הגשת מכרזים וניהול חוזי התקשרות

כלים מעשיים להערכות נכונה ומדויקת בהגשת מכרזים וניהול חוזים

משרדי ממשלה, רשויות ממשלתיות, חברות ממשלתיות, יחידות סמך, רשויות מקומיות ותאגידים מקומיים מחויבים, על פי חוק, לפרסם מכרזים לטובת קבלת שירותים או מוצרים. שוק המכרזים בישראל נאמד בסכומי עתק של מיליארדי שקלים בשנה.
התמודדות במכרזים הינה, ללא ספק, אחת מהאפשרויות המרכזיות של חברה לצמוח ולהשיג את יעדיה ומטרותיה. דריסת רגל בשוק המוסדי-ציבורי מאפשרת להרחיב את צבר העבודות הפוטנציאלי ובאופן זה מסייעת לצמיחת העסק.
רבים חוששים להתמודד במכרזים, מאחר ולעיניים בלתי מאומנות, עולם זה נראה כסבך בירוקרטי אחד גדול ובהתאם לכך נמענים מראש מלהשתתף ומפספסים הזדמנויות להתפתחות העסק. אמירות כגון "המכרז תפור" או "אני לא עומד בתנאי הסף" הינן דוגמאות לאופן שבו ספקים, קבלנים ונותני שירותים רבים מרימים ידיים ומדירים עצמם מראש מלהיכנס לעולם זה.
תחום המכרזים טומן בחובו פוטנציאל עסקי רב אולם הוא דורש התמחות וניסיון רב ועל מנת שנוכל להצטרף לשוק הזה אנו חייבים להבין את כללי המשחק! 

הבנת כללי המשחק והאפשרויות הניצבות בפני המעוניינים להתמודד במכרזים, תפחית את החששות ותאפשר להם לעבור את המשוכה ולהפוך למתמודדים ראויים ולזכות במכרזים.
אז כיצד נערכים בצורה נכונה למכרז? כיצד לקרוא את המכרז? כיצד להימנע מטעויות ושגיאות קלאסיות? כיצד להגדיל את סיכויי הזכייה וכיצד לנהל נכון את החוזה?
קורס מעשי וייחודי זה יעניק למשתתפים ידע וכלים לצורך היערכות נכונה בהגשת המכרזים, כמו גם הבנה מעמיקה של כללי המשחק, וזאת על מנת להגדיל את סיכויי הזכייה ולשפר את אופן ניהול החוזה לאחריה.

מטרות הקורס

  • היכרות מעמיקה עם "כללי המשחק" בתחום הגשת מכרזים וניהול חוזים
  • ידע, כלים ושיטות לשיפור סיכויי הזכייה במכרזים
  • כלים לניהול נכון ומיטבי של החוזה לאחר הזכייה
  • זיהוי וניהול סיכונים והימנעות משגיאות וטעויות נפוצות
  • דגשים למיקסום פוטנציאל הזכייה במכרז
     

נושאי לימוד

היערכות נכונה למכרז: מהו "חוק חובת המכרזים" ומה מטרתו ▪ כיצד לקרוא מכרז באופן אפקטיבי ▪ הכרת מסמכי המכרז, המפרט הטכני והחוזה ונספחיו ▪ חשיבות שאלות ההבהרה שבאמצעותן ניתן להקל בדרישות תנאי הסף, ניקוד האיכות ועוד ▪ אבחנה בין סוגי שאלות הבהרה ▪ כיצד להיערך למפגש מציעים ▪ זיהוי סיכונים במכרז ▪ הערכות נכונה לתמחור המכרז לרבות תשומות ועלויות עקיפות ▪ סוגי מכרזים: מסגרת, כתב כמויות, תכנון-ביצוע ▪ מילוי הטפסים באופן מדויק ואפקטיבי ▪ מוקשים וטעויות נפוצות והימנעות מהם (לרבות טיפול בערבויות, ביטוחים, מילוי שגוי של מסמכי המכרז וכד') ▪ אופטימיזציה של ניקוד האיכות והגדלת סיכויי הזכייה ▪ מערכת בקרה פנימית למניעה פסילת הצעה והגדלת סיכויי ההצלחה בזכייה במכרז ▪ התחייבות הספק לכלל ההתקשרות במועד ההגשה ▪ לא זכית במכרז – מה האפשרויות שלך?
המכרז בפרספקטיבת מזמין העבודה: היכרות עם נקודת המבט ושיקוליו של מזמין העבודה בגיבוש תנאי המכרז והחוזה בהתאם לתקנות חוק חובת מכרזים ▪ כיצד מזמין העבודה נערך לקראת היציאה למכרז ▪ מהי ועדת המכרזים ▪ מהי ועדה מקצועית ▪ כיצד להתנהל נכון מול עורך המכרז וועדת המכרזים ▪ כיצד להציג טיעונים, לרבות בשימועים והבהרות בפני ועדת המכרזים ▪ מהי הצעה גרעונית והצעה תכסיסנית.
ניהול חוזה באופן מיטבי מול מזמין העבודה: מעמדו של החוזה מול הספק  בעקבות שינויים בפסיקה ▪ טיפים להתנהלות נכונה מול מזמין העבודה במהלך חיי הפרויקט/ ההתקשרות החוזית ▪ הרחבת שירותי הספק במסגרת החוזה.

במסגרת הקורס נשלב מתודולוגיות לימוד מגוונות, לרבות תרגילים בכיתה, הרצאות פרונטליות, חקרי מקרה ועוד.
 

קהל יעד

מנכ"לים של חברות בנייה, עצמאיים, מנהלי פרויקטים בכירים בחברות יזמיות, חברות ניהול פרויקטים, אנשי מכרזים, אנשי רכש, יועצים משפטיים , סמנכ"לי כספים, מנהלי אזור, סמנכ"לים ומנכ"לים של חברות קבלניות, משרדי אדריכלים, משרדי תכנון, משרדי אבטחה ובקרת איכות ועוד.

ניהול מקצועי

מירב הרמתי מנכ"לית, מירב היתרונות. כלכלנית, בעלת ניסיון רב בניהול מכרזים, התקשרויות ורכש, ייעול תהליכים ארגוניים ותפעול. פרויקטים, מתמחה בניהול מו"מ בהיקפים של מאות מיליוני שקלים בהיבטים עסקיים ומשפטיים.
איתי מנור סמנכ"ל פרויקטים, מירב היתרונות. בעל ניסיון רב בניהול וכתיבת מכרזים והתקשרויות ממגוון סוגים, בפרט בתחום העבודות הקבלניות, השירותים, מנהלי פרויקטים, מתכננים ויועצים. בתפקידיו השונים הוביל פרויקטים ומגה פרויקטים, מכרזים וחוזים מסחריים מורכבים בהיקפים נרחבים.

לפרטים והרשמה

הטבת רישום מוקדם 10% הנחה לנרשמים עד חודש לפתיחת הקורס.
הטבת חבר מביא חבר נרשמים יחד ומקבלים 10% הנחה כל אחד!
להורדת סילבוס

למידע נוסף ויצירת קשר