מדריך לבניית פרופיל LinkedIn - חלק ראשון

 

                                        

 

כללים לבניית פרופיל:

 

1.  בחרו תמונה מקצועית.

לאנשים יש נטייה להימשך לתמונות פנים של אנשים מחייכים ולחפש אובייקט בתמונה. סביר להניח כי המעסיק הפוטנציאלי שלכם יראה קודם את תמונת הפרופיל שלכם ורק לאחר מכן יקרא את קורות החיים. עם כל הכבוד למצלמה הדיגיטלית הביתית שלכם,חשוב  כי תשקיעו בתמונת תדמית מקצועית ואיכותית, שצילם צלם מקצועי.

 

2. צרו כותרת מושכת לפרופיל שלכם.

 בכתיבת הכותרת (הגדרת התפקיד) בפרופיל הלינקדאין, נסו לחשוב על מילות חיפוש רלוונטיות לתחום שלכם ומה המעסיק הפוטנציאלי שלכם עלול לחפש. נסו לקבל רעיונות מההשלמה בשורת החיפוש, לשם כך, התחילו להקליד מילות חיפוש רלוונטיות אליכם ולינקדאין תציע לכם אופציות להשלמה, האופציות הללו הן הביטויים הפופולריים ביותר בלינקדאין. הגדרה נכונה של מילות החיפוש, יכולה להוביל את המעסיק הבא ישירות לפרופיל הלינקדאין שלכם. לדוגמא: מומחה קידום אתרים במנועי חיפוש (SEO) יכליל בפרופיל הלינקדאין שלו מילות חיפוש כגון: SEO, PPC,SEM , Google Analytics, Google Adwordsוכו'..

 

3. כתבו תקציר מקצועי.

 בדומה לכותרת, גם תקציר הפרופיל שלכם, ה-Summaryבאנגלית, צריך להכיל מילות חיפוש. לינקדאין עובדת בדומה לגוגל, ככל שהפרופיל יכיל יותר מילים אשר מאפיינות את התחום המקצועי שלכם, כך הסיכוי שלכם להיות רלוונטיים יותר בתוצאות החיפוש  יעלה. שימו לב, הפרופיל לא נועד למנועי חיפוש אלא למעסיקים פוטנציאליים- ולכן בכתיבתו ודאו כי הוא מעניין, אישי, ממוקד, רלוונטי ומקצועי.

 

4. אפשרו למעסיקים ליצור קשר.

 בדרכים ליצירת קשר, “contact info”בשפת המקור, ספקו את כתובת המייל שלכם, מספר הטלפון, פקס ואתר אישי אם קיים.

 

5.שנו את כתובת ה-URL  של הפרופיל שלכם/ הלינק לפרופיל.

 חשבו על משהו קליט וייחודי לכם, אשר יוכל לבדל אתכם משאר העוסקים בתחום.לדוגמא, במקום שהלינק לפרופיל לינקדאין שלכם יראה כך: http://www.linkedin.com/in/joeblow/5/792/58a

ניתן להתאים אותו לתחום: http://www.linkedin.com/in/seoexpert

או פשוט לרשום את שמכם: http://www.linkedin.com/in/ranlevi

כדי לערוך את הלינק לפרופיל לחצו על "Edit profile" > "Publish your public profile"> "Customize your public profile URL"

 

6. עדכנו את הסטטוס שלכם בהתמדה מדי יום.

 על מנת שהפרופיל "יעבוד בשבילך" חשוב לעדכן בו סטטוסים באופן יומיומי. נושאים שתמיד מתקבלים בברכה הם עדכונים חשובים מהתחום המקצועי וחדשות רלוונטיות. זכרו כי לינקדאין היא אמנם רשת חברתית, אך היא מיועדת למגזר העסקי. בלינקדאין הנכם פונים למעסיקים פוטנציאליים וקולגות, לא לחברים הקרובים שלכם! לכן חשוב כי תשמעו מקצועיים ככל האפשר. הימנעו מפרסום סטטוסים אישיים בלינקדאין, בשביל זה יש את פייסבוק.

 

7. צרו קשרים עם  501 קשרים שונים.

 הסיבה לכך היא שלינקדאין סופרת את הקונקשנס (קשרים/ חברים) בפרופיל עד 500. קולגות ומעסיקים פוטנציאליים יעדיפו להעסיק מועמדים, המחוברים למספר גדול של אנשי מקצוע. יש לציין כי גם לכמות הקונקשנס שלכם יש השפעה על תוצאות החיפוש וככל שיהיו לכם יותר כאלה, כך הסיכויים לטפס בתוצאות החיפוש יעלו.

 

8. כתבו בגוף ראשון.

 פרופיל הלינקדאין אינו מסמך קורות חיים, על כן הכתיבה צריכה להיעשות בגוף ראשון. תנו למעסיקים הפוטנציאליים תחושה אישית בקריאתו, בדומה לזו שהיו מקבלים בפגישה פנים אל פנים עמכם. ניתן להשתמש בביטויים כמו: My  goal in life is…, My specialties are…וכו'.

 

9. הוסיפו סרטון וידאו לפרופיל הלינקדאין שלכם.

 סרטון וידאו בו תספרו קצת עליכם ועל ניסיונכם האישי עלול לבדל אתכם ממתחרים אחרים בתחום, אנשים אוהבים את הקשר האישי והקשר הזה אליכם עלול לבדל אתכם בעיני המעסיק. מחקרים מראים כי מידע המועבר בוידאו יתפס כאמין יותר מאשר מידע כתוב. נסו לחשוב על עצמכם, כאשר אתם קוראים דבר מה הגוף שלכם פונה קדימה ואתם נמצאים במצב מאומץ של עבודה, הנחשב למעין מצב התגוננות. לעומת זאת, בעת צפייה בסרטון, אתם לרוב נשענים אחורה, הגוף שלכם נמצא במצב של רגיעה ומוכנות לקבל את המידע שהועבר.

 

10. בקשו המלצות.

בקשו מקולגות או מעסיקים קודמים בעלי השפעה בתחום להמליץ עליכם. בפרופיל האישי שלכם בלינקדאין ניתן למצוא אזור המוקדש להמלצות או “Recommendations”. לאזור זה יוכלו חבריכם/ הקונקשנס שלכם לצרף המלצה אישית עליכם בתור בעלי מקצוע. נסו לקבל המלצות ממובילי דעה חשובים בתחום, לקוחות או מעסיקים קודמים. שימו לב, חשוב שאלו יהיו המלצות מפורטות ולא שורה אקראית. לדוגמא המלצות כמו "מעצבת פנים מעולה" עלולות להזיק, משום שיתפסו כלא אמינות ולא מקצועיות. ניתן לבקש המלצה במייל אוטומטי על ידי לחיצה על "Profile" > "Recommendations" > "Ask for Recommendations". מומלץ להוסיף בקשה אישית לאדם ממנו אתם מבקשים המלצה ולציין באיזה תחום / בהתייחס לאיזה תפקיד אתם מבקשים המלצה.

 

11. חזקו כישורים מקצועיים.

 הפרופיל בלינקדאין מאפשר להגדיר את תחומי העיסוק שלכם ולתת לאנשי מקצוע אחרים אופציה להעיד על יכולותיכם בתחום, מעין המלצה ללא מילים. גם כאן, ככל שתצליחו להשיג יותר כאלה, כך הפרופיל שלכם יראה טוב יותר בעיני מעסיקים פוטנציאליים. בקשו ממכרים וקולגות לחזק את הכישורים המקצועיים שלכם, או “Endorsements” באנגלית.

 

12. הצטרפו ל-50 קבוצות לפחות.

 הצטרפו לקבוצות מקצועיות בתחום בו אתם עוסקים, כך תוכלו להחליף מידע עם מובילי דעה נוספים בתחום ואף למתג את עצמכם ככאלו. בנוסף, לרבים מהארגונים יש קבוצות דרושים בלינקדאין, נסו להצטרף לכאלו על מנת להישאר מעודכנים בכל משרה חדשה אשר מתפנה בארגונים הרלוונטיים אליכם. הפכו זאת למנהג להתעדכן מה קרה בקבוצות, הגיבו על דיונים, השיבו על שאלות ותרמו משלכם. מומלץ לפרסם דיונים הכוללים מחקרים/ מאמרים מקצועיים מהתחום, שיבססו את מעמדכם בקבוצה כאוטוריטה מקצועית.

 

13. הדגישו את החלקים החשובים  בפרופיל שלכם.

 רבים לא יודעים זאת אבל ניתן לשנות את מיקום הסקשנים בלינקדאין, לדוגמא תוכלו להחליט כי אתם מעדיפים את ההשכלה לפני התקציר או את ההמלצות לפני הניסיון התעסוקתי. איך עושים זאת? נכנסים לעריכת הפרופיל ופשוט גוררים כל סקשן למיקומו הרצוי.

 

 

 

המאמר באדיבות - יחידת המחקר של אתוסיה

יחידת המחקר עוקבת אחר מגמות בתחומי התעסוקה בענפי ההייטק, ביוטק, קלינטק ושוק ההון, ועורכת באופן קבוע סקרי שכר בענפים אלו. איסוף המידע וניתוחו הם אחד מתחומי הפעילות המאפיינים את גישתה הייחודית של אתוסיה בתחומי משאבי האנוש, ההשמה בכלל, וניהול הקריירה בפרט. אתוסיה מייצגת תפיסה מקצועית בתחומי משאבי האנוש ומציעה פתרונות איוש רחבים המבוססים על גישה ממוקדת-אנוש, על ידע מקצועי רחב ועל הבנה עסקית של הענפים הרלוונטיים.

 

התחברו אלינו בלינקדאין
עקבו אחרינו בפייסבוק (Ethosia)
חפשו משרות באתר אתוסיה
 

הוסף תגובה
צור קשר