא יש להסביר באופן מנומס את המצב למראיין, לבקש ממנו אפשרות ליצור קשר בשעה מאוחרת יותר שאותה תקבעו יחד. בכל מקרה, אין לבקש ממנו להתקשר מאוחר יותר, כיוון שזה מעיד על זלזול ומפחית מכבודו, מה גם שלעיתים זה יכול להסתיים בכך שהשיחה המיוחלת פשוט לא תגיע.

 

דעו מי על הקו. על תהליך חיפוש העבודה להתנהל באופן מאורגן ומסודר כך שתדעו אלו מעסיקים קיבלו את קורות החיים שלכם וממי עליכם לצפות לשיחת טלפון. כשמתקבלת שיחה ולא זכור לכם עם מי אתם מדברים ומהי המשרה שאליה הגשתם מועמדות, עלול להיווצר רושם של חוסר רצינות או "ירייה לכל הכיוונים",  כך שזה עלול להיות בעוכריכם. בכל מקרה, חשוב בתחילת השיחה לוודא את סוג המשרה ומקום העבודה המדובר לפני שנכנסים לעומק הראיון על מנת להציג את התאמתכם לתפקיד בצורה הטובה ביותר.

 

הכינו תשובות מראש. כן, מה ששמעתם. בדיוק כמו לראיון העבודה הפרונטלי, כך גם לראיון העבודה הטלפוני יש להיות מוכנים מראש. הכינו מראש תשובה מאורגנת וברורה לשאלה הפותחת - "ספר לי על עצמך". דעו כיצד להציג את סיבת העזיבה או הפיטורים מכל מקום עבודה המוצג בקורות החיים שלכם. בנוסף לכך, חשוב גם להיות מוכנים בנושא השכר. מומלץ לבדוק מהו השכר הממוצע לשנות ניסיונכם בתחומכם ולענות בצורה בטוחה כשאתם נשאלים בנושא. זוהי שאלה טריקית במיוחד, שכן על ציפיות שכר גבוהות מדי אתם עלולים להפסל מיידית ואילו ציפיות שכר נמוכות מדי יהיו פספוס. זה גם יכול ליצור את הרושם שאתם לא מקצועיים דיו. 

 

היו ממוקדים והשתמשו בשפה מכבדת. זכרו כי בראיון הטלפוני לא רואים אתכם ולכן יש משקל רב לטון שבו אתם מדברים, לאינטונציה ולמהירות הדיבור. הקפידו לדבר בטון ברור ונעים, אבל היו ממוקדים שאתם מציגים את הדברים.זכרו לנסח את הדברים בשפה מכבדת ומתאימה למעמד.

 

הראו מוטיבציה ונכונות. לא בטוחים לגבי סוג העבודה או לגבי תנאי השכר? אל תשדרו את זה במהלך הראיון הטלפוני. במידה וקיים מצדכם עניין בתפקיד, מטרתכם היא להרשים ולהראות נכונות גבוהה על מנת להתקדם לראיון הפרונטלי. במהלך הראיון הפרונטלי תהיה לכם האפשרות להרחיב בשאלות ולקבל את כל האינפורמציה על מנת להחליט אם משרה זו מתאימה לכם. הבעת ספקות או אי שביעות רצון מהשכר במהלך ראיון העבודה הטלפוני, עלולה לחבל בסיכויים שלכם. לכן, שמרו על מוטיבציה גבוהה ועל נכונות מול המראיין כדי להתקדם בתהליך.

 

קראו גם על מה צריך לעשות כשמחפשים עבודה, כאן >>

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר