בדרך לאקזיט עוצרים ב-CivilEng. והפעם: SitexApp

כחלק מהרצון להוביל שינוי בענף הבנייה, אנו מבקשים לתת במה לחדשנות שבאה לפתחו של ענף הבנייה הישראלי. הפעם נביא את סיפורה של חברת SitexApp, שנוסדה על ידי איל גולדמן ומרואן מואסי. החברה פיתחה אפליקציה ייעודית שמטרתה לנהל את משימות אתר הבנייה במקום אחד, בממשק אחד, דבר שחוסך זמן רב בסוף יום עבודה ומאפשר להגיע לדיוק בכל הקשור לעלויות הפרויקט ולייעול העבודה. האפליקציה מכונה SitEx וניתן להורידה בגוגל סטור. שוחחנו עם איל גולדמן על אודות המיזם.

 

>> הצטרפו לקהילות המקצועיות שלנו ב-WhatsApp ושנו את התרבות בענף הבנייה

 

שם החברה: SitexApp

שנת היווסדות: 2019.

מייסדי החברה: מרואן מואסי ואיל גולדמן. 

עמ' הפייסבוק של החברה

 

גולדמן, כיצד נוסדה החברה? 

"אני ומרואן הכרנו בעקבות עבודה על פרויקט משותף - בניין בהוד השרון – אני כיזם הפרויקט והוא כמי שאחראי על הביצוע שלו (חברת הבנייה המבצעת). נוצר בינינו חיבור מקצועי ואישי ו-12 שנה אחר כך אנחנו עדיין בקשר חברי, מקצועי ורציף. לפני שלוש שנים נפגשנו לפגישה עסקית ותפסתי את מרואן ביום עמוס במיוחד, עם 'הרבה יציקות על הראש', כמו שאומרים. זה הוביל אותנו לשיחה על הבעיות והקשיים בענף. באותה תקופה עבדו תחת מרואן כעשרה קבלני משנה שעבדו במקביל באתרי בנייה שונים, לצד ארבעה צוותי עבודה מפוזרים, דבר שבפועל הביא אותו כקבלן מבצע לתזז ממקום למקום ללא הפסקה. הפגישה הזו הובילה לכך שהבנו את הצורך האמיתי בייעול העבודה – רצינו להביא למצב שיש לנו את היכולת להתעסק במאקרו ולא רק במיקרו של הפרויקטים. שלוש שנים לאחר מכן השקנו אפליקציה ייעודית לתחום".

 

מה השימוש העיקרי של האפליקציה ועל אילו צרכים היא עונה? 

"עבודתו של מנהל פרויקט רוויה בנתונים ובמשימות: מניהול עובדים וקבלני משנה, דרך קליטה של חומרי גלם ומוצרים באתר הבנייה, ניהול לוח הזמנים ועוד. במידה ומנהל הפרויקט או הקבלן לא יתעדו את הנעשה באתר ברמה היומיומית, הם יאלצו להשקיע לפחות כשעתיים עד שלוש שעות בסוף היום, או יומיים-שלושה בסוף החודש, כדי לתעד את הנעשה ואחר כך לעדכן את הגורמים הרלוונטיים: מנהלים, הנהלת חשבונות וכיו"ב. בחברות הקבלניות הגדולות, או אצל מנהלי הפרויקטים בחברות גדולות, עדכון הנהלת החשבונות מתבצע לרוב ע"י ה-back office. לכן, הפתרון שלנו נועד לייעל את העבודה בשלבים האלה בדיוק. האפליקציה אמורה לעזור בעדכון כל מה שנעשה באתר הבנייה ולחסוך למנהל עשרות שעות עבודה ו/או הוצאות כלכליות מיותרות. האפליקציה מיועדת למנהלי פרויקטים, קבלנים, מפקחים, מהנדסי בניין, קבלני שיפוצים ובכלל, לכל גורם ניהולי בענף הבנייה שעובד עם כמה קבלני משנה, ספקים ועובדים. 

