חיים פייגלין, יו״ר ארגון קבלני חיפה: כדי לפתור את משבר הדיור צריך לבנות בשנים הקרובות שלושה גושי דן״

יו״ר ארגון קבלני חיפה והמפרץ, חיים פייגלין אמר בכנס לרגל ראש השנה, כי ״אנחנו נמצאים במתקפה על ידי גורמים שונים הטוענים שאנחנו היזמים עושים סיבוב על הציבור. מי שעושה סיבוב זה משרד האוצר של מדינת ישראל והוא עושה זאת בחיוך ציני. למעלה מחמישים אחוז ממה שהציבור משלם על דירה עובר למדינה״.

בכנס שהתקיים הבוקר במלון דן כרמל בחיפה אמר פייגלין כי ״המדינה התחייבה לשווק שבעים אלף דירות בשנה. בינתיים, מתחילת השנה שווקו רק עשרים אלף דירות. אני לא רואה איך הממשלה תעמוד ביעדים שלה עד סוף השנה. הדיבורים על שבעים אלף דירות הם דיבורים של מי שרוצה לצנן את הביקוש לדירות בצורה מלאכותית".

פייגלין הוסיף ״המציאות היא שלמדינה אין מה לשווק כי המדינה לא תיכננה מראש את השיווקים שלה. צריך לתכנן ולבנות בשלושת העשורים הקרובים שלושה גושי דן כדי לפתור את משבר הדיור. בנוסף, יש צורך לבנות מיליון דירות בפרויקטי התחדשות עירונית".

לסיכום אמר כי "במציאות שלנו יש דווקא ירידה בהתחלות בנייה. אנחנו נתקלים בקשיים כדי להתחיל פרויקטים. החל ממימון, דרך מחסור בקרקע ובועת המיסוי שממשיכה להתנפח. אני לא מאמין שבאמצעים כאלה ניתן להוריד את מחירי הדירות. אנחנו מצידנו נמשיך לחפש קרקעות ונמשיך לבנות ולפתח את הצפון״.

נשיא התאחדות בוני הארץ, רוני בריק אמר כי "מעולם לא היה כישלון כלכלי מהדהד יותר של המדינה כמו הכישלון של משבר הדיור. אין ענף כלכלי הנשלט על ידי המדינה מתחילתו וכמעט עד סופו כמו השוק שלנו-שוק הדיור. המדינה שולטת ב-93 אחוז מהקרקע. המדינה שולטת בקצב מתן האישורים לכל פרויקט. המדינה יצרה ואחראית המונופולים השונים בתחום חומרי הבנין. אנחנו אלו שנשלם בשנה הבאה פי שתיים ויותר היטלי פיתוח כפי שהם רוצים להעביר בחוק ההסדרים. ככה רוצים להוריד את עלויות הבניה?

שר האוצר משה כחלון, הכל בידיים שלך. אני שומע מחברים שהאטו את הקצב שלהם. לא לוקחים סיכונים. השבוע התבשרנו על ירידה בהתחלות הבניה ב-7 אחוז. זה יגרום לעלייה דרמטית במחירי הדירות וקטסטרופה בשוק הדיור. אתם שם בירושלים .הציבור לא בונה עליכם. תתעוררו".

ראש העיר חיפה יונה יהב אמר ״אין ספק כי אתם הקבלנים, מינפתם את חיפה ואנחנו בעיריית חיפה עושים הכל בכדי לקדם אתכם ביחד פרוייקטים של בנייה בכל רחבי העיר. העיר חיפה בתנופה נדל״נית עם 5 שכונות חדשות שנמצאות בבנייה כיום. אני מבטיח לכם כי מדי שנה יהיה בעיר ביקוש ל - 1500 יחידות דיור חדשות כך שהפוטנציאל הגלום פה הוא עצום. חיפה שיאנית בהתחדשות עירונית תוך שמירה על המרקם ההיסטורי של העיר. אנחנו מקפידים כי בכל שכונה חדשה יהיה פארק ירוק לרווחת התושבים ובתוך כך בשכונת נווה פרס הנבנית בימים אלה ותאוכלס בלמעלה מ 40 אלף תושבים נקים שני פארקים גדולים״.

על המחבר
תגיות
הוספת תגובה

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • כתובות דפי אינטרנט וכתובות דוא"ל הופכות אוטומטית לקישורים.
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר