עולם הבטון - כלים מעשיים וידע מתקדם בתורת הבטון

כלים מעשיים, עקרונות שימושיים וידע מתקדם בתורת הבטון

בטון הוא אחד מחומרי הבנייה העתיקים, הבסיסיים והזולים הנמצאים בשימוש כיום. בטון הוא המוצר הנפוץ ביותר בעולם אחרי מים, הוא חזק, זול ועמיד לאורך שנים. הוא נוכח בכל אתר בנייה ובאמצעי יישום שונים - יציקה בתבנית, מותז, מוחלק, אלמנט גלוי, תבנית מתרוממת, דחיקה, אלמנט רב נפח ועוד.
לכל אנשי המקצוע באתרי הבנייה יש רקע וניסיון מסוים בבטון, אבל נדמה שבטון כיום זה לא מה שהיה פעם - לישראל מגיעים היום צמנטים מכ-20 משווקים שונים, המיוצרים ב-4 מדינות שונות, בנוסף, קיים מחסור בחול טבעי ובאגרגט בכלל והמוספים כיום מהווים חלק בלתי נפרד מהתערובת. אז עד כמה אנחנו באמת מבינים איזה בטון אנחנו מקבלים ואיזה בטון אנחנו צריכים? מה עושים במקרה של כשל בבטון? איך יודעים שבמיקסר אכן יש 8 קוב? למה צריך בטון מייקו, ולמה הוא יותר יקר? איך ניתן להוזיל עלויות בפרויקט באמצעות הזמנה מושכלת של תערובות הבטון מהספק? מה עם בטון אטום למים – יש בכלל דבר כזה בטון אטום? כמה הוא עולה?
מגוון האפשרויות הקיים היום מחייב את העוסקים במלאכה להיות מקצועיים יותר מתמיד ולהכיר את המאפיינים הייחודיים של החומר, את נקודות התורפה ואת היתרונות בכל אחד מאמצעי היישום.

מנהלי פרויקטים, מהנדסי ביצוע, מפקחים, מנהלי עבודה, בקרי איכות וכל אנשי המקצוע שבאים במגע עם בטון, אנו מזמינים אתכם להתמקצע בתחום ולהכיר לעומק את המוצר המרתק והחשוב הזה, שבלעדיו התעשייה שלנו הייתה נראית שונה לחלוטין.

מטרות הקורס

  • היכרות עם סוגי הבטון השונים הקיימים ועם השימושים השונים של כל סוג בטון.
  • היכרות עם התקינה הקיימת בעולם הבטון.
  • כלים מתקדמים לפתרון בעיות וכשלים בבטון.
  • היכרות עם תערובות בטון שונות והבחנה בין ההבדלים באמצעות בדיקות מעבדה לבטון

נושאי לימוד

עקרונות כלליים בבטון – על אגרגטים, צמנט ומה שביניהם; תקינה בבטון; בדיקות בטון; מפרטים מיוחדים; תערובות בטון מיוחד; מפגש מעבדה ייחודי– ייצור בטון, ביצוע בדיקות תקניות, הדגמת עבודה עם מוספים מיוחדים ועוד.
הקורס כולל ארבע מפגשים מרוכזים ומשלב למידה פרונטלית יחד עם חקרי מקרה והתנסות פרקטית במעבדה, לצורך הבנה מעמיקה ויישום בשטח. 
 

קהל יעד

מנהלי פרויקטים מכל הדיסציפלינות, מהנדסי ביצוע, מפקחים, מנהלי עבודה, בקרי איכות וכל בעלי העניין בפרויקטי בינוי שבאים במגע עם בטון ומעוניינים להכיר לעומק את התחום

ניהול מקצועי

ארז שריאל, בוגר המחלקה לגיאולוגיה ומדעי הסביבה באוניברסיטה העברית בירושלים. עוסק בנושא איכות, יישום והטמעה של תקני איכות כגון 9001-ISO, שיפור תהליכי יצור, איכות סביבה וניהול איכות בתעשייה מעל עשור. שימש כטכנולוג בחברות בטון גדולות, בחברת נשר (יצרנית צמנט) ובמחצבות. היה בעבר רגולטור במשרד האנרגיה והתשתיות הלאומיות בנושא מחצבות ומפעלי תעשיה מינרלית כיום טכנולוג ויועץ איכות למפעלי בטון ומחצבות באמצעות חברת אפק.

לפרטים והרשמה

הטבת רישום מוקדם 10% הנחה לנרשמים עד חודש לפתיחת הקורס.
הטבת חבר מביא חבר נרשמים יחד ומקבלים 10% הנחה כל אחד!
להורדת סילבוס

למידע נוסף ויצירת קשר