שיטות שיווק חדשות - משיווק סטטי לשיווק אינטראקטיבי

כיום משווק היזם את הפרויקט באופן מתפתח בשיטות שיווק אינטראקטיבית כאשר הוא מנצל בצורה גבוהה יותר את הטלוויזיה ובעיקר את הרשתות החברתיות הבולטות באינטרנט כפייסבוק ויוטיוב ומנוע החיפוש גוגל.

הטלוויזיה משמשת כלי מרכזי לשיווק בעיקר בשלבי ההשקה ומיצוב הפרויקט - פרסום הפרויקט בטלוויזיה מגיע לחשיפה רחבה מאוד. שימוש נוסף הנו כשיש מבצעי מכירה ורוצים לאסוף כמות גדולה של רוכשים פוטנציאליים ליום מכירות מרוכז במשרד המכירות של הפרויקט. 

שיטות השיווק של היזמים השתכללו בשנים האחרונות, בעיקר בזכות התחזקות האינטרנט והתעצמות השימוש ברשתות החברתיות בכלל, וגוגל, פייסבוק ויוטיוב בפרט. השימוש באתר האינטרנט הפך לכלי שיווקי אינטראקטיבי המאפשר מיקוד וירידה לפרטים הקטנים.

יעילותו של כלי זה והתפתחותו המואצת עלולה להפחית בעתיד את השימוש במשרד המכירות והדירות לדוגמה ככלי השיווק המסורתיים. כיום מפיצים המשווקים ואנשי המכירות את כל המידע הרלוונטי על הפרויקט דרך הרשתות החברתיות ואתרי האינטרנט של הפרויקט.

דרך כלים אילו זורם אל הרוכש כל המידע שהוא צריך, החל מהדמיות, מפרטי הדירות ומחיריהם וכלה בסרטוני התדמית של הפרויקטים ברזולוציות גבוהות יותר מבעבר. כך יכול הרוכש לראות כיצד נראית סביבתו של הפרויקט מבחוץ, את שינויי הסביבה, הלובי, הדירה מבפנים ואפילו הנוף הנשקף מהמרפסת שלה כל זאת ממסך המחשב בביתו. 

שיטות אלה כבר משתכללות כאשר טכניקת ההמחשה התקדמה שלב ונכנסת אל תוך מסך הסמרטפון. מדובר באיכות ויכולת גבוהה שלא הייתה לאיש המכירות בעבר ותאפשר לו להראות לרוכש הכול בתוך מסך הטלפון וזאת עד לרזולוציות של השינויים בדירה, הסיור בה ושיבוצה של הדמיה חדשה בתוך הדירה עצמה, כיצד היא תיראה לאחר שהוא מחליף את השיש במטבח, מגדיל את החלל בחדר האורחים או מוותר על חדר או פותח את המרפסת, והכול בזמן אמיתי. מדובר ביכולת שלא ניתנת לגישור בסיור בדירה לדוגמה או בהצגת הפרויקט במשרד המכירות. התפתחות טכנולוגיה זו תוזיל גם את עלויות השיווק באופן משמעותי.

עם זאת להתקדמות הטכנולוגית יש גם מחיר. מאחר והשיווק הופך כאמור להרבה יותר אינטראקטיבי וגמיש, הרוכשים הפוטנציאליים שיכולים לקבל כמעט את כל המידע במחשב או בסמרטפון, עלולים לא לפקוד את משרד המכירות עצמו, הדבר יבטל את היכולת האישית של איש המכירות למכור דירה באמצעות הדינמיקה והכימיה האישית עם הלקוח, אלמנט עקרוני, שבמקרים רבים הוא מכריע בהצלחת שיווק הפרויקט.
 

כתב - בני קרת , מנכ"ל אזימוט המשמש יועץ אסטרטגי ליזמי נדל"ן.

הוסף תגובה
צור קשר