 

 

"השימוש פשוט ואינטואיטיבי. לאחרונה העלינו ליוטיוב סרטוני הדרכה שזמינים לצפייה גם באתר החברה. המערכת כוללת דשבורד שמחולק לתתי משימות: קבלני משנה, עובדים, תשלומים ועוד. באמצעות אלה ניתן לנהל את כל הנעשה באתר: ניהול עובדים וכרטיסי עובד, ניהול ספקים לרבות משימותיהם, יומן עבודה, לקוחות, וכו'. העדכון מתבצע בזמן אמת, בממשק אחד שלכל מי שרלוונטי יש גישה אליו. כך למשל, ניתן לראות אם קיבלת את המשלוחים ואת החומרים. יכול להיות מצב שקבלן משנה אחד עובד על שתי משימות בתוך הפרויקט ובזכות האפליקציה יהיה נוח לדעת מה עשה כל קבלן משנה. מעדכנים את מערכת המידע והיא מקשרת בין יומן העבודה, לספקים, למשלוחים ועוד. כך, גם ניתן להוציא דוחות בהתאם - אפשר לדעת בדיוק כמה עלה הפרויקט כי הכל מתועד: כמה מלט נשפך, כמה עלתה כל עבודה של כל קבלן משנה וכו'. אתה מגיע למצב של שליטה פיננסית והמערכת מסדרת את הבלגן שבאתר הבנייה. זה חוסך גם את זמן המשרד שכן מזינים את המידע באפליקציה בזמן אמת". 

 

האם המערכת יכולה לבצע אינטגרציה עם מערכות אחרות באתר הבנייה? 

"במהלך 2020 כבר תהיה התממשקות מלאה לאתר אינטרנט ואינטגרציה עם ממשקי תוכן נוספים, כדוגמת הנהלת חשבונות, מערכות שמאתרות מיקום פועלים בזמן אמת, קישור למצלמות אבטחה באתר, התראה על ליקויי בנייה ועדכון העובדים באתר בהתאם למיקומם הפיזי ביחס לליקוי, דבר שלדעתנו יכול למנוע אסונות רבים". 

 

 

"קהל היעד מבין את הצורך האמיתי במוצר שכזה"

באיזה שלב אתם נמצאים כרגע בתהליך?

"בשלב זה הושלם פיתוח האפליקציה, שזמינה להורדה בגוגל סטור, כרגע לאנדרואיד בלבד. השימוש הינו חינם עד סוף השנה. הפיילוט בישראל אמור להסתיים לקראת מרץ 2020 ובסביבות תאריך זה תושק הגרסה באנגלית. במהלך החודשים הקרובים יתווספו לדשבורד של האפליקציה כמה מודולים נוספים. יש לציין כי תהליך ההשקה הרשמי ושיווק האפליקציה החל רק לפני כשלושה שבועות.
"בהקשר גיוס כספים, בשלב זה אנו מנסים לגייס כספים מקרנות מדינה המעודדות שיתוף פעולה ערבי-ישראלי, אלא שלצערנו הסרבול בעניין רב מאוד. לאחר סיום הפיילוט, במידה ולא נגייס כספים מהמדינה, נפנה לגיוס כספים המוני. באופן אישי, אני מאמין שגיוס כספים יגיע מקהל היעד, שכן בענף מבינים את הצורך האמיתי באפליקציית SitexApp. זה מה שיכול לסייע לייצר את הערך ואת המחויבות לפיתוח המערכת ולשכלולה בעתיד". 

 

האם קיבלתם פידבקים כלשהם עד כה? 

"מכיוון שההשקה החלה רק לאחרונה אנו מקבלים פידבקים מאלה שהחלו בשימוש באפליקציה ואלה חיוביים מאוד עד כה. מתברר שהבשורה הגיעה עד קניה, משום שקיבלנו פידבקים חיוביים מלקוח שעובד שם". 

 

מיהם המתחרים שלכם ומיהם הלקוחות שלכם?

"נכון להיום, לא ידוע לנו על מערכות נוספות דומות יעודיות לענף הבנייה. זה מהווה יתרון גדול עבורנו ויתרונה של המערכת ברור לחלוטין. לגבי לקוחות, הם מגיעים מחברות קבלניות ומחברות הנדסה נכון לרגע זה, לרבות מנהלי פרויקטים. כמובן שאנו שואפים לפרוץ את הגבולות ולהגיע לכמה שיותר אנשים". 

 

*הכתבה בשיתוף חברת SitexApp. להורדת האפליקציה >> 

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר