מפחדים מהמבחנים? עשרת הדיברות להצלחה במבחנים אקדמיים

הלימודים באוניברסיטה מזמנים התמודדויות שונות מאשר אלו שנדרשו בבית הספר. באוניברסיטה, עליך להתמודד עם כמות חומר נרחבת יותר, ובנוסף חומר הלמידה קשה ומורכב יותר ודורש זמן להבנה. באחריותך לקחת יוזמה, להיות פעיל ולהפוך את הלמידה ליעילה ומעניינת.

היות שרוב האחריות היא על הכתפיים שלך, חשוב לתכנן אסטרטגיית פעולה ולהתנהל בחוכמה. בחר אחת מההמלצות הבאות וסגל לעצמך הרגל למידה חדש.

נסה משהו שיש לך סיכוי טוב להתמיד בו.

1. תכנן זמן ללמידה ולהפסקה: שב עם מערכת השעות וההתחייבויות שלך, ותכנן מראש פרקי זמן ללמידה. למידה רציפה אמורה להיות יעילה במשך 50 דקות בערך. אבל, כדאי לחשוב מה משך הזמן שהכי מתאים לך ולמשימה שלפניך. לדוגמה, חומר קשה עשוי לדרוש הפסקות תכופות יותר; יש אנשים שקל להם יותר ללמוד בשעות הבוקר ולאחרים בשעות הערב; או כאלה שהופכים חסרי מנוחה כבר אחרי 30 דקות. אם צריך, קצר את הלמידה וצא להפסקה- אבל אל תשכח לחזור למטלה. בזמן ההפסקה, עשה משהו שיעזור לך להתרענן או להתארגן מחדש, כמו לאכול משהו קל או לנוח.

2. סביבת למידה: קבע מקום נקי מהסחות דעת (בלי טלוויזיה וטלפון!), שבו הריכוז שלך מיטבי ואתה חופשי מהסחות של חברים ותחביבים. כדאי לתכנן מרחב גיבוי שיאפשר שינוי אוירה והתחמקות מהסחות דעת, כמו הספרייה או בית קפה.

3. סקירה והתעדכנות שבועיות: תכנן זמן קבוע בכל שבוע (למשל ביום ראשון בבוקר) שמוקדש לסקירת רשימת המטלות שלך ולוח השנה. שים לב לתאריכי הגשה ותאריכי בחינות. יתכן ששגרת השבוע תצטרך להשתנות בהתאם.

4. תעדוף משימות: התרגל להתחיל למידה עם הנושא הקשה ביותר. בשלב זה אתה רענן ויש לך אנרגיה להתמודד עם חומר קשה. עבור קורסים קשים ומורכבים, תכנן לוח זמנים גמיש: לדוגמה, תכנן זמן לקבלת משוב על חלקים מהעבודה.

5. פשוט עשה משהו! פתגם סיני עתיק אומר שכל מסע מתחיל בצעד אחד קטן... משימות עשויות להיראות גדולות, מאיימות ולא ברורות עד שמתחילים בביצוע. תכנן את הרעיון באופן כללי, חלק את המשימה לשלבים הדרגתיים והתחל לעבוד! תוכל להמשיך לערוך ולפתח בהמשך.

6.דחה פעילויות לא נחוצות עד שתשלים את המטלה. זכור שפעילויות יהיו מהנות יותר אחרי הלמידה, ללא לחץ של מבחן או עבודה מעל הראש. במקום להגיד לעצמך "לא", אמור "אחר- כך".

7. זהה מי יכול לעזור לך: לא הבנת משהו -  חפש האם יש מתרגל/ת בקורס? יש לך חבר "תותח"? ניסית לחפש מילת מפתח באינטרנט על מנת לקבל הסבר טוב יותר? האם הספרנית בספריה יכולה להפנות אותך למקורות מידע? מה לגבי שיעורי עזר?

8. נצל זמן פנוי בחוכמה: חשוב על זמנים בהם אתה יכול ללמוד קצת, למשל כשאתה הולך, נוסע באוטובוס או עומד בתור. אולי תוכל לקרוא מאמר, לשמוע הרצאה מוקלטת, לתרגל מילים באנגלית או כרטיסיות מושגים?

9. עבור על החומר לפני ההרצאה: יתכן שיעלו לך שאלות לגבי משהו שלא הבנת לגמרי, ותוכל לשאול בשיעור. זה גם מראה למרצה שאכפת לך ושהתכוננת.

10. עבור על סיכום השיעור מיד אחרי ההרצאה: 24 השעות הראשונות הן קריטיות. השכחה הגדולה ביותר מתרחשת תוך 24 שעות אם אין סקירה של החומר.

בהצלחה! 

על המחבר
הוספת תגובה
תגובות

אין תגובות

על המחבר

רק למשתמשים רשומים גישה מלאה לכל ישומי האתר !

על מנת ליהנות מכל הפיצ'רים והשירותים אותם אנו מציעים בפורטל החדש - מומלץ לבצע הרשמה קצרה ולנהל כרטיס אישי (ניתן גם באמצעות היוזר בפייסבוק).

ההרשמה והשימוש בתכני הפורטל ללא עלות !

הירשםהתחבר

לחצת על "סל המשרות"

רק למשתמשים רשומים גישה לסל המשרות

אנו ממליצים לכם להירשם או להתחבר לאתר כדי ליהנות ולייעל את תהליך חיפוש העבודה.

משתמש שאינו רשום רשאי לשלוח קורות חיים לכל משרה בנפרד.

חזרה ללוח הדרושים | הירשם | התחבר