הסכם היסטורי בין המדינה לקק"ל: הקרן תעביר 2.2 מיליארד שקל לביצוע פרויקטים

לאחר חודשים של משא ומתן בתיווכו של השר להגנת הסביבה אבי גבאי, חתמו היום (ד') בצהריים שר האוצר משה כחלון, יו"ר קק"ל היוצא אפי שטנצלר, מנהל רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) עדיאל שמרון ומנכ"ל קק"ל מאיר שפיגלר, על הסכם לפיו תשתתף קק"ל בשנים הקרובות בביצוע פרויקטים לאומיים, ובכללם פרויקטי תשתית שישרתו את תחום הבנייה למגורים - בסכום של כ-2.2 מיליארד שקל.

תוקף ההסכם, המסדיר מחדש לראשונה מאז 1961 את מערכת היחסים בין המדינה לקק"ל, יהיה עד סוף שנת 2021. עוד הוחלט כי עד סופה של התקופה, היפרדותה של קק"ל מהמדינה והעברת ניהול קרקעותיה לידיה - אינם על הפרק.

בתמונה: שר האוצר כחלון ויו"ר קק"ל היוצא אפי שטנצלר. צילום: דוברות משרד האוצר

 

ההסכם קובע כי כספי קק"ל שיגוייסו לצרכי הפרויקטים הלאומיים יועברו עד סוף שנת 2017, וכי זהות הפרויקטים והיקפם המדויק יקבעו על ידי ״ועדות למיזמים לאומיים וסביבתיים", המשותפות למדינה ולקק"ל.

שטנצלר צפוי לסיים מחר את כהונתו כיו"ר קק"ל, והיו"ר הנכנס- דני עטר, "עודכן בפרטי המשא ומתן וברך על ההסכם" - כך נמסר מקק"ל. לדברי שטנצלר ״מדובר בבשורה חברתית של ממש עבור תושבי מדינת ישראל. התגייסותה של קק"ל בסכום שיא נוסף של כ-2.2 מיליארד שקל לטובת מיזמים לאומיים וסביבתיים, מצטרפת לשורת מהלכים מחוללי מפנה בתחומי ההתיישבות, החקלאות, המים והייעור שקק"ל כבר מבצעת כיום, ועשויה להוביל לנקודת מפנה בתחום הבנייה למגורים ולהפחתת מחירי הדיור".

השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, שמונה ע"י ראש הממשלה ושר האוצר לנהל את המו"מ מול קק"ל אמר; "אני שמח שמצאנו דרך עניינית לחבר את קק"ל למטרות הפיתוח של הממשלה ובאותה הזדמנות לייצר תקציב של כ-400 מיליון שקל לפרויקטים סביבתיים".

 

 


  • הידיעה פורסמה באדיבות אתר דה מרקר. לידיעה לחץ כאן.
על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר