כמה יעלה יום הבחירות לאתר הבנייה שלכם?

זמן שווה כסף. את זה מבין כל אחד העוסק בבנייה. כשיש כותרת בעיתון שהשבתת המשק עולה מיליארדים למדינה, למעשה מתכוונים לכיס שלנו כי יום בפרויקט עולה עשרות אלפי שקלים. כמה בדיוק? שוחחנו עם ארי אוריאלי מ-Just Manage כדי להבין בדיוק. המשיכו לקרוא.

 

>> הצטרפו לקהילות המקצועיות שלנו ב-WhatsApp ושנו את התרבות בענף הבנייה

 

צילום אילוסטרציה, ללא קשר לכתבה

 

"בבניין תמ"א של 10 קומות, עלות תקורות לחודש עולה כ-130 אלף, 6,000 שקל ליום", אומר אוריאלי, מייסד ובעלי Just Manage. "במגדל של 30 קומות עלות התקורות לחודש כבר עולה ל-400 אלף שקל, כ-20 אלף שקל ליום. לזה צריך להוסיף קנסות עלות היום יותר מתוכפל – לפחות 40 אלף שקל ביום. לזה יש להוסיף תקורות נוספות – המוניטין, תקורות החברה עצמה ועוד".

 

 

ביום הבחירות, שבו המשק ביום שבתון,  קיימות עלויות שעדיין נמשיך לשלמן בלי קשר לכך שלא יצקנו קוב אחד או לא ריצפנו מ"ר. הסיבה היא שלמרות שהעובדים זוכים ליום חופש המגיע להם, העגורנים עדיין מוצבים באתר, השכר עדיין משולם להם, ומה שקורה בפועל הוא שמשכו של הפרויקט התארך ביום.

 

תקורות האתר הן עלויות קבועות וככל שמתארך הפרויקט, הן ימשיכו לגדול בין אם עובדים באתר או בין אם לא. "למשל, מדובר בעלות שכר מנהל פרויקט, המנוף, מנהל העבודה, מעלית השירות ולמעשה כל מה שקבוע באתר", אומר אוריאלי. "וכאמור, ככל שהפרויקט לא עומד בלוחות זמנים, הן גדלות".

 

"בסופו של יום, יש פער בין מה שאנו יודעים להגיד בראש לבין התרגום של זה לפעולות בשטח", מציין אוריאלי.

 

צילום אילוסטרציה, ללא קשר לכתבה

 

לא על הכל מפסידים

ביום הבחירות, "הקבועות" של האתר ימשיכו להיות חלק ממנו ועליהן האתר יפסיד כסף. למרבה המזל, ישנם אלמנטים שלא מושפעים מיום הבחירות – למשל, מלאכות מסוימות שעליהן משלמים בהתאם להתקדמות בעבודה. לדוגמה: כשקבלן מרצף, כסף משולם לו בהתאם למ"ר רבוע שריצף. אם הוא לא ריצף בשל החופש ביום הבחירות, הוא לא יקבל את הכסף ולכן אין להתארכות הזמן משמעות על העלות. וכך גם לגבי מלאכות קבלני המשנה.

 

אלא שזה מה שרואה לנגד עיניו הקבלה הראשי. קבלן המשנה שמשלם משכורות לעובדים, יודע כי מבחינתו הוא שילם לעובד שכר חודשי קבוע, אך התפוקה של אותו עובד ירדה ביום. מכיוון שבחודש יש כ-20 ימי עבודה, אז יום אחד שווה 5%. בשל כך, נראה שבעצם הפסדנו ביום אחד של בחירות 5% מעלות השבר - וזה הרבה מאוד.

 

צילום אילוסטרציה, ללא קשר לכתבה
 

יום הבחירות הקרוב הולך לעלות לאתרי הבנייה כסף רב. לכן, חשוב לנהל את לוחות הזמנים באדיקות.

 

לאתר Just Manage >

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר