מדריך לבניית פרופיל LinkedIn - חלק שני

 

במדריך הראשון לימדנו אתכם כיצד ליצור פרופיל בלינקדאין, הרשת החברתית העסקית הגדולה בעולם. כעת, אנו עוברים אל השלב הבא: כיצד להפוך את הפרופיל הזה למקצועי ואפקטיבי. יישום מוצלח!

 

1. ענו על שאלות, השתתפו בדיונים

אחת המטרות המרכזיות אותה עליכם להשיג דרך פרופיל הלינקדאין שלכם, היא לגבש תדמית של מומחה בתחום בו אתם עוסקים. כך תזכו לפניות רבות יותר, תיצרו רשת קשרים ענפה ותוכלו להיחשב כמובילי דעה. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא להיות פעילים כמה שיותר בקבוצות השונות בהן אתם חברים: לענות על שאלות, להשתתף בדיונים, ליזום כאלו בעצמכם ופשוט להיראות. כמה שיותר מעורבות, רלוונטית כמובן לתחום המבוקש, תקרב אתכם אל המטרה. דרך מקובלת ליזום דיונים היא שיתוף של כתבות מעניינות על עולם המושגים המקצועי, טרנדים, מגמות, סקרי שכר וכדומה.

 

2. הקימו קבוצה משלכם ונהלו אותה

כתוספת או כגורם מחזק לסעיף הראשון, שקלו לפתוח קבוצה בעצמכם, אשר תעסוק בתחום בו אתם רוצים למצב עצמכם כמומחים. זכרו: צעד כזה דורש מעורבות גדולה מהרגיל, אחריות להיות מעודכנים כל הזמן וחשוב מכל - להעניק ערך מוסף לחברי הקבוצה. בשורה התחתונה, צרו קבוצה כזו רק אם אתם בטוחים שיש לכם משהו בעל ערך להציע לאנשי הקשר שלכם.

 

3. 'שידוכים' הם דבר מבורך גם בקהילייה העסקית

רוצים להיתפס ככאלו אשר חולשים ביד רמה על הרשת החברתית? חברו בין אנשים, צרו שיתופי פעולה בין בעלי מקצוע אשר מחפשים אחד את השני ובנו קשרים בין חברי קהילות שונות שלדעתכם יכולים להפיק תועלת אחד מהשני. בדרך זו, לא רק שתיתפסו כבעלי רשת קשרים חזקה וכיודעי כל, אלא גם תעשו מעשה טוב ותסייעו לאנשים להתקדם ולהצליח. ובינינו, אין הרגשה טובה מזו.

 

4. הציעו לאנשי הקשר שלכם קבוצות בתחומים רלוונטיים

תדמית ה'יודע כל' תתחזק כאשר תציעו לאנשי הקשר שלכם להצטרף לקבוצות לינקדאין שונות אשר רלוונטיות לתחומי העניין ולמקצוע שלהם. גם כאן הערך המוסף הוא כפול: ביד אחת אתם מחזקים את התדמית שלכם ומצד שני, דוחפים את אנשי הקשר שלכם קדימה.

 

5. המשיכו לצרף אנשים ללא הפסקה

כאשר מאגר אנשי הקשר שלכם גדול, הוא מבטיח שתזכו שוב ושוב לפניות מאנשי קשר חדשים. ועדיין, חשוב מאוד להמשיך לתחזק ולרענן את המאגר ללא הפסקה ולחפש את אנשי הקשר החדשים בעצמכם. שירות ה-'people you may know' הידוע יסייע לכם לעשות זאת בקלות.

 

6. סנכרון היא מילת הקסם

אם אתם רוצים למקסם את פעילות הפרופיל שלכם ולהפוך אותו לכמה שיותר דינאמי, חשוב שתסנכרנו אותו עם פרופילי הרשתות החברתיות האחרות שעומדים לרשותכם, כמו גם עם פלטפורמות אינטרנטיות אחרות בהן אתם (או החברה שלכם) מחזיקים. כיום ישנן שלל דרכים לשלב בין הפרופילים האישים ברשתות השונות, ואם תרצו - תוכלו להפעיל בקלות עדכון אוטומטי של הפיד בפרופיל הלינקדאין שלכם בפוסטים שהעליתם בזה הרגע לבלוג שלכם. 

ניתן לסנכרן גם את אנשי הקשר בעמוד Contacts Settings, על ידי בחירת הכלי ממנו אתם רוצים להזמין חברים ומעקב אחר ההוראות. (לתשומת לבכם, במידה ולא נפתח חלון pop up יש לוודא שלא מותקנת על הדפדפן חסימה באמצעות תוסף ad blocker).

 

7. פעילים בכל העולם? צרו פרופילים בכמה שפות

לינקדאין מאפשרת לכל משתמש שלה ליצור כמה פרופילים מקבילים בשפות שונות. אופציה נהדרת זו מאפשרת לכם להציג עצמכם בקלות לכמה שיותר קהלי יעד באופן אישי, מה שיתאים במיוחד למי שעוסק בפעילות בינלאומית או פונה למספר מגזרים כאן בישראל. שוב, בדרך זו תראו כי הנוכחות שלכם ברשת גדולה ומרשימה. כדי ליצור פרופיל בשפה שניה יש להיכנס לעמוד הפרופיל, לעמוד על החץ הקטן ליד 'Edit profile' וללחוץ על Create profile in another language''.

 

8. לשדרג עצמכם עוד יותר בעזרת תמונת הפרופיל

במדריך הקודם ציינו עד כמה חשוב להעלות תמונה מקצועית לפרופיל הלינקדאין שלכם, אך מחשבה נוספת בנושא, מעמיקה יותר, תאפשר לכם לשדרג פי כמה את התדמית שתיווצר סביבכם. כך, מאייר או קריקטוריסט אשר יעלה תמונת פרופיל מצוירת של עצמו, יעשה כבר חצי מהעבודה; נגן סקסופון שיצלם עצמו עם הכלי האהוב עליו (בתוספת כובע אופנתי להשלמת האווירה), יגרור בוודאי כמות פניות גדולה מהממוצע. כך, התדמית שאתם מבקשים להשיג נוצרת עוד לפני שהצופה פתח את הפרופיל שלכם במלואו. יש לציין שהחלפת הפרופיל מופיעה לכל חבריכם בפיד, חשיפה זו בדרך כלל מייצרת אינטראקציות חיוביות. 

 

9. מי ראה את הפרופיל שלכם - ולמה זה חשוב?

נהוג לראות בכלי הזה מעין תוספת מעט 'חטטנית' ופולשנית, אך ברשת חברתית עסקית יש לו חשיבות רבה. בעזרת הכלי הזה, תוכלו להבין עד כמה הפרופיל שלכם אפקטיבי, כמה צופים בו ביום ומי האנשים שמגיעים אליו. אם תחומי העניין של ה'צופים' בכם לא רלוונטיים לתחום שבו אתם עוסקים, אולי כדאי לחשוב על שינוי תוכן הפרופיל. אגב, כיום הכלי הזה מוצע אך ורק במסגרת שירות הפרימיום של לינקדאין.

 

10. לגייס ולחפש עבודה - כי בשביל זה אנחנו פה, לא?

בסופו של דבר, שני הדברים שבגללם כולנו נמצאים בלינקדאין, הם חיפוש עבודה וגיוס עובדים. מהבחינה הזו, לינקדאין היא כמובן הפלטפורמה הנוחה והיעילה ביותר. לרשות המגייס עומד פיצ'ר נוח במיוחד לפרסום משרה חדשה, אשר מאפשר לו להזין נתונים כמו נפח המשרה, התפקיד הספציפי, התחומים בהם היא נוגעת וכמובן תיאור כללי של המשרה. הפרסום יופיע אוטומטית בחוגים הרלוונטיים בתוך הרשת החברתית, כך שהוא ממוקד בקהל היעד המתאים ביותר.

עבור מחפשי העבודה עומדות כמה וכמה אופציות. ראשית, לשונית ה'Jobs' בה ניתן למצוא משרות בהתאם לתחומים אשר הוגדרו קודם לכן בפרופיל של המשתמש; שנית, ניתן לעקוב אחר חברות ספציפיות אשר מעניינות אתכם, על ידי כניסה ללשונית 'Interests' ולאחר מכן 'Companies'; הצטרפות לקבוצות מחפשי עבודה 'Job Seekers' תסייע גם היא במציאת המשרה המבוקשת; וכל העת עומד לרשותכם מנוע החיפוש הפנימי של לינקדאין, שמאפשר לכם למצוא, בין היתר, גם עבודות בתחומים ספציפיים על פי מילות מפתח מתאימות (לדוגמא: 'QA jobs').

 


 

המאמר באדיבות - יחידת המחקר של אתוסיה

יחידת המחקר עוקבת אחר מגמות בתחומי התעסוקה בענפי ההייטק, ביוטק, קלינטק ושוק ההון, ועורכת באופן קבוע סקרי שכר בענפים אלו. איסוף המידע וניתוחו הם אחד מתחומי הפעילות המאפיינים את גישתה הייחודית של אתוסיה בתחומי משאבי האנוש, ההשמה בכלל, וניהול הקריירה בפרט. אתוסיה מייצגת תפיסה מקצועית בתחומי משאבי האנוש ומציעה פתרונות איוש רחבים המבוססים על גישה ממוקדת-אנוש, על ידע מקצועי רחב ועל הבנה עסקית של הענפים הרלוונטיים.

 

 

 

הוסף תגובה
צור קשר